Σε ιστορικό και επικίνδυνο χαμηλό αναμένεται να μειωθεί η στάθμη του Ρήνου απειλώντας άμεσα τη μεταφορά καυσίμων στην Ευρώπη.
Η στάθμη πλωτότητας στην κωμόπολη Kaub δυτικά της Φρανκφούρτης αναμένεται να μειωθεί υπό των 40 εκατοστών την Παρασκευή, με περαιτέρω μείωση τις επόμενες ημέρες, σύμφωνα με δεδομένα της γερμανικής κυβέρνησης.
Ο Ρήνος χρησιμοποιείται για τη μεταφορά υδρογονανθράκων, χημικών, σιτηρών και πληθώρας άλλων εμπορευμάτων. Η συγκυρία της κλιματικής αλλαγής και της τρέχουσας «τέλειας καταιγίδας» της ενεργειακής, πληθωριστικής και γεωπολιτικής κρίσης στην Ευρώπη έχει εκτινάξει τις τιμές στα ύψη.
Οι εταιρείες
Στη Γερμανία, πολλές εταιρείες έχουν ήδη αρχίσει να λαμβάνουν μέτρα για την αντιμετώπιση του προβλήματος. Η παραγωγός χημικών BASF SE χρησιμοποιεί όλο και περισσότερα τρένα για τη μεταφορά των αγαθών της ενώ έχει παραγγείλει και εξειδικευμένες φορτηγίδες χαμηλού βυθίσματος. Η εταιρεία, αν και δεν επηρεάζεται μέχρι τώρα, έχει ανακοινώσει πως ενδέχεται να αναγκαστεί να μειώσει την παραγωγική της ικανότητα σε ορισμένες βιομηχανικές της μονάδες τις επόμενες εβδομάδες.
Η Uniper SE, από την πλευρά της, ανακοίνωσε πως δε θα μπορέσει να μεταφέρει αρκετό άνθρακα μέσω των σιδηροδρόμων για να τροφοδοτήσει τις βιομηχανικές της μονάδες σε μακροπρόθεσμο επίπεδο.
Ο κολοσσός ατσαλιού Thyssenkrupp AG τόνισε πως μία ειδική ομάδα αντιμετώπισης κρίσεων συναντάται καθημερινά για την εύρεση λύσεων, ενώ υπογράμμισε πως ήδη χρησιμοποιεί ειδικές φορτηγίδες χαμηλού βυθίσματος για να συνεχίσει την τροφοδοσία της μονάδας της στο Duisburg.
Αν τα προβλήματα συνεχιστούν μέχρι και τον Σεπτέμβριο, θα υπάρξει δραματική αύξηση της ζήτησης μεταφοράς αγαθών μέσω οδικών αρτηριών, σύμφωνα με το στέλεχος της Girteka Logistics, Simonas Bartkus. Ο Βartkus τόνισε πως μέχρι τώρα η εταιρεία δεν έχει παρατηρήσει αύξηση της ζήτησης των φορτηγών της λόγω της κατάστασης στον Ρήνο.
Mεταφορά καυσίμων
Η χαμηλή στάθμη των υδάτων αποτρέπει την ικανότητα φόρτωσης αρκετών αγαθών στις φορτηγίδες και προκαλεί προβλήματα «κίνησης» στον ποταμό.
Σημειωτέον πως η στάθμη πλωτότητας στην κωμόπολη Kaub αναμένεται να φτάσει τα 33 εκατοστά μέχρι τη Δευτέρα.
Η ικανότητα μεταφοράς 400.000 βαρελιών/ημέρα πετρελαϊκών προϊόντων μέσω της ποτάμιας οδού που συνδέει τις περιοχές Amsterdam-Rotterdam-Antwerp (ARA) με τη Γερμανία και την Ελβετία θα απειληθεί άμεσα, σύμφωνα με την Facts Global Energy.
Τα αποθέματα ντίζελ και σχετικών καυσίμων στην περιοχή ARA βρίσκονται στα χαμηλότερα επίπεδα τουλάχιστον από το 2008.
Η κρίση του Ρήνου και των λοιπών ποταμών της Ευρώπης θα επηρεάσει τα μάλα τις περίκλειστες ευρωπαϊκές χώρες στην κεντρική και ανατολική Ευρώπη, σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας (ΙΕΑ) και το στέλεχος Toril Bosoni o οποίος τόνισε πως «αναμένουμε πως η κατάσταση αυτή θα συνεχιστεί μέχρι το τέλος του έτους» σε συνέντευξή του στο Bloomberg.
Διαβάστε ακόμη
Πότε και πώς θα τελειώσει η κρίση στα κρυπτονομίσματα; Οι ειδικοί απαντούν
Χάρης Σαχίνης: Στόχος της ΕΥΔΑΠ να γίνει υπόδειγμα δημόσιας εταιρείας
«Λίφτινγκ» στη φορολογική ενημερότητα για να «παρακρατά» λιγότερα η εφορία