Ο Ερνέστο Μπερταρέλι μπορεί να είναι ο πλουσιότερος άνθρωπος της Ελβετίας, αλλά ένα στοίχημα 135 εκατομμυρίων δολαρίων σε έναν ιστιοπλοϊκό αγώνα είναι πολλά όταν κινδυνεύουν να εξαφανιστούν μέσα σε λίγες ημέρες.

Το Κύπελλο Αμερικής είναι μια διοργάνωση, όπου ο νικητής τα παίρνει όλα. Κάθε τρία με τέσσερα χρόνια, ομάδες προσπαθούν να κατασκευάσουν το ταχύτερο ιστιοπλοϊκό σκάφος στον κόσμο. Στη συνέχεια, μετά από λίγες εβδομάδες αγώνων, τα μαζεύουν μέχρι την επόμενη φορά. Αλλά λίγοι άνθρωποι γνωρίζουν ότι ο διαγωνισμός για το παλαιότερο διεθνές αθλητικό τρόπαιο του κόσμου περιλαμβάνει μερικούς από τους πλουσιότερους ανθρώπους του κόσμου που στοιχηματίζουν εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια για να μετατρέψουν ιστιοφόρα σε κάτι παρόμοιο με τα αγωνιστικά αυτοκίνητα της Formula 1, δήλωσε ο Μπερταρέλι σε συνέντευξή του.

Στη Βαρκελώνη, θα αντιμετωπίσει πέντε άλλες ομάδες, συμπεριλαμβανομένων εκείνων των άλλων δισεκατομμυριούχων Τζιμ Ράτκλιφ, του μεγιστάνα των χημικών που χρηματοδοτεί τη βρετανική συμμετοχή, του Πατρίτσιο Μπερτέλι, του προέδρου της Prada SpA, και του Νταγκ Ντεβος, γόνου της οικογένειας Amway Corp.

Φανατικός της ιστιοπλοΐας και ο πρώτος Ευρωπαίος που κέρδισε το τρόπαιο στην 173χρονη ιστορία του, ο Μπερταρέλι δήλωσε ότι ελπίζει ότι ο κόσμος θα παρακολουθήσει μια ιστιοπλοϊκή εκδοχή του Drive to Survive, της σειράς της Netflix Inc. που καθήλωσε το αμερικανικό κοινό στη Φόρμουλα Ένα.

Αντ’ αυτού, λέει, τουλάχιστον στην αρχή, «κανείς δεν ξέρει ότι συμβαίνει».
Τα σκάφη του America’s Cup μπορούν να αναπτύξουν ταχύτητες σχεδόν 50 κόμβων ή σχεδόν 100 χιλιομέτρων την ώρα. Αντιπροσωπεύουν το αποκορύφωμα της ιστιοπλοϊκής τεχνολογίας και εξακολουθούν να αποτελούν πόλο έλξης για τους δισεκατομμυριούχους. Ο Λάρι Έλλισον της Oracle Corp. συμμετείχε σε πέντε αγώνες και εκτιμάται ότι δαπάνησε περίπου 750 εκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με το AP.

Παρά τη ραγδαία ανάπτυξη, η τηλεθέαση παραμένει μικρή. Η τηλεθέαση στην τηλεόραση και στο διαδίκτυο για το 36ο Κύπελλο Αμερικής του 2021 που επηρεάστηκε από το Covid έφτασε τα 68,2 εκατομμύρια, τριπλάσια από την προηγούμενη φορά, σύμφωνα με τους διοργανωτές. Σε σύγκριση με τη Formula 1, η οποία κατέγραψε αθροιστικά 1,46 δισεκατομμύρια θεατές το 2023, που αντιστοιχεί σε ακροαματικότητα 67 εκατομμυρίων ανθρώπων ανά αγώνα, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Nielsen και της Formula 1.

Ο πλούτος του Μπερταρέλι προέρχεται από την πώληση της φαρμακευτικής εταιρείας που ελέγχει η οικογένειά του το 2006. Ο 58χρονος κατέχει επίσης μερίδιο στη βρετανική κατασκευάστρια εταιρεία υπεραυτοκινήτων Aston Martin και έχει δει την καθαρή του αξία να σκαρφαλώνει στο υψηλότερο επίπεδο όλων των εποχών, σύμφωνα με το Bloomberg.
Ωστόσο, παραμένει επικεντρωμένος στην ιστιοπλοΐα. Θέλει το Κύπελλο Αμερικής να ανταγωνιστεί τα μεγαλύτερα αθλητικά γεγονότα, συγκεντρώνοντας την ίδια προσοχή με το Γουίμπλεντον και τους Ολυμπιακούς Αγώνες.

Ο Μπερταρέλι επιστρέφει – σε συνεργασία με τη Red Bull – στο America’s Cup μετά από περισσότερο από μια δεκαετία απουσίας από τον διαγωνισμό. Αφού κέρδισε το 2003 και το 2007, η ομάδα του Alinghi αποσύρθηκε μετά τον αγώνα του 2010, ο οποίος ακολούθησε μια πικρή μάχη για τους κανόνες με τον Ellison, η οποία συνοδεύτηκε από δικαστικές διαμάχες.

Η Alinghi δεν ξεκίνησε τόσο καλά. Από το απόγευμα της Κυριακής, η ελβετική ομάδα βρισκόταν στο 0-4 στο round robin μετά από μια σειρά αγώνων με ελαφρούς ανέμους, ενώ η Luna Rossa του Bertelli βρίσκεται στην κορυφή του πίνακα.
Το κύπελλο είναι «η κορυφή της τροφικής αλυσίδας» και θα πρέπει πάντα να περιορίζεται σε περίπου έξι συμμετοχές «υψηλής ποιότητας», δήλωσε ο Γκραντ Ντάλτον, επί σειρά ετών επικεφαλής της ομάδας της Νέας Ζηλανδίας. «Το διακύβευμα είναι απίστευτα υψηλό. Αν έχεις μια κακή ρεγκάτα εδώ, πας σπίτι σου».

Η Νέα Ζηλανδία μετέφερε τη διοργάνωση στη Βαρκελώνη – παραιτούμενη από το πλεονέκτημα της έδρας της στον Νότιο Ειρηνικό – αφού το τουρνουά του Όκλαντ το 2021 υπέφερε από τους αυστηρούς περιορισμούς του Covid της κυβέρνησης και έχασε χρήματα.

Αυτή τη φορά, ελπίζουν σε κάτι καλύτερο. Η Βαρκελώνη προβλέπεται να προσθέσει περίπου 2,5 εκατομμύρια επιπλέον επισκέπτες κατά τη διάρκεια ολόκληρης της διοργάνωσης, και ο Ντάλτον δήλωσε ότι έχουν δει 400.000 επισκέπτες μέχρι στιγμής. Είπε ότι ο αριθμός των προβολών βίντεο τον Αύγουστο ξεπέρασε τα 8 εκατομμύρια.

Είναι η δεύτερη εκστρατεία για την Ineos του Ράτκλιφ, η οποία ανακοίνωσε επένδυση 110 εκατομμυρίων λιρών (144 εκατομμυρίων δολαρίων) για την πρώτη της υποψηφιότητα το 2021, και επίσης η δεύτερη φορά που προσπαθεί η αμερικανική συμμετοχή με επικεφαλής τον DeVos. Μετά από κάθε εκστρατεία για το Κύπελλο Αμερικής, οι ομάδες επιστρέφουν στο σχεδιαστήριο.

«Δεν μιλάμε με κανέναν για την επόμενη. Δεν ξέρουμε πού θα πάμε», λέει ο Ντεβος.

Διαβάστε ακόμη

Μεσόγειος: Πωλούνται επαύλεις στην τιμή ενός στούντιο στη Νέα Υόρκη – Η μία στην Ελλάδα

Οι φτωχότεροι πλήττονται περισσότερο από την ακραία ζέστη

The Fashion Grid: Η Ελλάδα μπορεί να ντύνει τους Ευρωπαίους καταναλωτές (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ