Το ενδεχόμενο να παραγγείλει φορτηγά αεροπλάνα της Boeing ή της Airbus, αλλά και να μετατρέψει περισσότερα επιβατικά αεροσκάφη για να επεκτείνει τον στόλο της σε cargo, εξετάζει η Emirates.
Η εταιρεία έχει στόχο να διπλασιάσει τη μεταφορική ικανότητά της την επόμενη δεκαετία, ωστόσο μέχρι στιγμής δεν έχει αποφασίσει αν θα επιλέξει τα Boeing 777-8 ή τα Airbus 350F.
Όπως δήλωσε ο επικεφαλής της Emirates για τα αεροπλάνα cargo, Ναμπίλ Σουλτάν, είναι πιθανόν η εταιρεία να χρειαστεί άλλα τέσσερα χρόνια για να δεσμευτεί στην αγορά του ενός από τα δύο.
Σύμφωνα με το Bloomberg, στον εμπορευματικό στόλο της Emirates προς το παρόν υπάρχουν μόνο Boeing, ενώ κάποια από τα τουλάχιστον 100 επιβατικά Boeing 777 θα μπορούσαν να μετατραπούν σε cargo.
Όπως ανέφερε ο Ναμπίλ Σουλτάν σε συνέντευξή του σε συνέδριο του κλάδου στη Σιγκαπούρη, η εταιρεία θα αξιολογήσει -μάλλον μέχρι το 2027- το αν χρειάζεται ένα διαφορετικό μίγμα από αυτό που έχει ήδη. Σύμφωνα με το Bloomberg, οι αποδόσεις φορτίου έχουν μειωθεί από το υψηλό τους κατά την περίοδο της πανδημίας, ωστόσο παραμένουν 20% πάνω από τα επίπεδα που βρίσκονταν μέχρι το 2019.
Επίσης, η ζήτηση αυξάνεται ενόψει των Χριστουγέννων. «Βρισκόμαστε μάλλον σε ένα πολύ πιο σταθερό στάδιο τώρα», δήλωσε ο Σουλτάν στο Bloomberg News. «Έχουμε περάσει το κατώτατο σημείο. Είδαμε σταθερή ανάπτυξη».
Σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Αερομεταφορών, τον Αύγουστο η παγκόσμια ζήτηση cargo αυξήθηκε κατά 1,5% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, καταγράφοντας την πρώτη αύξηση έπειτα από 19 μήνες. Αντίστοιχα, οι αερομεταφορείς στη Μέση Ανατολή σημείωσαν αύξηση 1,4% σε ετήσια βάση, συνεχίζοντας την ανοδική τάση τριών διαδοχικών μηνών, ενώ η χωρητικότητα σε σχέση με τον Αύγουστο 2022 ήταν υψηλότερη κατά 15,7%.
Η Emirates SkyCargo διαθέτει έντεκα ειδικά φορτηγά αεροπλάνα Boeing, ενώ κατά τη διάρκεια της πανδημίας πρόσθεσε δύο αεροπλάνα 747 cargo. Ακόμη, πριν από έναν χρόνο παρήγγειλε από την Boeing πέντε νέα αεροπλάνα cargo και έχει ξεκινήσει τη μετατροπή δέκα επιβατικών Boeing 777-300ER.
Το προηγούμενο οικονομικό έτος η μονάδα SkyCargo της Emirates απέφερε έσοδα ύψους 4,9 δισ. δολαρίων, ενώ το αντίστοιχο τμήμα της ανταγωνίστριας Qatar Airways κατέγραψε έσοδα 5,6 δισ. δολαρίων. Οι εταιρείες αυτές συγκαταλέγονται ανάμεσα στους τρεις μεγαλύτερους αερομεταφορείς cargo με βάση τη διεθνή χωρητικότητα, ενώ στην πρώτη θέση βρίσκεται η FedEx.
Διαβάστε ακόμη
Ναυπηγεία Ελευσίνας: Εξασφαλίζουν την ενεργειακή ασφάλεια της Ελλάδας με τη συνδρομή των ΗΠΑ
Δεύτερη συνεχόμενη εβδομάδα απωλειών στην αγορά πετρελαίου (γράφημα)
Ανθυγιεινά τρόφιμα – παγκόσμια οικονομία: Σημειώσατε 1 – Πάνω από $10 τρισ. το «κρυφό κόστος»
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ