Οι αποστολές της Ferrari μειώθηκαν κατά 2% το τρίτο τρίμηνο, απογοητεύοντας τους επενδυτές που ανέμεναν ότι η ιταλική εταιρεία κατασκευής πολυτελών αυτοκινήτων θα έδειχνε μεγαλύτερη ανθεκτικότητα απέναντι στην πρόσφατη αδυναμία του κλάδου.
Η πτώση οφειλόταν κυρίως στην πτώση των παραδόσεων κατά 29% στην Κίνα, όπου η Ferrari έχει μικρότερη παρουσία από τους ανταγωνιστές της, όπως η Porsche.
Οι μετοχές της Ferrari εξακολουθούν να υποχωρούν έως και 7,2% στο Μιλάνο, η πιο απότομη ενδοσυνεδριακή πτώση από τον Μάιο του 2021, μεταδίδει το bloomberg.
Οι κατασκευαστές, συμπεριλαμβανομένων των Mercedes-Benz Group AG, BMW AG και Porsche της Volkswagen AG, παλεύουν με τις φθίνουσες πωλήσεις στην Κίνα, όπου η επιβράδυνση της ζήτησης για τα κορυφαία αυτοκίνητά τους έχει συμβάλει σε μια σειρά από προειδοποιήσεις κερδών. Νωρίτερα την Τρίτη, η γερμανική εταιρεία κατασκευής εξαρτημάτων αυτοκινήτων Schaeffler δήλωσε ότι θα περικόψει περίπου 4.700 θέσεις εργασίας και θα κλείσει δύο εργοστάσια ως απάντηση στην ευρύτερη ύφεση της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Σίγουρα, η Ferrari είναι λιγότερο εκτεθειμένη στην Κίνα από άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες πολυτελείας. Οι μετοχές της εξακολουθούν να έχουν αυξηθεί κατά περίπου ένα τρίτο φέτος, ξεπερνώντας τους ανταγωνιστές της που έχουν δει πιο έντονες μειώσεις πωλήσεων σε παγκόσμιο επίπεδο.
Το τρίτο τρίμηνο της Ferrari ήταν «σταθερό παρά θεαματικό», ανέφεραν οι αναλυτές της Citi με επικεφαλής τον Harald Hendrikse σε σημείωμά τους, προσθέτοντας ότι η αύξηση των εσόδων ήταν λίγο πιο αργή.
Ο κατασκευαστής επιβεβαίωσε τις προβλέψεις του για το σύνολο του έτους και οι αναλυτές δήλωσαν ότι δεν υπάρχει ευρύτερο ζήτημα ζήτησης στην εταιρεία κατασκευής supercar.
Η Ferrari ανακοίνωσε ότι τα προσαρμοσμένα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων τρίτου τριμήνου αυξήθηκαν κατά 7% σε 638 εκατ. ευρώ (695 εκατ. δολάρια) – ελαφρώς πάνω από τις προσδοκίες των αναλυτών.
Οι πωλήσεις σκαρφάλωσαν 7% στα 1,64 δισ. ευρώ, καθώς η εταιρεία επωφελήθηκε από τους περισσότερους αγοραστές που προσέθεσαν προσαρμογές στα αυτοκίνητά τους, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο Benedetto Vigna. Ο ίδιος δήλωσε στους αναλυτές σε τηλεφωνική επικοινωνία ότι το βιβλίο παραγγελιών στην Κίνα εκτείνεται σε περίπου πέντε τρίμηνα.
Τα αποτελέσματα της Ferrari υπογραμμίζουν «τις θετικές προοπτικές μας για τα υπερπολυτελή αυτοκίνητα, οι οποίες παραμένουν άθικτες παρά τις ελαφρές παραδόσεις», ανέφεραν την Τρίτη σε σημείωμά τους οι αναλυτές της Bloomberg Intelligence με επικεφαλής τον Michael Dean. Οι αναλυτές είχαν δηλώσει τον Αύγουστο ότι η εταιρεία είναι sold out μέχρι το 2026.
Ο Vigna έχει δεσμευτεί να διατηρήσει την αποκλειστικότητα της σειράς προϊόντων της Ferrari, στηριζόμενος στις υπηρεσίες εξατομίκευσης για την ενίσχυση των κερδών. Τον περασμένο μήνα, η εταιρεία παρουσίασε ένα supercar αξίας 3,6 εκατομμυρίων ευρώ που είναι ένα από τα πιο ακριβά μοντέλα της.
Ο Vigna, πρώην στέλεχος της εταιρείας κατασκευής τσιπ STMicroelectronics NV, ωθεί την εταιρεία στην παραγωγή περισσότερων ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Τον Σεπτέμβριο, δήλωσε ότι η Ferrari βρίσκεται σε καλό δρόμο για να λανσάρει το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό supercar της μάρκας το τέταρτο τρίμηνο του επόμενου έτους.
Διαβάστε ακόμη
UBS: Ο αντίκτυπος στις αγορές από τις αμερικανικές εκλογές
Οι δασμοί του Τραμπ μπορεί να κοστίσουν στους Αμερικανούς έως και $78 δισ. ετησίως
Υποδομές: Γιατί κάλεσε εκτάκτως στο Μαξίμου Σταϊκούρα, Σκέρτσο, Χαρδαλιά ο Κυριάκος Μητσοτάκης
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα