Ξαφνικά ανοίγουν οι δουλειές για τους λεμονοπαραγωγούς της Κίνας, καθώς οι πολίτες στρέφονται σε φυσικά «αντίδοτα» για να αντιμετωπιστεί το αυξανόμενο κύμα λοιμώξεων από Covid.
«Η αγορά είναι σε αναβρασμό», ανέφερε ένας παραγωγός σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχε με το Bloomberg. Ο Γουέν, όπως ονομάζεται ο παραγωγός, καλλιεργεί λεμόνια σε μια έκταση 53 εκταρίων σε μια κομητεία της επαρχίας Σετσουάν, στα ΝΔ της χώρας, όπου παράγεται το 70% των φρούτων της Κίνας.
Ο Γουέν είπε ότι οι πωλήσεις του έχουν εκτοξευτεί στους 20 με 30 τόνους τη μέρα την τελευταία εβδομάδα, από 5 με 6 τόνους προηγουμένως.
Η αύξηση της ζήτησης για τα λεμόνια του Γουέν προέρχεται από πόλεις σαν το Πεκίνο και τη Σανγκάη, όπου ο κόσμος σπεύδει να αγοράσει τρόφιμα πλούσια σε βιταμίνη C, ώστε να ενισχυθεί το ανοσοποιητικό τους κόντρα στην πανδημία. Και καθώς μειώνονται οι ποσότητες των αντιικών φαρμάκων, είναι ένα ακόμη παράδειγμα του πώς ένα απροετοίμαστο κοινό αναγκάζεται να αντιμετωπίσει την απότομη μετατόπιση της κυβέρνησης από την πολιτική των μηδενικών κρουσμάτων Covid που κυριαρχεί τα τελευταία τρία χρόνια. Κι αυτό γιατί δεν υπάρχουν επαρκείς ενδείξεις ότι η βιταμίνη C μπορεί να θεραπεύσει ή να αποτρέψει τον Covid.
«Οι τιμές των λεμονιών έχουν διπλασιαστεί τις τελευταίες τέσσερις με πέντε ημέρες», ανέφερε ένας άλλος αγρότης στην ίδια κομητεία, ο οποίος ακούει στο όνομα Λιού Γιαντζίνγκ. Ο Λιού ανάφερε ότι εργάζεται 14 ώρες την ημέρα για να προλάβει τις παραγγελίες που καταφθάνουν από όλη τη χώρα. Πριν από την τελευταία έκρηξη ζήτησης, τα λεμόνια πωλούνταν για 2 ή 3 γιουάν ανά μισό κιλό, ή περίπου 30 με 40 σεντς ΗΠΑ. Τώρα είναι στα 6 γιουάν.
Οι πωλήσεις άλλων φρούτων, συμπεριλαμβανομένων των πορτοκαλιών και των αχλαδιών, εκτινάσσονται επίσης στα ύψη στο Dingdong Maicai, μια πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου που πουλά φρέσκα προϊόντα, σύμφωνα με τοπικά μέσα ενημέρωσης. Τα κίτρινα ροδάκινα σε κονσέρβα είναι ένα άλλο προϊόν σε ζήτηση, καθώς ορισμένοι Κινέζοι πιστεύουν ότι το κρύο και γλυκό φρούτο μπορεί να βελτιώσει την όρεξη, ειδικά όταν είναι κάποιος άρρωστος. Οι πωλήσεις του προϊόντος στη Freshippo, μια αλυσίδα παντοπωλείων που ανήκει στην Alibaba Group Holding, έχουν αυξηθεί σχεδόν κατά 900%, σύμφωνα με μια αναφορά.
Μόλις τον περασμένο μήνα, οι αγρότες φρούτων και λαχανικών της Κίνας ανησυχούσαν για τους τόνους φρέσκων προϊόντων που συσσωρεύονταν λόγω των επιπτώσεων των αυστηρών περιορισμών του ιού της χώρας στις μεταφορές. Η τιμή των λεμονιών στα χωριά της κομητείας Anyue σχεδόν μηδενίστηκε, καθώς τα αποθέματα δημιουργήθηκαν χωρίς να υπάρχουν εγχώριες ή εξαγωγικές αγορές, όπου θα γίνονταν πωλήσεις, οδηγώντας σε μεγάλες απώλειες για τους αγρότες, σύμφωνα με τον Γουέν. Αυτά πλέον έχουν αλλάξει.
«Φαίνεται ότι οι άνθρωποι ξαφνικά συνειδητοποίησαν ότι τα λεμόνια κάνουν καλό», είπε ο συνάδελφός του αγρότης Λιού. «Ελπίζω ότι η επίγνωση αυτή θα διαρκέσει».
Διαβάστε ακόμη:
Το μεγάλο στοίχημα για τα ψηφιακά έργα των 7 δισ. στην Ελλάδα – Οι νέοι διαγωνισμοί
Enel Green Power: Η Καλή Πράξη Χριστουγέννων από την εθελοντική ομάδα εργαζομένων της (pics)
Σε χαμηλό 3 εβδομάδων το Bitcoin – Κίνδυνος για περαιτέρω πτώση (διάγραμμα)