Μια συμφωνία για τη μεταρρύθμιση των διεθνών φορολογικών κανόνων θα μπορούσε να επιτευχθεί ακόμη και φέτος, δήλωσε ο υπουργός Οικονομικών της Ιρλανδίας, Πασχάλ Ντόνοχιου.
«Πιστεύω ότι υπάρχει δυνατότητα συμφωνίας σε αυτά τα θέματα», δήλωσε ο Πασχάλ Ντόνοχιου σε συνέντευξή του στην τηλεόραση του Bloomberg. «Πιστεύω ότι θα δούμε αλλαγές το 2021 και το 2022 σε σχέση με το ύψος της φορολόγησης των μεγάλων εταιρειών».
Η Ιρλανδία έχει υπερασπιστεί με σθένος τον τρόπο με τον οποίο φορολογεί ορισμένες από τις μεγαλύτερες εταιρείες του κόσμου, δεχόμενη έντονη κριτική ακόμη κι από τους πλέον σημαντικούς ευρωπαϊκούς εταίρους.
Ο φορολογικός ανταγωνισμός είναι ένα νόμιμο εργαλείο για τις μικρές χώρες, που μπορεί να μην έχουν τα ίδια πλεονεκτήματα με τις μεγάλες, υποστήριξε ο Ιρλανδός ΥΠΟΙΚ και επικεφαλής του Eurogroup.
«Ο πιθανότερος τρόπος με τον οποίο θα επιτευχθεί αλλαγή θα είναι μέσω του ΟΟΣΑ», δήλωσε ο Ντόνοχιου, και πρόσθεσε «πιστεύω ότι προς το παρόν θα επιτευχθεί συμφωνία και η Ιρλανδία θα είναι έτοιμη για αυτήν την αλλαγή».
Τα σχόλια του Ντόνοχιου έρχονται λίγο μετά την παρουσίαση του σχεδίου της Κομισιόν για ένα νέο πλαίσιο εταιρικής φορολόγησης για την Ένωση που προχωρά πέρα από την υπό διαπραγμάτευση παγκόσμια συμφωνία για την αλλαγή των φορολογικών κανόνων για τι πολυεθνικές εταιρείες. Το συμπληρωματικό μέτρο της ΕΕ – που ονομάζεται Business in Europe: Πλαίσιο για τη φορολογία εισοδήματος – προβλέπει τη δημιουργία ενιαίων κανόνων για τη φορολογία των επιχειρήσεων και αναδιανομής των εσόδων στα κράτη μέλη.
Ο επικεφαλής της Ευρωομάδας άφησε επίσης να εννοηθεί ότι το Ταμείο Ανάκαμψης της ΕΕ θα αρχίσει να διαθέτει χρήματα στα κράτη μέλη φέτος.
“Θα δείτε κάποιους από τους πόρους να εκταμιεύονται το 2021, αλλά πολλά περισσότερα θα διατεθούν το 2022”, είπε.
Διαβάστε ακόμα:
Βρετανία-ΠΟΥ: Συνεργασία για την ανάπτυξη ενός συστήματος «ραντάρ πανδημίας»
ΟΠΕΚΑ: Τα προγράμματα της Αγροτικής Εστίας για το 2021 – Πότε ξεκινούν οι αιτήσεις
Τα πρώτα ηλεκτρικά οχήματα κυψελών καυσίμου υδρογόνου έχουν ήδη τεθεί σε κυκλοφορία στην ΕΕ