Αίτηση πτώχευσης κατέθεσε η νεοσύστατη εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων Fisker Inc, αφού οι συζητήσεις με μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία για μια επένδυση έληξαν χωρίς συμφωνία.

Στην αίτηση πτώχευσης που κατέθεσε στις 17 Ιουνίου στο Ντελαγουέαρ, η Fisker ανέφερε περιουσιακά στοιχεία μεταξύ 500 εκατομμυρίων και 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων και υποχρεώσεις μεταξύ 100 εκατομμυρίων και 500 εκατομμυρίων δολαρίων. Η κατάθεση προστατεύει τη Fisker από τους πιστωτές της, ενώ επεξεργάζεται ένα σχέδιο για την αποπληρωμή τους.

Η κατασκευάστρια ηλεκτρικών οχημάτων ζήτησε την πτώχευση, αφού νωρίτερα ανακοίνωσε ασθενέστερα από τα αναμενόμενα κέρδη και σχέδια για μείωση του 15% του εργατικού δυναμικού της. Η Fisker τον Φεβρουάριο δήλωσε ότι πιθανότατα θα υπάρχουν «σημαντικές αμφιβολίες» σχετικά με την ικανότητά της να συνεχίσει να λειτουργεί εάν δεν μπορεί να εξασφαλίσει περισσότερη χρηματοδότηση.

Η Fisker δήλωσε τον Μάρτιο ότι εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους 150 εκατομμυρίων δολαρίων από έναν υφιστάμενο δανειστή, αλλά η χρηματοδότηση εξαρτιόταν από την εξασφάλιση επενδύσεων από μια άγνωστη αυτοκινητοβιομηχανία. Όμως οι συνομιλίες με την αυτοκινητοβιομηχανία τερματίστηκαν χωρίς συμφωνία, δήλωσε η Fisker.

Η πτώχευση έρχεται καθώς οι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων αγωνίζονται να προσαρμοστούν στην επιβράδυνση των πωλήσεων στις ΗΠΑ και την Ευρώπη και στη φθίνουσα ζήτηση των καταναλωτών. Αν και ο ενθουσιασμός για τα ηλεκτρικά οχήματα παραμένει ισχυρός, σχεδόν το 60% των παγκόσμιων πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων το 2024 θα είναι στην Κίνα, ανέφερε το BloombergNEF σε έκθεση του Ιανουαρίου.

Η Fisker αντιμετώπισε προβλήματα παραγωγής και τεχνικές δυσλειτουργίες και πέρυσι μείωσε τις οδηγίες παραγωγής της. Η εταιρεία ακολουθεί μερικές άλλες νεοσύστατες επιχειρήσεις EV σε πτώχευση, συμπεριλαμβανομένης της Charge Enterprises, η οποία εγκαθιστά σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, και η οποία κατέθεσε αίτηση για προστασία βάσει του κεφαλαίου 11 τον Μάρτιο. Οι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων Lordstown Motors και Proterra κατέθεσαν αίτηση πτώχευσης πέρυσι.

Διαβάστε ακόμη

Christian von Koenigsegg: Ο άνθρωπος πίσω από το hypercar των 3 εκατ. ευρώ που κάηκε στην Αττική Οδό (pics)

Η δύσκολη εξίσωση για την Avramar – Οι μη δεσμευτικές προσφορές και οι τράπεζες

Πληροφορική: Ποιοι στέλνουν τους μετόχους τους στο ταμείο – Τα μερίσματα των ομίλων

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ