Στον 21ο αιώνα, η αναδιαμόρφωση του χρήσιμου γωνιακού παντοπωλείου στη γειτονιά, είναι ένας αλγόριθμος γεμάτος με δεδομένα καταναλωτών που γνωρίζει τι θέλετε πριν από εσάς.
Στο σουπερμάρκετ του Ηνωμένου Βασιλείου J Sainsbury Plc, αυτό σημαίνει ότι κάποιος σε διατροφή θα κρατηθεί μακριά από τα δελεαστικά σνακ και οποιοσδήποτε με αλλεργίες στα τρόφιμα θα προειδοποιηθεί για κάθε προϊόν που περιέχει το συστατικό που προκαλεί αντίδραση.
“Σας ξέρουμε. Μας εμπιστεύεστε”, δήλωσε ο διευθυντής ψηφιακής πολιτικής του Sainsbury. “Όσο περισσότερα μαθαίνουμε για εσάς, τόσο καλύτεροι μπορούμε να είμαστε.”
Για τους εμπόρους λιανικής πώλησης, τα εξελιγμένα προγράμματα ανάλυσης δεδομένων παρέχουν άμεση πρόσβαση στο μυαλό των πελατών και οι ιδιοκτήτες καταστημάτων αναπτύσσουν τα δίκτυα δεδομένων για να εξατομικεύσουν την εμπειρία αγορών, βασιζόμενοι σε μια αυξανόμενη τάση εισροών, καθώς περισσότεροι καταναλωτές στρέφονται online για να αγοράσουν οτιδήποτε, από μπύρα σε λαμπτήρες.
Η τάση να «μπαίνουν» στο μυαλό των καταναλωτών είναι ιδιαίτερα έντονη στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου πάνω από το 7% των πωλήσεων παντοπωλείων συμβαίνουν online, σε σύγκριση με μόλις 1% στις ΗΠΑ. Η αντίθεση είναι ακόμη πιο έντονη με τη Γερμανία, τη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης, όπου μόλις το 0,7% των ανθρώπων αγοράζουν τα τρόφιμά τους από το διαδίκτυο. Αυτό έχει μετατρέψει το Ηνωμένο Βασίλειο σε ένα ιδανικό περιβάλλον για τους λιανοπωλητές που επιδιώκουν να αναπτύσσουν συνεχώς πιο εξελιγμένες εμπειρίες online shopping, για να ανταγωνιστούν τους γίγαντες του Ιστού όπως την Amazon.com Inc.
Η εξατομικευμένη εμπειρία μπορεί να συμβάλει στην αύξηση των κερδών, επιτρέποντας στους εμπόρους λιανικής πώλησης να βελτιώσουν το μάρκετινγκ, να διαχειριστούν τα αποθέματα και να σχεδιάσουν καλύτερα τα προϊόντα τους με δικό τους σήμα. Χωρίς αυτές τις δυνατότητες, οι εταιρείες θα παραμείνουν πίσω καθώς η Amazon αναπτύσσει την ηλεκτρονική της επιχειρηματική δραστηριότητα και απευθύνται σε περισσότερους πελάτες.
Παρά την ανάπτυξη των online αγορών, οι πωλήσεις εντός καταστήματος παραμένουν βασικό πλεονέκτημα για τους παραδοσιακούς λιανοπωλητές έναντι των ψηφιακών ανταγωνιστών τους. Ενώ το ηλεκτρονικό εμπόριο αυξάνεται ραγδαία κάθε χρόνο, οι περισσότερες πωλήσεις γίνονται ακόμα προσωπικά. Η δυνατότητα συλλογής αυτών των δεδομένων και συγχώνευσής τους με ένα διαδικτυακό προφίλ πελατών μπορεί να αποτελέσει σημαντικό πλεονέκτημα.