Σε προκαταρκτική συμφωνία έφτασαν οι αμερικανικές αεροπορικές με το υπουργείο Οικονομικών των ΗΠΑ προκειμένου να έχουν πρόσβαση σε πακέτο βοήθειας πολλών δισ. δολαρίων, εξασφαλίζοντας έτσι μια προσωρινή γραμμή πιστώσεων, καθώς η βιομηχανία δέχθηκε βαρύτατο πλήγμα από την κρίση του νέου κορωνοϊού και τώρα περιμένει την ώρα που θα μπορέσουν να απογειωθούν και πάλι τα αεροσκάφη.
Οι συμφωνίες που έκλεισαν προβλέπουν την παροχή βοήθειας 25 δισ. δολαρίων που προέρχεται από το συνολικό πακέτο – μαμούθ των 2,2 τρισ. δολαρίων που υπέγραψε η αμερικανική κυβέρνηση στις 27 Μαρτίου.
Όπως ανακοινώθηκε, η American Airlines Group θα λάβει 5,8 δισ. δολ., ενώ η Delta Air Lines θα λάβει 5,4 δισ. δολ. Δικαιούχοι του πακέτου βοήθειας είναι ακόμα η United Airlines και η Southwest Airlines, καθώς και τουλάχιστον άλλες έξι μεγάλες εταιρείες.
«Αυτό είναι ένα βήμα ουσιώδους σημασίας, αλλά μόνο ένα από τα πολλά που θα απαιτηθούν τους επόμενους μήνες», ανέφερε ο CEO της Delta, Ed Bastian, σε μήνυμά του προς τους εργαζομένους.
«Η χρηματοδότηση μαζί με τα μέτρα που έχουμε λάβει από μόνοι μας, θα εμποδίσουν τις απολύσεις και τις μειώσεις μισθών μέχρι και τα τέλη Σεπτεμβρίου, παρά την πτώση κατά 95% στην επιβατική κίνηση».
Στις ΗΠΑ, η εν λόγω βιομηχανία αναμένεται ότι θα χάνει 10 – 12 δισ. δολάρια τον μήνα.
Η μετοχή της American έκανε άλμα 12% στα 13,32 δολάρια μετά το χθεσινό κλείσιμο στη Νέα Υόρκη, ενώ η Delta ενισχύθηκε κατά 9,5% σρτα 26,87 δολ. Η JetBlue Airways εκτοξεύθηκε κατά 17% στα 10,79 δολάρια, ενώ κέρδη σημείωσαν κι άλλες αεροπορικές.
Σε κάθε περίπτωση, αναλυτές της JP Morgan αναφέρουν ότι τέτοιος ενθουσιασμός στις μετοχές είναι δύσκολο να αποτιμηθούν, καθώς υπάρχουν ανησυχίες για την επιθετική διαπραγματευτική στάση του αμερικανικού ΥΠΟΙΚ.
Όπως αναφέρουν οι αναλυτές της στους πελάτες τους, «λαμβάνοντας υπόψη αυτό που αποδείχθηκε ως μια επίπονη διαδικασία επιχορήγησης, το επίπεδο εξειδίκευσης και αυστηρής προσέγγισης υποδηλώνει (τουλάχιστον σε εμάς) ότι μπορεί να ακολουθήσουν δύσκολες μέρες για τους αιτούντες δάνεια».