Άλλη μια αυτοκινητοβιομηχανία, φαίνεται ότι κλείνει την πόρτα στη Ρωσία καθώς όπως ανακοίνωσε, αποχωρεί από τη ρωσική αγορά με αφορμή τον πόλεμο στην Ουκρανία.
Πιο συγκεκριμένα, η Ford έκανε γνωστό σήμερα (26/10) σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, ότι ολοκλήρωσε τη συμφωνία για την πώληση του 49% του μεριδίου της στην κοινοπραξία Sollers Ford που εδρεύει στη Ρωσία για μια ονομαστική τιμή που δεν έχει αποκαλυφθεί.
Ωστόσο, αυτό που έχει σημασία είναι ότι η εταιρεία διατηρεί το δικαίωμα να επαναγοράσει το μερίδιο εντός μιας πενταετίας σε «περίπτωση που αλλάξει η παγκόσμια κατάσταση» τονίζει στην ανακοίνωσή της.
Όπως ανέφερε η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία, προχώρησε σε απομείωση 122 εκατομμυρίων δολαρίων σε σχέση με την αναστολή των εργασιών της στη Ρωσία νωρίτερα αυτό το έτος, αλλά δεν θα προβεί σε πρόσθετες διαγραφές σε σχέση με τη σημερινή ανακοίνωση.
Έπειτα από τη γνωστοποίηση, οι μετοχές της Ford σημείωσαν άνοδο 1,3% στα 13 δολάρια στις 11:24 π.μ. στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, εν τούτοις, η μετοχή υποχωρεί περίπου 37% φέτος.
Αναστολή από τον περασμένο Μάρτιο
Η Ford πούλησε περίπου 20.000 οχήματα στη Ρωσία το 2021, ωστόσο, είχε ανακοινώσει τη πλήρη αναστολή των δραστηριοτήτων της στη χώρα τον Μάρτιο του 2022, συμπεριλαμβανομένου της κατασκευής, της προμήθειας ανταλλακτικών και της τεχνικής υποστήριξης, ακολουθώντας τα βήματα των Toyota, Nissan και Mercedes Benz στην πλήρη αποχώρηση από τη Ρωσία.
«Στη Ford ανησυχούμε πολύ για τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία και την ασφάλεια του ουκρανικού λαού», είχε γράψει ο διευθύνων σύμβουλος Τζιμ Φάρλεϊ στο Twitter τον Μάρτιο.
We at @Ford are deeply concerned about the invasion of Ukraine by Russia and the safety of the Ukrainian people. Effective immediately, Ford is suspending our limited operations in Russia and taking action to support the Global Giving Ukraine Relief Fund. pic.twitter.com/CfasPz0E2v
— Jim Farley (@jimfarley98) March 1, 2022
To 2019 η Ford είχε προχωρήσει στο κλείσιμο δύο εργοστασίων παραγωγής αυτοκινήτων στη Ρωσία, καθώς και στο κλείσιμο του εργοστασίου παραγωγής κινητήρων αυτοκινήτων.
Παράλληλα είχε αποχωρήσει και από την αγορά επιβατικών αυτοκινήτων. Αυτή η απόφαση ελήφθη ως οικονομική επιβράδυνση και οι δυτικές κυρώσεις μείωσαν τις προοπτικές για αυτό που πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες έβλεπαν εδώ και καιρό ως βασική αναπτυσσόμενη αγορά.
Διαβάστε ακόμη:
Ζημιές δισεκατομμυρίων για τη Fed – Σε δύσκολη θέση και η ΕΚΤ
Η γερμανική BASF εγκαταλείπει την Ευρώπη
Wall Street: Οι «Big Tech» απογοητεύουν και πανικοβάλλουν τους επενδυτές (upd)