O σιδηροδρομικος φορέας της Eurostar με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο, ο οποίος συνδέει το Λονδίνο με το Παρίσι, σε πρόσφατη δήλωσή της, γνωστοποίησε ότι πιέζει τη βρετανική κυβέρνηση για οικονομική υποστήριξη μετά την παροχή βοήθειας στα αγγλικά αεροδρόμια.
Ο CEO της εταιρείας, Ζακ Ντάμας, αφού το Υπουργείο Οικονομικών ανακοίνωσε τις κρατικές επιχορηγήσεις σε αγγλικούς αερομεταφορείς ισοδύναμους με τους λογαριασμούς των επιτοκίων τους, έως και 8 εκατ. λίρες το καθένα, έστειλε επιστολή στον υπουργό Οικονομικών,Ρίσι Σουνάκ, προκειμένου συμπεριληφθεί και ο σιδηροδρομικός φορέας στο σχέδιο της οικονομικής ενλίσχυσης της κυβέρνησης προς τις βρετανικές επιχειρήσεις.
«Το νέο σχέδιο μείωσης των τιμών για τα αεροδρόμια θέτει την Eurostar σε μειονεκτική θέση έναντι των ανταγωνιστών της στις αεροπορικές εταιρείες», δήλωσε εκπρόσωπος, προσθέτοντας ότι η εταιρεία «αγωνίζεται για την επιβίωσή της» από την κρίση του κορωνοϊού.
Η ζήτηση για τα δρομολόγια της Eurostar που συνδέουν το Λονδίνο με το Παρίσι, τις Βρυξέλλες και το Άμστερνταμ έχει μειωθεί κατά 95% καθώς τα παρατεταμένα lockdown έπληξαν σοβαρά τα διεθνή ταξίδια και τις μεταφορές. Η εταιρεία, η οποία ανήκει κατά 55% στον γαλλικό κρατικό σιδηρόδρομο SNCF, λέει ότι έχει λάβει χρήματα από τους μετόχους, χωρίς να αποκαλύπτει τα ακριβή πόσα, ενώ ο άλλοι επενδυτές αποτελούνται από τους Caisse de Depot et Placement du Quebec και Hermes Infrastructure, τα οποία ελέγχουν το 40% της εταιρείας και το Βέλγιο, το οποίο κατέχει μερίδιο της τάξης του 5%.
Η Eurostar, της οποίας το προσωπικό αποτελείται από 3.000 άτομα, δήλωσε ότι μέχρι στιγμής έχει λάβει μόνο χρηματοδότηση για τις αναστολές συμβάσεων εργασίας από τη βρετανική κυβέρνηση, σε σύγκριση με το 1,8 δισ. λίρες που έλαβες ο κλάδος των αερομεταφορών ως μέτρο στήριξης μέσω δανείων, αναβολής φόρων και χρηματοδότησης, ενώ η εταιρεία έκανε γνωστό ότι βρίσκεται σε συνομιλίες και με τη γαλλική κυβέρνηση.
Το Υπουργείο Μεταφορών του Ηνωμένου Βασιλείου δήλωσε ότι η κυβέρνηση αναγνωρίζει τις οικονομικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Eurostar και έχει βάλει το θέμα στο «τραπέζι» των μέτρων στήριξης των επιχειρήσεων.
«Θα συνεχίσουμε να συνεργαζόμαστε στενά μαζί τους καθώς υποστηρίζουμε την ασφαλή ανάκαμψη των διεθνών ταξιδιών», ανέφερε.
Εκτός από την επέκταση της ενίσχυσης των αεροδρομίων στις διεθνείς σιδηροδρομικές υπηρεσίες, η Eurostar δήλωσε ότι επιθυμεί η κυβέρνηση να ενσωματώσει τα τρένα υψηλής ταχύτητας στο σχέδιο προώθησής της στον τομέα των ταξιδιών, ιδίως υπό τη νέα εποχή των μεταφορών με μέσα που διασφαλίζουν τις χαμηλές εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα.
Αυτό πρέπει να ξεκινήσει με τη μείωση των χρεώσεων πρόσβασης στο τρένο High Speed 1, το οποίο ανήκει στο τμήμα του Ηνωμένου Βασιλείου της γραμμής Channel Tunnel, και των οποίων οι χρεώσεις είναι τρεις φορές υψηλότερες από αυτές της Γαλλίας.
Ενώ η Βρετανία έχει σώσει τους εγχώριους σιδηροδρομικούς φορείς του Ηνωμένου Βασιλείου με συμφωνίες έκτακτης ανάγκης και παροχή πακέτου διάσωσης ύψους 1,8 δισ. λιρών για το μετρό του Λονδίνου, η Eurostar φαίνεται ότι δεν πληροί τις προϋποθέσεις για αυτά τα προγράμματα.
Διαβάστε ακόμη:
Αυξήθηκαν οι καταθέσεις τον Οκτώβριο – Στο +1,5 δισ. ευρώ τα υπόλοιπα των νοικοκυριών
ΤΕΚΑΛ: Το «όπλο» της Cosco στις μεγάλες εργολαβίες του ΟΛΠ
Απάτη τύπου carousel: Από 3 e-shops «εξαφανίστηκε» ΦΠΑ 15 εκατ. σε 3 χρόνια