Η Richemont μπορεί να είναι άγνωστη στο ευρύ κοινό αλλά οι ιδιοκτησίες της είναι πασίγνωστες: Μία από εκείνες είναι ο οίκος ειδών πολυτελείας Cartier. Επίσης έχει στην κατοχή της το διαδικτυακό κατάστημα λιανικής πώλησης Yoox Net-a-Porter (YNAP).
Το YNAP θα συνεργαστεί με τον πιο βασικό ανταγωνιστή του στην ταχέως αναπτυσσόμενη διαδικτυακή αγορά: τη βρετανική πλατφόρμα λιανικής πώλησης Farfetch.
Η Richemont και η κινεζική Alibaba Group Holding θα αγοράσουν μετατρέψιμες ομολογίες της Farfetch αξίας 300 εκατ. δολαρίων η καθεμία. Η Richemont θα αποκτήσει έτσι τη δυνατότητα συμμετοχής στη Farfetch.
Οι κινήσεις αυτές είναι προφανώς καλά νέα για την Farfetch, η οποία αποκτά δύο ισχυρούς νέους επενδυτές εκτός από τον μακροχρόνιο μέτοχό της την Tencent Holdings. Ωστόσο, από αυτές θα επωφεληθεί και η Richemont: η οποία είναι ιδιοκτήτρια της Cartier.
Επιπλέον ο Johann Rupert πρόεδρος της Richemont δήλωσε ότι θα υπάρξει περαιτέρω συνεργασία μεταξύ του YNAP και της Farfetch στο μέλλον. Η συνεργασία τους θα είναι η είδηση της χρονιάς ειδικά αν αυτή κατέληγε στην πώληση του YNAP από την Richemont. Αν και η επένδυση στις αγορές μέσω Διαδικτύου είναι στρατηγική επιλογή, οι διαδικτυακές επιχειρήσεις του ομίλου και κυρίως το YNAP δεν πηγαίνουν καλά και είναι ζημιογόνες.
Τόσο το YNAP όσο και το Farfetch είναι διαδικτυακοί πωλητές ειδών πολυτελείας, αλλά λειτουργούν διαφορετικά. Το YNAP είναι σαν ένα παραδοσιακό πολυκατάστημα: Αγοράζει αγαθά και τα κρατά μέχρι να τα πουλήσει σε πελάτες. Στο Farfetch η πλειοψηφία των πωλήσεων γίνεται για λογαριασμό μπουτίκ, οι οποίες πληρώνουν προμήθεια για κάθε τι που πωλείται.
Ο συνδυασμός και των δύο προσεγγίσεων θα δημιουργούσε μια ισχυρή πλατφόρμα που θα κυριαρχούσε στις διαδικτυακές πωλήσεις των ειδών πολυτελείας. Μια πλατφόρμα τέτοιας κλίμακας θα μπορούσε να ξεπεράσει τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει το διαδικτυακό λιανικό εμπόριο. Επιπλέον θα μπορούσε να λειτουργήσει ως ανάχωμα στην επέλαση της Amazon, η οποία πλέον έχει θέσει στο στόχαστρό της τα είδη πολυτελείας.
Και δεν είναι μόνο η Richemont. Η Artemis, το επενδυτικό όχημα της οικογένειας Pinault, η οποία είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος της Gucci και ιδιοκτήτης της Kering, θα αυξήσει επίσης την επένδυσή της στο Farfetch, με αγορά μετοχών 50 εκατομμυρίων δολαρίων. Η Richemont και η Kering συνεργάζονται ήδη στο κλάδο των οπτικών.
Το παρακάτω γράφημα απεικονίζει πολύ εύγλωττα τους λόγους για τους οποίους οι μεγάλοι οίκοι ειδών πολυτελείες έχουν βάλει πλέον στην ατζέντα τους την ανάπτυξη των διαδικτυακών τους πωλήσεων καθώς αυτές αναμένεται να έχουν τριπλασιαστεί μέχρι το 2025, λαμβάνοντας επιπλέον ώθηση από την φετινή πανδημία.