Η AirAsia παίρνει σειρά στον μακρύ κατάλογο των αεροπορικών εταιρειών η βιωσιμότητα των οποίων κρίνεται αμφίβολη εξαιτίας των επιπτώσεων της πανδημίας.
Σύμφωνα με την Ernst & Young οι τρέχουσες υποχρεώσεις της αεροπορικής εταιρείας ξεπέρασαν ήδη το ενεργητικό της κατά 430 εκατομμύρια δολάρια στο τέλος του 2019, χρονιά με ζημιές ύψους 283 εκατομμυρίων Ρινγκίτ Μαλαισίας αναφέρει η Ernst & Young σε ανακοίνωση στο χρηματιστήριο της Κουάλα Λουμπούρ την Τετάρτη.
Οι οικονομικές επιδόσεις και οι ταμειακές ροές έχουν πλέον πληγεί εξαιτίας των περιορισμών. Η μείωση των αεροπορικών ταξιδιών «υποδηλώνουν την ύπαρξη σημαντικών αβεβαιοτήτων που μπορεί να προκαλέσουν αμφιβολία στην ικανότητα του Ομίλου και της Εταιρείας να συνεχίσει», αναφέρει η Ernst & Young σε ανακοίνωσή της.
Ο Covid-19 βύθισε την αεροπορική βιομηχανία παγκοσμίως σε κρίση, καθώς οι συνοριακοί έλεγχοι και οι ανησυχίες για την υγεία εξατμίζουν τη ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια. Η AirAsia ανέφερε τη Δευτέρα απώλειες ρεκόρ ύψους 803,8 εκατομμυρίων Ρινγκίτ.
«Αυτή είναι μακράν η μεγαλύτερη πρόκληση που έχουμε αντιμετωπίσει από τότε που ξεκινήσαμε το 2001», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της AirAsia, Τόνι Φερνάντες. Είπε ότι ο αερομεταφορέας βρίσκεται σε συνομιλίες για κοινοπραξίες και συνεργασίες που μπορεί να οδηγήσουν σε πρόσθετες επενδύσεις, και έχει επίσης υποβάλει αίτηση για τραπεζικά δάνεια και ζυγίζει προτάσεις για άντληση κεφαλαίων.
Τον περασμένο μήνα, ο όμιλος SK Group της Νότιας Κορέας δήλωσε ότι επανεξετάζει την πρόταση συμμετοχή του στην αεροπορική εταιρεία. Τον Μάιο, η AirAsia έστειλε ένα σημείωμα σε μαλαισιανές τράπεζες επιδιώκοντας να δανειστούν 1 δισεκατομμύριο Ρινγκίτ.