Η Fiat Chrysler Automobiles και η γαλλική PSA Group (μητρική της Peugeot) ανέφεραν ότι βρίσκονται σε συνομιλίες για μια πιθανή συγχώνευση, σε μια συμφωνία που θα αναδιαμορφώσει την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία και θα δημιουργήσει μια ευρωπαϊκή δύναμη για να ανταγωνιστεί τη Volkswagen AG.
“Υπάρχουν συζητήσεις σε εξέλιξη με στόχο τη δημιουργία μιας από τις κορυφαίες ομάδες αυτοκινήτων στον κόσμο”, δήλωσε η Fiat την Τετάρτη, επιβεβαιώνοντας τις δημοσιεύσεις των ΜΜΕ. Η PSA έκανε παρόμοια δήλωση.
Μια συγχώνευση της ιταλοαμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας και της PSA, τη Νο 2 εταιρεία για τις πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη, θα δημιουργούσε μια παγκόσμια εταιρεία με τρέχουσα χρηματιστηριακή αξία 47 δισεκατομμυρίων δολαρίων – περίπου το ίδιο μέγεθος με την ιαπωνική Honda Motor Co.
Οι συνομιλίες έρχονται αρκετούς μήνες αφότου η Fiat Chrysler και η PSA, με επικεφαλής τον Chief Executive Officer Carlos Tavares, εξερευνούσαν μια συνεργασία για την συγκέντρωση επενδύσεων για την κατασκευή αυτοκινήτων στην Ευρώπη και μετά την κατάρρευση των διαπραγματεύσεων μεταξύ της Fiat Chrysler και της γαλλικής Renault SA τον Ιούνιο.
Η γαλλική κυβέρνηση θα διαδραματίσει βασικό ρόλο σε οποιαδήποτε συμφωνία – αφού η Γαλλία είναι ένας από τους μεγαλύτερους ιδιοκτήτες της PSA, των οποίων τα εμπορικά σήματα περιλαμβάνουν Peugeot, Opel και Citroen.
Οι αναλυτές χαιρέτισαν θερμά την πιθανή συμφωνία. “Κατά την άποψή μας, ο συνδυασμός FCA και PSA έχει περισσότερη λογική από την προηγούμενη απόπειρα συμφωνίας FCA-Renault και έχει πολύ μεγαλύτερες πιθανότητες επιτυχίας”, γράφει ο Max Warburton, αναλυτής της Bernstein, σε σημείωμα στους πελάτες.
Πίεση στις αυτοκινητοβιομηχανίες
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν τεράστια πίεση να συνδυάσουν τις δυνάμεις τους και να μοιραστούν το κόστος από την ανάπτυξη πλατφόρμας έως την κατασκευή και την αγορά, καθώς μάχονται εν μέσω εμπορικών πολέμων, της παγκόσμιας επιβράδυνσης και της δαπανηρής στροφής προς την ηλεκτροκίνηση και την αυτόνομη οδήγηση. Η Volkswagen δήλωσε τον Ιούλιο ότι θα συνεργαστεί με την Ford Motor Co. για την ηλεκτροκίνηση, ενώ η Toyota Motor Corp. ενισχύει τους δεσμούς με εταίρους όπως η Subaru Corp. και η BYD Co.
Στην Ευρώπη, η PSA και η Fiat Chrysler αντιμετωπίζουν το πρόσθετο βάρος των νέων κανονισμών για τις εκπομπές ρύπων, οι οποίοι θα αναγκάσουν τον κλάδο να ανταποκριθεί στις αυστηρές απαιτήσεις του στόλου το επόμενο έτος.