Στη δίνη διαφημιστικού σκανδάλου βρίσκεται η Mercedes-Benz στην Κίνα. Η εταιρεία αναγκάστηκε να αποσύρει διαφήμιση σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης της χώρας αφου, σύμφωνα με την κυβερνητική εφημερίδα Global Times, το μοντέλο του βίντεο φορούσε υπερβολικό make-up που ενίσχυε τα ρατσιστικά στερεότυπα των ασιατικών ματιών.
Αν και η διαφήμιση συμπεριλαμβάνει το παρακάτω ενσταντανέ, δεν έχει διαρρεύσει ολόκληρη στα δυτικά ΜΜΕ και δεν είναι γνωστό το όλο νόημά της.
Η Mercedes-Benz κατ’ αυτόν τον τρόπο αποτελεί το νεότερο στόχο του εθνικιστικού καταναλωτισμού στην Κίνα η οποία μέχρι πρότινος είχε στοχοποιήσει επιχειρήσεις όπως Dolce & Gabbana και Hennes & Mauritz, μεταξύ άλλων. Η Walmart είχε κατηγορηθεί πως είχε σταματήσει να προσφέρει προϊόντα της επαρχίας Xinjiang μέσω της αλυσίδας Sam’s Club λόγω της καταπίεσης των Ουιγούρων μουσουλμάνων, ενώ η Christian Dior SE είχε αναγκαστεί να σταματήσει τη χρήση φωτογραφίας μοντέλου τον περασμένο Νοέμβριο, το οποίο σύμφωνα με την κυβέρνηση «προσβάλλει το γυναικείο πληθυσμό της Ασίας».
Το πρόσφατο σκάνδαλο της Mercedes-Benz θυμίζει παρόμοια κατάσταση που δημιουργήθηκε λόγω πρόσφατης διαφήμισης της κινεζικής Three Squirrels Inc η οποία απέσυρε διαφήμιση για τον ίδιο λόγο. Το μοντέλο της διαφήμισης εκείνης, όμως, αντεπιτέθηκε μέσω της κινεζικής πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης Weibo, τονίζοντας πως «Αν και έχω μικρά μάτια, σημαίνει πως δεν είμαι Κινέζα; Συμφωνώ με τον πατριωτισμό αλλά οι υπερβολικές καταγγελίες αυτές έχουν γίνει νοσηρή εμμονή στην κοινωνία μας».
Διαβάστε ακόμα:
Ξεσηκώνονται τα σωματεία στην Ευρώπη – Απαιτούν μεγαλύτερες αυξήσεις μισθών (pics)
Νόβακ Τζόκοβιτς: Το παιδί του πολέμου που διχάζει την υφήλιο (pics+vid)