Mε τριπλάσιους ρυθμούς ανάπτυξης κινείται η αγορά του shopping στα social media όπως Facebook, TikTok και WeChat, σύμφωνα με έρευνα της Accenture.
Το ονομαζόμενο ως social commerce θα φτάσει τα $1,2 τρισ μέχρι το 2025, από τα $492 δισ του 2021. Η αύξηση αυτή οφείλεται κυρίως σε καταναλωτές των γενεών Gen Z και Millennials οι οποίοι θα αποτελέσουν το 62% των αγοραστών.
Τα πιο δημοφιλή προϊόντα της αγοράς αυτής είναι τα ρούχα, τα ηλεκτρονικά και η διακόσμηση. Παράλληλη αύξηση επιδεικνύουν τα προϊόντα ομορφιάς, ιδιαίτερα λόγω των influencers.
Η αγοραστική συνήθεια αυτή αποτελεί καλό νέο και για τα μικρά, οικογενειακά μαγαζιά, αφού πάνω από το 50% των ερωτηθέντων της έρευνας υπογράμμισαν πως προτιμούν τις μικρές επιχειρήσεις έναντι των μεγαλυτέρων όπως Amazon και Walmart.
Η Αccenture αναφέρει πως 3,5 δισ πολιτών χρησιμοποίησαν τα social media το 2021, με μέσο όρο χρήσης 2,5 ωρών καθημερινά. Η αγορά στη Δύση είναι πολύ πιο «φρέσκια» από αυτή της Κίνας, όπου το 80% των χρηστών των social media κάνουν αγορές social commerce.
Σύμφωνα με την Accenture, η Κίνα θα παραμείνει ως οδηγός της social commerce αγοράς, ενώ οι αναπτυσσόμενες αγορές της Ινδίας και της Βραζιλίας θα καταγράψουν τη μεγαλύτερη ανάπτυξη.
Η έρευνα είχε εύρος δείγματος 10.053 χρήστες social media στην Κίνα, την Ινδία, τη Βραζιλία, τις ΗΠΑ και τη Βρετανία, από τις 12 Αυγούστου μέχρι τις 3 Σεπτεμβρίου 2021.