Ο πληθωρισμός των ειδών σούπερ μάρκετ στο Ηνωμένο Βασίλειο αυξήθηκε τον περασμένο μήνα, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Kantar.

Ειδικότερα, οι τιμές στα σούπερ μάρκετ αυξήθηκαν κατά 2% σε «βάθος» τεσσάρων εβδομάδων έως τις 29 Σεπτεμβρίου, από 1,7% τον προηγούμενο μήνα, όπως έδειξαν τα στοιχεία της Kantar την Τρίτη.

Οι ταχύτερες αυξήσεις τιμών σημειώθηκαν στα κρύα ροφήματα και στα είδη ζαχαροπλαστικής με βάση τη σοκολάτα, γεγονός που υποδηλώνει ότι οι τιμές ρεκόρ του κακάο από τις φτωχές σοδειές στη Δυτική Αφρική αρχίζουν να φαίνονται και στο λιανεμπόριο.

Τα νέα στοιχεία έρχονται καθώς η Τράπεζα της Αγγλίας (BoE) εξετάζει πόσο γρήγορα θα μειώσει τα επιτόκια. Η κεντρική τράπεζα μείωσε τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσης τον Αύγουστο, στην πρώτη κίνηση νομισματικής χαλάρωσης μετά την πανδημία.

Η Επιτροπή Νομισματικής Πολιτικής της BoE διατήρησε αμετάβλητα τα επιτόκια τον περασμένο μήνα, αλλά έχει να λάβει δύο ακόμη αποφάσεις για φέτος και συγκεκριμένα το Νοέμβριο και το Δεκέμβριο. Ο διοικητής Andrew Bailey άφησε να εννοηθεί την περασμένη εβδομάδα ότι θα ακολουθήσει μια «λίγο πιο επιθετική» χαλάρωση.

Η Tesco έχει το υψηλότερο μερίδιο αγοράς από τον Δεκέμβριο του 2017, σύμφωνα με τα στοιχεία της Kantar. Το μεγαλύτερο σούπερ μάρκετ του Ηνωμένου Βασιλείου κατέχει πλέον το 28% της αγοράς, από 27,4% πριν από ένα χρόνο.

Παράλληλα, η Ocado ήταν το ταχύτερα αναπτυσσόμενο κατάστημα για όγδοο συνεχόμενο μήνα, με τις πωλήσεις της να αυξάνονται κατά 10% στις 12 εβδομάδες έως τις 29 Σεπτεμβρίου.

Η Asda, η οποία δυσκολεύεται να ανταγωνιστεί τις γερμανικές Lidl και Aldi, παραμένει στο 12,6% του μεριδίου αγοράς, με τις πωλήσεις της να μειώνονται περισσότερο από 5% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα.

Σύμφωνα με το Bloomberg, υπάρχουν ενδείξεις ότι η καταναλωτική δραστηριότητα αποδυναμώνεται για τα παντοπωλεία. Οι δαπάνες με κάρτες για τα τρόφιμα μειώθηκαν το Σεπτέμβριο για πρώτη φορά σε τρεις μήνες, σύμφωνα με έκθεση της Barclays που δημοσιεύθηκε νωρίτερα την Τρίτη.

Ξεχωριστά στοιχεία από το British Retail Consortium έδειξαν ότι οι πωλήσεις τροφίμων αυξήθηκαν κατά 3,1% τους τρεις μήνες έως τον Σεπτέμβριο, αλλά ήταν πιο αδύναμες από την αύξηση κατά 7,4% το Σεπτέμβριο του 2023.

Οι πωλήσεις «αναμφίβολα μειώθηκαν από την υγρασία, καθώς και από τα επιφυλακτικά οικονομικά μηνύματα της κυβέρνησης», δήλωσε η Sarah Bradbury, διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας ανάλυσης ειδών τροφίμων IGD.

Διαβάστε ακόμη

Kaspersky: Χάκερς χρησιμοποιούν την ταινία “Joker: Folie à Deux” για να εξαπατήσουν τους φαν

Σημαντική μείωση του πληθυσμού στην Ελλάδα – Χωριά δεν έχουν καταγράψει ούτε μία γέννηση εδώ και χρόνια

Δώρο Χριστουγέννων: Ποιοι χαμηλοσυνταξιούχοι θα μείνουν εκτός και ποιοι άλλοι χάνουν την επιταγή ακρίβειας

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα