search icon

Bloomberg

Ερυθρά Θάλασσα: Θεαματικό άλμα και στα ασφάλιστρα πολεμικού ρίσκου για τα εμπορικά πλοία

Τα ασφάλιστρα πολεμικού κινδύνου αγγίζουν πλέον το 0,75% με 1% επί της συνολικής αξίας του πλοίου ανεβάζοντας το κόστος στα ύψη - Το αμερικανικών συμφερόντων φορτηγό πλοίο που επλήγη από τους Χούθι και η ελληνική ανάμιξη

Στους επιβαρυντικούς παράγοντες που προκύπτουν από την αστάθεια στην Ερυθρά Θάλασσα και τη διαταραχή των θαλάσσιων μεταφορών δεν είναι μόνο η εκτίναξη του κόστους των ναύλων. Σημαντικό άλμα έχει καταγράψει και το κόστος της ασφάλισης των εμπορικών πλοίων και δεξαμενόπλοιων, μια επιβάρυνση που προφανώς θα μετακυλιστεί στους πελάτες και τελικά στους καταναλωτές.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, τα ασφάλιστρα πολεμικού ρίσκου με τα οποία χρεώνονται τα εμπορικά πλοία και δεξαμενόπλοια βρίσκεται επίσης σε ανοδική τροχιά, αποτελώντας ένα ακόμη σημείο προβληματισμού.

Οι ασφαλιστικές χρεώνουν πλέον από 0,75% έως και 1% επί της αξίας του πλοίου που διέρχεται από την εμπόλεμη περιοχή, με το κόστος να έχει μάλιστα αυξηθεί περαιτέρω αφότου Αμερικανοί και Βρετανοί ξεκίνησαν αεροπορικές επιδρομές για να καταστείλουν τη δράση των Χούθι της Υεμένης.

Είναι χαρακτηριστικό πως, μόλις λίγες εβδομάδες πριν, το ασφαλιστικό κόστος ήταν κατά ένα δέκατο χαμηλότερα!

Οι αυξήσεις αυτές αυξάνουν τον κίνδυνο η διέλευση από την περιοχή να γίνει τόσο ακριβή που να καταστεί ασύμφορη.

Οι ιδιοκτήτες των ναυτιλιακών εταιρειών και οι ναυλωτές που είναι προετοιμασμένοι για την ανάληψη του ρίσκου από τη διέλευση της Ερυθράς Θάλασσας θα πρέπει να σταθμίσουν αν είναι φτηνότερο να καλύψουν το επιπλέον ασφαλιστικό κόστος μαζί με το κόστος της διέλευσης από τη Διώρυγα του Σουέζ ή τελικά θα συμφέρει περισσότερο να αφήσουν τα πλοία να κάνουν τον διάπλου της Αφρικής, που μεταφράζεται σε μεγαλύτερη διάρκεια ταξιδιού και υψηλότερο κόστος καυσίμων.

«Το premium των ασφαλειών για το πολεμικό ρίσκο έχουν εκτοξευτεί στα ύψη. Οι ναυτιλιακές και οι ναυλωτές μπορεί να βρουν ότι η αλλαγή των δρομολογίων γύρω από την Αφρική μπορεί να συμφέρει καλύτερα οικονομικά από το συνδυασμό της δαπάνης από τη διέλευση στο Σουέζ και τα αυξημένα ασφαλιστικά κόστη» επισημαίνει σε έκθεση της η Clarksons Securities.

Το ασφαλιστικό κόστος από το πολεμικό ρίσκο ύψους 1% για ένα νεότευκτο πλοίο αξίας 100 εκατ. δολαρίων σημαίνει πως η εταιρεία θα πρέπει να πληρώσει 1 εκατ. δολάρια μόνο και μόνο για να ταξιδέψει από το πιο επικίνδυνο τμήμα της Ερυθράς Θάλασσας και του Κόλπου του Άντεν.

Μόλις τη Δευτέρα ένα αμερικανικό εμπορικό πλοίο επλήγη από πύραυλο, ενώ ταξίδευε στον Κόλπο του Άντεν, επαναφέροντας στην επικαιρότητα το υψηλό ρίσκο για τα πλοία που κινούνται στην περιοχή.

Μάλιστα η διεθνής ναυτιλιακή ένωση BIMCO εξέδωσε και νέα προειδοποίηση επαναλαμβάνοντας την οδηγία του αμερικανικού Ναυτικού προς τις ναυτιλιακές εταιρείες πως θα πρέπει να παρακάμπτουν την Ερυθρά Θάλασσα και μάλιστα με την παράλληλη επισήμανση πως η αστάθεια στην περιοχή θα διαρκέσει πιθανότατα για αρκετό διάστημα ακόμη.

Με βάση τα στοιχεία αυτά και το αμερικανικό υπουργείο Μεταφορών εξέδωσε σήμερα νέο alert συμβουλεύοντας τα εμπορικά πλοία των ΗΠΑ να αποφεύγουν επ’ αόριστον την Ερυθρά Θάλασσα.

Διαβάστε ακόμη

Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ: Η παγκόσμια ανάπτυξη θα περιοριστεί λόγω των γεωπολιτικών εντάσεων (pics)

Χρυσή λίρα: Σε ιστορικό χαμηλό οι πωλήσεις – Οι τιμές, οι αγοραστές και… τα σεντούκια (πίνακας)

ΕΚΤ: Δήλωση σοκ από τον Χόλτσμαν – Μπορεί να μην έχουμε καθόλου μειώσεις επιτοκίων φέτος (upd)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version