Η General Motors θα επιβαρυνθεί με χρεώσεις και αποσβέσεις άνω των 5 δισ. δολαρίων, που συνδέονται με τις προβληματικές δραστηριότητές της στην Κίνα, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία προσπαθεί να διασώσει την άλλοτε κερδοφόρα επιχείρησή της στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο.

Η αυτοκινητοβιομηχανία αναμένει ότι θα μειώσει την αξία των δραστηριοτήτων της σε κοινοπραξίες στην Κίνα κατά έως και 2,9 δισ. δολάρια, όπως ανέφερε σε μια αρχειοθέτηση τίτλων την Τετάρτη που προκάλεσε πτώση της μετοχής κατά 3% στις προσυνεδριακές συναλλαγές.

Η εταιρεία θα χρεωθεί επίσης με άλλα 2,7 δισ. δολάρια σε δαπάνες για το κλείσιμο των εργοστασίων και την αναδιάρθρωση των δραστηριοτήτων της στην Κίνα, όπως μεταδίδει το Bloomberg.

Οι κινήσεις αυτές σηματοδοτούν το αποκορύφωμα της πολυετούς πτώσης στην αγορά από την αυτοκινητοβιομηχανία του Ντιτρόιτ και του Κινέζου εταίρου της, SAIC Motors. Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν «ανθίσει» χάρη στις τεράστιες κρατικές επιδοτήσεις και την πληθώρα νέων μοντέλων που έχουν αγοράσει οι καταναλωτές.

Η Κίνα έχει στηρίξει τις εγχώριες αυτοκινητοβιομηχανίες της σε μία προσπάθεια να τις καταστήσει κυρίαρχους «παίκτες» στο εσωτερικό και μία ηγέτιδα δύναμη στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Αυτό ανάγκασε τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες να υποχωρήσουν. Τα τελευταία έξι χρόνια, αμερικανικές, ιαπωνικές, κορεάτικες και ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες έκλεισαν ή πούλησαν εργοστάσια και αποχώρησαν από κοινοπραξίες.

Η GM δεν έχει γλιτώσει από αυτή την πίεση. Η εταιρεία έχασε 347 εκατ. δολάρια στην Κίνα κατά τους πρώτους εννέα μήνες του τρέχοντος έτους, αφού σημείωσε ετήσια κέρδη 2 δισ. δολαρίων μόλις το 2017.

Πριν από την απόσβεση που ανακοινώθηκε την Τετάρτη, η GM αποτιμούσε το μερίδιό της στην κοινοπραξία της με τη SAIC σε 6,4 δισ. δολάρια μέχρι το τέλος του 2023, σύμφωνα με ξεχωριστή κατάθεση. Η χαμηλότερη αξία του εγχειρήματός της με τη SAIC αποτελεί αναγνώριση ότι η δραστηριότητα της GM στην περιοχή δεν θα παράγει πλέον τα κέρδη που είχε προηγουμένως.

Η επιβάρυνση ύψους 2,7 δισ. δολαρίων συνδέεται με ένα σχέδιο αναδιάρθρωσης της επιχείρησης που θα προβλέπει το κλείσιμο εργοστασίων της GM και την περικοπή μη κερδοφόρων μοντέλων οχημάτων. Η πλειοψηφία αυτού του μη ταμειακού στοιχείου θα αναγνωριστεί στο τέταρτο τρίμηνο, σύμφωνα με την κατάθεση της GM. Η χρέωση και η απομείωση δεν θα επηρεάσουν τα προσαρμοσμένα κέρδη της GM.

Παρά τους αγώνες στην Κίνα, η GM και η SAIC πιστεύουν ότι η κοινοπραξία μπορεί να επανέλθει στην κερδοφορία, δήλωσε ο εκπρόσωπος της GM Jim Cain. Η εταιρεία αναμένει ότι οι δραστηριότητες θα μπορούν επίσης να προχωρήσουν χωρίς πρόσθετες επενδύσεις κεφαλαίου από την GM, είπε.

Διαβάστε ακόμη

Χατζηδάκης: Στην κοινοπραξία Fraport AG – Delta Airport Investments – Πηλέας το αεροδρόμιο της Καλαμάτας

ΟΟΣΑ: Στο 2,2% η ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας το 2025 και 2,5% το 2026

ΒofA: Οι προβλέψεις για τις αγορές το 2025

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα