search icon

Bloomberg

Ένα ρομπότ σε κάθε σπίτι, ο νέος στόχος της Toyota

Η εταιρεία, βλέπει ένα μέλλον στο οποίο τα ρομπότ θα γίνουν συνήθεια στα σπίτια

Η Toyota Motor Corp. έχει πουλήσει τόσα αυτοκίνητα, ώστε να μπορεί να βάλει ένα έξω από κάθε ιαπωνική κατοικία. Τώρα θέλει να βάλει τα ρομπότ μέσα σε κάθε ιαπωνική κατοικία.

Η Toyota, γνωστή για τις αυτοματοποιημένες γραμμές συναρμολόγησης των προϊόντων της, βλέπει ένα μέλλον που δεν είναι τόσο μακρινό, στο οποίο τα ρομπότ να υπερβούν τους ρόλους τους στα εργοστάσια και να γίνουν συνήθεια στα σπίτια, βοηθώντας με τις δουλειές – και ακόμη προσφέροντας συντροφικότητα – σε μια γηράσκουσα κοινωνία όπου το ένα τέταρτο του πληθυσμού είναι άνω των 65 ετών και εκατομμύρια ηλικιωμένων ζουν μόνοι τους.

Τα μηχανήματα έχουν γίνει πολύ πιο έξυπνα την τελευταία δεκαετία. Ωστόσο, κάθε προσπάθεια να κατασκευαστεί ένα που μπορεί να κάνει απλά πράγματα όπως φόρτωση ενός πλυντηρίου ή μεταφορά ειδών παντοπωλείων συναντά το ίδιο βασικό, φυσικό πρόβλημα: όσο ισχυρότερο γίνεται ένα ρομπότ, τόσο πιο βαρύ και πιο επικίνδυνο γίνεται. Αυτό που κάνει η Toyota είναι να διαθέτει 29 δισ. δολάρια σε ταμειακά διαθέσιμα, σε ένα νέο ερευνητικό κέντρο τεχνητής νοημοσύνης και έναν αξιοσέβαστο εφευρέτη, τον Gill Pratt, που διευθύνει αυτή την προσπάθεια.

“Αυτή είναι μια εταιρεία με τόσους πολλούς πόρους που δεν μπορείτε ποτέ να τους αγνοήσετε”, δήλωσε ο Morten Paulsen, αναλυτής της CLSA Japan Securities Co., με έδρα το Τόκιο, ο οποίος ασχολείται με τη βιομηχανία ρομπότ εδώ και δεκαετίες.

Η Toyota πειραματίζεται με ρομπότ τουλάχιστον από το 2004, όταν αποκάλυψε ένα ανθρωποειδές που παίζει τρομπέτα με τεχνητά χείλη, πνεύμονες και κινητά δάχτυλα τα οποία θα μπορούσαν να συνοδεύσουν μια πραγματική ανθρώπινη ορχήστρα.

Exit mobile version