Η Qantas Airways Ltd. και η Air New Zealand Ltd. προστέθηκαν στον αυξανόμενο κατάλογο των αεροπορικών εταιρειών που πλήττονται από καθυστερήσεις στην παράδοση αεροσκαφών, καθώς τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα συνεχίζουν να επηρεάζουν τον κλάδο.
Η Qantas ανακοίνωσε την Πέμπτη ότι το πρώτο αεροσκάφος Airbus SE A350 θα φτάσει στα μέσα του 2026, έξι μήνες αργότερα από το αναμενόμενο. Αυτό με τη σειρά του θα καθυστερήσει την έναρξη των απευθείας δρομολογίων που θα συνδέουν το Σίδνεϊ με τη Νέα Υόρκη και το Λονδίνο, οι οποίες θα είναι οι μεγαλύτερες απευθείας επιβατικές πτήσεις στον κόσμο.
Η καθυστέρηση οφείλεται στον επανασχεδιασμό της πρόσθετης δεξαμενής καυσίμων που απαιτείται για το μαραθώνιο ταξίδι, όπως δήλωσε ο επικεφαλής του τμήματος επιβατηγών αεροσκαφών της Airbus, Κρίστιαν Σέρερ, σε πρόσφατη συνέντευξή κατά τη διάρκεια του Singapore Airshow.
Εν τω μεταξύ, η Air New Zealand δήλωσε ότι τα νέα της αεροσκάφη Boeing Co. 787 Dreamliners είναι απίθανο να παραδοθούν τουλάχιστον μέχρι τα μέσα του 2025, καθυστερώντας την καθιέρωση των κουκέτων στην οικονομική θέση που επρόκειτο να είναι διαθέσιμες από τον Σεπτέμβριο στις πτήσεις προς Νέα Υόρκη και Σικάγο.
Τόσο η Boeing όσο και η Airbus αγωνίζονται να αυξήσουν την παραγωγή τους αρκετά γρήγορα για να ανταποκριθούν στην αλματώδη άνοδο της ζήτησης για νέα αεροσκάφη μετά την πανδημία.
Η εφοδιαστική αλυσίδα, όμως, «λυγίζει» για διάφορους λόγους όπως η έλλειψη εξαρτημάτων ή δεξιοτήτων, οι καθυστερήσεις στην πιστοποίηση και ο επιπλέον έλεγχος των ρυθμιστικών αρχών προς τη Boeing μετά από τα πρόσφατα ατυχήματα.
Οι επιπτώσεις, όμως, είναι σαφείς αφού οι αεροπορικές εταιρείες δεν μπορούν να ανταποκριθούν στην όρεξη για αεροπορικά ταξίδια, περιορίζοντας την ανάπτυξη του κλάδου και ανεβάζοντας την τιμή των εισιτηρίων.
«Το παγκόσμιο οικοσύστημα των αερομεταφορών παραμένει υπό τεράστια πίεση», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Air New Zealand, Γκρεγκ Φοράν.
Οι θέσεις παραγωγής για τη δημοφιλή γκάμα αεροσκαφών Airbus A320neo, για παράδειγμα, έχουν εξαντληθεί μέχρι το τέλος της δεκαετίας, γεγονός που επηρεάζει αρνητικά τις αεροπορικές εταιρείες που έχουν τα αναγκαία κεφάλαια για να επεκταθούν.
«Ακόμη και αν έχεις χρήματα, είναι δύσκολο να παραλάβεις ένα αεροπλάνο», δήλωσε την Τετάρτη στη Σιγκαπούρη ο Τσανγκ Κουο-γουέι, πρόεδρος της Starlux Airlines Co. Η αεροπορική εταιρεία με έδρα την Ταϊπέι έχει παραγγείλει αρκετά επιβατικά και φορτηγά αεροσκάφη Airbus ευρείας ατράκτου, αλλά εξακολουθεί να αναζητά συμφωνία για τα δημοφιλή αεροσκάφη στενής ατράκτου.
Όπως αναφέρει το Bloomberg, η κατασκευάστρια εταιρεία κινητήρων CFM International Inc. δήλωσε ότι οι εμπλοκές στην εφοδιαστική αλυσίδα θα επηρεάσουν τις αερομεταφορές τουλάχιστον μέχρι το υπόλοιπο του τρέχοντος έτους.
Ο γενικός διευθυντής της ΙΑΤΑ, Γουίλι Γουόλς, προβλέπει ότι τα προβλήματα θα διαρκέσουν περισσότερο και δήλωσε ότι σημαντικός αριθμός αεροσκαφών θα καθηλωθεί στο έδαφος μέχρι το 2024 και το 2025.
Η Ryanair Holdings Plc ανακοίνωσε στα τέλη του περασμένου έτους ότι οι καθυστερήσεις στην παράδοση των αεροσκαφών Boeing 737 Max είχαν επιδεινωθεί και τον Ιανουάριο προειδοποίησε ότι μπορεί να μην παραλάβει επτά αναμενόμενα αεροσκάφη μέχρι το καλοκαίρι.
Τα τελευταία προβλήματα με το 737 Max έχουν εντείνει τα προβλήματα. Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA) έχει περιορίσει την παραγωγή του αεροσκάφους καθώς αξιολογεί τις διαδικασίες κατασκευής της Boeing μετά την έκρηξη ενός πάνελ πόρτας σε πτήση της Alaska Airlines τον Ιανουάριο.
Εκτός από την καθυστέρηση στην κατασκευή των Boeing 787, η Air New Zealand δήλωσε ότι η επιπλέον συντήρηση των κινητήρων Pratt & Whitney στα αεροσκάφη A321neo θα καθηλώνει ανά τακτά διαστήματα πέντε αεροσκάφη για τουλάχιστον τους επόμενους 18 μήνες.
Διαβάστε ακόμη
Ποιες συμφωνίες κλείστηκαν στην Ινδία και ποιες έρχονται (pics)
ΥΠΕΝ: Ανοίγει ο δρόμος για τις μπίζνες με τα πλωτά φωτοβολταϊκά σε θάλασσες και τεχνητές λίμνες
Κομβικής σημασίας το μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ του ΟΛΠ και του λιμανιού Γκουανγκτζόου (pics)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ