search icon

Bloomberg

Ευρώπη: Πτώση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τον Μάιο – Φθηνότερα EVs περιμένουν οι οδηγοί

Το υψηλό κόστος δανεισμού και η υποτονική ανάπτυξη σε όλη την Ευρώπη επιβαρύνουν το καταναλωτικό κλίμα

Μείωση 2,6% στις πωλήσεις οχημάτων στην Ευρώπη τον Μάιο σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, καθώς οι αγοραστές δίστασαν στις ακόμα υψηλές τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων μειώθηκαν σε 1,09 εκατομμύρια μονάδες τον περασμένο μήνα, ανακοίνωσε την Πέμπτη η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων. Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων σημείωσαν πτώση 11% εν μέσω μειώσεων σε αρκετές μεγάλες αγορές, ενώ το μερίδιό τους στο σύνολο μειώθηκε επίσης.

Το υψηλό κόστος δανεισμού και η υποτονική ανάπτυξη σε όλη την Ευρώπη επιβαρύνουν το καταναλωτικό κλίμα. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες παλεύουν με τις αργές πωλήσεις EV, καθώς οι οδηγοί απομακρύνονται από τις υψηλές τιμές αυτοκόλλητης ετικέτας και τις υποβαθμισμένες υποδομές φόρτισης. Η κίνηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης αυτόν τον μήνα να επιβάλει πρόσθετους δασμούς στα κινεζικά EV απειλεί να κάνει πιο ακριβές τις εισαγόμενες εναλλακτικές λύσεις, όπως μεταδίδει το Bloomberg.

Οι υποθέσεις της αγοράς για τα EVs «ήταν πολύ αισιόδοξες», ανέφεραν σε σημείωμά τους οι αναλυτές της Citi με επικεφαλής τον Χάραλντ Χέντρικσεν. «Οι επενδύσεις πρέπει να μειωθούν».

Οι υψηλές τιμές έχουν γίνει ένα σημαντικό εμπόδιο για την ανάπτυξη των ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη, αφού χώρες όπως η Γερμανία και η Σουηδία σταμάτησαν ή μείωσαν τις επιδοτήσεις. Οι κατασκευαστές μαζικής αγοράς Volkswagen, Stellantis και Renault ετοιμάζουν φθηνότερα μοντέλα που κοστίζουν περίπου 25.000 ευρώ (26.865 δολάρια), αλλά δεν θα αρχίσουν να καταφθάνουν πριν από το επόμενο έτος.

Το μερίδιο των πωλήσεων EV στην περιοχή μειώθηκε κατά μία ποσοστιαία μονάδα τον Μάιο, στο 14% του συνόλου, εν μέσω διψήφιων μειώσεων σε αγορές όπως η Γερμανία, η Σουηδία και η Νορβηγία. Οι πωλήσεις των plug-in υβριδικών οχημάτων μειώθηκαν κατά 9,6%.

Ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν αρχίσει να προσαρμόζουν τους στόχους τους για τα EV, με τη Stellantis και τη Mercedes-Benz Group AG να έχουν αναστείλει τις εργασίες σε δύο εργοστάσια μπαταριών EV στη Γερμανία και την Ιταλία. Η VW παραδέχτηκε τον περασμένο μήνα ότι θα χρειαστεί περισσότερα plug-in υβριδικά, ενώ η Mercedes σχεδιάζει να πουλήσει αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από το αναμενόμενο.

Ο πληθωρισμός και τα υψηλά επιτόκια παραμένουν επίσης τροχοπέδη για τις αγορές μεγάλου κόστους. Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα νωρίτερα αυτό το μήνα μείωσε τα επιτόκια, αλλά δεν έμεινε να υποδείξει ότι μπορεί να ακολουθήσουν και άλλες μειώσεις.Η Volkswagen και η Toyota Motor ήταν από τις λίγες αυτοκινητοβιομηχανίες μαζικής αγοράς που κατάφεραν να αυξήσουν τις πωλήσεις τους τον Μάιο, με κέρδη 1,8% και 8,2% αντίστοιχα.

Οι ταξινομήσεις της Tesla στην περιοχή μειώθηκαν κατά 36% τον περασμένο μήνα, μια απότομη πτώση που συνεχίζει τις κακές επιδόσεις του κατασκευαστή EV στο δεύτερο τρίμηνο. Οι πωλήσεις της εταιρείας είναι μειωμένες κατά περίπου 14% μετά τους πρώτους πέντε μήνες του έτους.Με τη ζήτηση να έχει ξεπεράσει την προσφορά από το δεύτερο εξάμηνο του 2020, η αντιστροφή αυτής της τάσης “είναι ένας βασικός κίνδυνος της βιομηχανίας φέτος, καθώς η παραγωγή οχημάτων ομαλοποιείται και οι παραγγελίες μαλακώνουν”, ανέφεραν σε σημείωμά τους οι αναλυτές της Bloomberg Intelligence, Τζίλιαν Ντέιβις και Μάικ Ντιν.

Διαβάστε ακόμη:

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Έκλεισε το deal των €3,2 δισ. για την ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή με τη Masdar – Στα €20 ανά μετοχή

Μπάιντεν Vs Τραμπ: Το εκλογικό διακύβευμα ύψους 1 τρισ. δολαρίων για τις επιχειρήσεις

Πληρωμές IRIS: Αδειάζει η «κλεψύδρα» για τους επαγγελματίες – Τα επόμενα σχέδια

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version