search icon

Bloomberg

Αίτηση πτώχευσης κατέθεσε η Northvolt – Τι σημαίνει για τα ευρωπαϊκά σχέδια για εγχώρια παραγωγή μπαταριών EV

H σουηδική εταιρεία θα αποτελούσε τη λύση που αναζητά η Ευρώπη ώστε να απεξαρτηθεί από τις εισαγωγές μπαταριών για EV από την Κίνα και τη Νότια Κορέα - Τα σχέδια της προσγειώθηκαν ανώμαλα λόγω της παγκόσμιας κρίσης στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Αίτηση πτώχευσης στις ΗΠΑ κατέθεσε η Northvolt AB, μετά την αποτυχία της να διασφαλίσει ικανή χρηματοδότηση για να παραμείνει σε κανονική λειτουργία. Με τον τρόπο αυτό προσγειώνονται ανώμαλα οι ελπίδες της Ευρώπης για την ανάπτυξη εγχώριας παραγωγής μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Η σουηδική εταιρεία παρουσίαζε εξαιρετικές προοπτικές και μάλιστα το εργοστάσιο που εγκαινίασε στον σουηδικό αρκτικό κύκλο, το 2021, είχε θεωρηθεί ότι θα δώσει απάντηση στη λύση που αναζητούσε η Ευρώπη ώστε να απεξαρτηθεί από τις εισαγωγές μπαταριών για EV από την Κίνα και τη Νότια Κορέα.

Ωστόσο, τα φιλόδοξα σχέδια της «σκόνταψαν» στην καθίζηση του κλάδου της ηλεκτροκίνησης, καθώς η πτώση των πωλήσεων παγκοσμίως έφεραν μειωμένα έσοδα και μειωμένες επενδύσεις στον κλάδο.

Κομβικό δε, σημείο για την αντίστροφη μέτρηση που ξεκίνησε στάθηκε η απόφαση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας BMW AG να ακυρώσει, τον περασμένο Ιούνιο, ένα μεγάλο συμβόλαιο ύψους 2 δισ. δολαρίων.

Πάντως, η εταιρεία ξεκαθάρισε πως το κεντρικό της εργοστάσιο θα παραμείνει σε πλήρη λειτουργία κατά τη διάρκεια της αναδιάρθρωσης που θα πραγματοποιηθεί όσο «τρέχει» η διαδικασία προστασίας της από τους πιστωτές της.

Αυτό σημαίνει πως θα παραδώσει κανονικά στους πελάτες της όσες παραγγελίες εκκρεμούν και θα συνεχίσει να πληρώνει κανονικά το προσωπικό.

Πρόκειται για μια αρνητική σε μια επίμονη προσπάθεια μηνών, κατά την οποία η διοίκηση της εταιρείας βρισκόταν σε εντατικές συνομιλίες με τους μετόχους της, με πελάτες και πιστωτές προκειμένου να βρει τρόπο να συνεχίσει να λειτουργεί κανονικά. Η πρόταση που είχε καταθέσει αφορούσε σε ένα σχέδιο στήριξης ύψους 300 εκατ. ευρώ, όμως τελικά δεν επετεύχθη συμφωνία.

Ακόμη και η κυβέρνηση της Σουηδίας, παρά την πίεση που δέχτηκε, αρνήθηκε να παρέμβει εξαγοράζοντας μερίδιο στην εταιρεία.

Στο μεσοδιάστημα η εταιρεία είχε ήδη προχωρήσει σε σημαντικές περικοπές απολύοντας περίπου το 20% του προσωπικού της και αλλάζοντας επικεφαλής στο κεντρικό της εργοστάσιο, χωρίς ιδιαίτερα αποτελέσματα.

Ο CEO, Πίτερ Κάρλσον, σε δηλώσεις του τον περασμένο μήνα υποστήριξε ότι η εταιρεία χρειάζεται πάνω από 900 εκατ. δολάρια για να διασφαλίσει τη βιωσιμότητα της και πως αναζητά συνεργασίες και επενδυτές στην Ασία.

Διαβάστε ακόμη

UBS για παγκόσμια οικονομία: Peak το 2025 στην «ξέφρενη δεκαετία του 2020» – Τα τέσσερα σενάρια (γραφήματα)

Ο Γιάννης Αντετοκούνμπο ιδρύει fund – Πού θα κάνει τις πρώτες επενδύσεις

Το Hilton πάει… Μύκονο το 2026, στη γνωστή παραλία Super Paradise – Νέα συμφωνία

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version