search icon

Bloomberg

Δύσκολη χρονιά για το πετρέλαιο προβλέπουν οι αναλυτές (πίνακες)

Η αυξημένη παραγωγή αντισταθμίζει την περιορισμένη ανάκαμψη της ζήτησης - Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος τα πρόσφατα στοιχεία παραγωγής χωρών εκτός του ΟΠΕΚ+ αλλά και της γεωπολιτικής

Η προσφορά οδηγεί και πάλι την παγκόσμια αγορά πετρελαίου. To ζήτημα είναι η αυξανόμενη παραγωγή αργού από χώρες εκτός του ΟΠΕΚ+, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ, η οποία θα μπορούσε να ξεπεράσει την αυξανόμενη παγκόσμια ζήτηση.

Η αντίδραση του ΟΠΕΚ+ ήταν να υποσχεθεί βαθύτερες περικοπές στην παραγωγή, αλλά οι επενδυτές είναι επιφυλακτικοί πως αυτές οι περικοπές θα εφαρμοστούν επαρκώς ώστε να εξαλειφθεί πλήρως το πλεόνασμα.

Ο συνδυασμός αυτός έχει ήδη ωθήσει το αργό στην πρώτη ετήσια πτώση του από το 2020, ανατρέποντας τις προσδοκίες για υψηλότερες τιμές οι οποίες απορρέουν από την ανάκαμψη από την πανδημία. Περιπλέκοντας την εικόνα περαιτέρω, οι κερδοσκόποι επενδυτές έχουν αυξήσει τον έλεγχό τους στην αγορά, τροφοδοτώντας διακυμάνσεις των τιμών οι οποίες μερικές φορές είναι αποκομμένες από τα θεμελιώδη μεγέθη. 

«Οποιεσδήποτε εκτιμήσεις σε βάθος τριμήνου και περισσότερο είναι πολύ δύσκολες», δήλωσε το στέλεχος της Northern Trace Capital LLC, Τρέβορ Γουντς, προσθέτοντας πως «το 2024 θα είναι μία πολύ δύσκολη χρονιά αφού το πετρέλαιο βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στον ΟΠΕΚ+ και μία κατάρρευση της προηγούμενης συμφωνίας για περιορισμό της προσφοράς θα μπορούσε να ωθήσει τις τιμές σε κατάρρευση».

Υπάρχει αδυναμία η οποία διαφαίνεται σε πολλαπλούς δείκτες. Η καμπύλη των συμβολαίων μελλοντικής εκπλήρωσης του Brent βρισκόταν σε πτωτική τάση contango για τον Δεκέμβριο, με τα βραχυπρόθεσμα συμβόλαια να διαπραγματεύονται σε έκπτωση σε σχέση με τα μακροπρόθεσμα, όπως αναφέρει το Bloomberg.

Τουλάχιστον δύο φορές το 2023, οι επενδυτές συσσωρεύτηκαν σε short πριν από τις συνεδριάσεις του ΟΠΕΚ+ και απάντησαν στις ανακοινώσεις του γκρουπ με σημαντικό αριθμό πωλήσεων.

H απώλεια εμπιστοσύνης τους στο γκρουπ έχει επίσης επηρεαστεί από την άνοδο των αλγοριθμικών συναλλαγών οι οποίες πλέον αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 80% των ημερήσιων συναλλαγών στη συγκεκριμένη αγορά και προκαλούν περισσότερες διακυμάνσεις.

Οι κερδοσκόποι επενδυτές θα πρέπει να πειστούν πριν αποφασίσουν να στραφούν αποφασιστικά σε long τοποθετήσεις στην αγορά το 2024. Tα hedge funds τα οποία δραστηριοποιούνται στην αγορά εμπορευμάτων κατέγραψαν τις χαμηλότερες αποδόσεις από το 2019, πέρυσι, ενώ οι τιμές των πρώτων υλών κατέγραψαν την πρώτη πτώση τους εδώ και πέντε χρόνια, σύμφωνα με τους δείκτες του Bloomberg. Το hedge fund Pierre Andurand του ομώνυμου γνωστού επενδυτή αναμένεται να καταγράψει τις χειρότερες απώλειες στην ιστορία του.

Τα επιπλέον 900.000 βαρέλια ημερησίως τα οποία δεσμεύτηκε πως θα περιορίσει ο ΟΠΕΚ+ πριν από λίγες εβδομάδες, αποτελούν πρόβλημα για τους αναλυτές και τους επενδυτές οι οποίοι προσπαθούν να εκτιμήσουν την ισορροπία ζήτησης και προσφοράς. Αρκετοί, παράλληλα, αναρωτιούνται για το εάν το γκρουπ θα πραγματοποιήσει αρκετές περικοπές για να περιορίσει το πλεόνασμα.

Στις ΗΠΑ, η εβδομαδιαία παραγωγή αργού έφτασε το ρεκόρ των 13,3 εκατ. βαρελιών/ημέρα τον περασμένο μήνα, καθώς οι γεωτρήσεις από τη λεκάνη Permian στο δυτικό Τέξας και τον σχιστόλιθο Bakken της Βόρειας Ντακότα αύξησαν την παραγωγή πετρελαίου πολύ περισσότερο από τις προβλέψεις των αναλυτών. Η Βραζιλία και η Γουιάνα πρόκειται επίσης να αυξήσουν σημαντικά την παραγωγή τους.

Όσον αφορά τη ζήτηση, η αύξηση της παγκόσμιας κατανάλωσης αναμένεται να επιβραδυνθεί δεδομένης της εξασθένησης της οικονομικής δραστηριότητας, σύμφωνα με τις πρόσφατες εκτιμήσεις του ΙΕΑ. Ο Οργανισμός προβλέπει πως η ζήτηση θα αυξηθεί κατά 1,1 εκατ. βαρέλια/ημέρα φέτος.

Αν και αυτό είναι λιγότερο από το μισό του πρόσφατου εκτιμώμενου ρυθμού αύξησης του 2023, ο αριθμός εξακολουθεί να είναι υψηλός με βάση τα ιστορικά δεδομένα. Η κατανάλωση εξομαλύνεται μετά από την διαταραχή η οποία προκλήθηκε λόγω της πανδημίας, ενώ οι εκτιμήσεις για ομαλή προσγείωση της οικονομίας των ΗΠΑ ενισχύουν τη ζήτηση ενέργειας.

Παρ’ όλα αυτά, η παγκόσμια εικόνα είναι ανομοιογενής. Στην Κίνα, η ηλεκτροκίνηση αποτελεί εμπόδιο για την κατανάλωση πετρελαίου, επιβαρύνοντας την αύξηση της ζήτησης. 

Οι αναλυτές, όμως, έχουν κατά νου τους τους τρέχοντες γεωπολιτικούς κινδύνους. Οι επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα από τους Χούθι παραμένουν στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος, όπως γίνεται και με τον πόλεμο στην Ουκρανία. 

Διαβάστε ακόμη

«Ελ. Βενιζέλος»: Στον δρόμο για το Χρηματιστήριο με ρεκόρ όλων των εποχών στην επιβατική κίνηση

Φορολογία: Οι οκτώ αλλαγές που φέρνει το 2024 (vid)

18 μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες αποφεύγουν την Ερυθρά Θάλασσα

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version