Επαναλαμβάνουν τις πωλήσεις διαμαντιών οι δύο κορυφαίες εταιρείες του κλάδου, η De Beers και η Alrosa, μετά την προσπάθεια που κατέβαλαν να ανακόψουν την ελεύθερη πτώση των τιμών βάζοντας σοβαρό φρένο στα επίπεδα προσφοράς.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, η αγορά διαμαντιών παρουσιάζει σημάδια ανάκαμψης οδηγώντας τις εταιρείες να ξεκινούν και πάλι τις πωλήσεις.
Τα αυξημένα αποθέματα και η πτώση των τιμών τις είχαν οδηγήσει σε ακραία μέτρα για να στηρίξουν την αγορά του κλάδου. Ο ρωσικός κολοσσός της Alrosa PJSC ανέστειλε πλήρως όλες τις πωλήσεις από τον Σεπτέμβριο, μια κίνηση που οδήγησε αντιστοίχως σε «πάγωμα» των εισαγωγών τις εταιρείες της Ινδίας, η οποία αποτελεί κομβικό κέντρο για την αγοροπωλησία και την επεξεργασία πολύτιμων λίθων. Ανάλογα μέτρα έλαβε και η De Beers.
Με τον κλάδο να παρουσιάζει τάσεις ανάκαμψης ενόψει και της εορταστικής περιόδου, η Alrosa ξεκίνησε να πουλά ακατέργαστα διαμάντια από τα τέλη Νοεμβρίου, δρομολογώντας πωλήσεις άνω των 100 εκατ. δολαρίων. Αντιστοίχως η De Beers επανέλαβε τις πωλήσεις στις αρχές Δεκεμβρίου προχωρώντας σε συναλλαγές αντίστοιχης αξίας.
Ο κλάδος των διαμαντιών είναι από τους μεγαλύτερους χαμένους την περίοδο μετά την πανδημία. Ήταν δε, από τους μεγάλους κερδισμένους την περίοδο της πανδημίας, καθώς το «κλείσιμο» στα σπίτια οδήγησε τους καταναλωτές διεθνώς σε ένα ράλι αγορών κοσμημάτων και ειδών πολυτελείας.
Όμως, με την επιστροφή στην κανονικότητα και την επιβράδυνση των οικονομιών η ζήτηση περιορίστηκε γρήγορα, αφήνοντας έτσι τον κλάδο με υψηλά αδιάθετα αποθέματα.
Η καθίζηση του κλάδου ήταν ιδιαίτερα ορατή στις ΗΠΑ, που είναι από τις σημαντικότερες αγορές, λόγω και της αρνητικής επίδρασης του υψηλού πληθωρισμού και της αύξησης του κόστους ζωής. Όμως και η αγορά-κλειδί της Κίνας επλήγη από την κρίση στην αγορά ακινήτων που κλόνισε τα επίπεδα καταναλωτικής εμπιστοσύνης.
Την ίδια ώρα σε σοβαρό παράγοντα ανάσχεσης εξελίχτηκαν και τα συνεχή κέρδη που καταγράφουν τα τεχνητά διαμάντια, τα οποία κερδίζουν έδαφος διαθέτοντας τα ίδια βασικά χαρακτηριστικά που έλκουν τους καταναλωτές, αλλά προσφέρονται σε πολύ χαμηλότερη τιμή.
Τα δεδομένα αυτά άφησαν τον κλάδο με ελάχιστα περιθώρια αντίδρασης πέρα από το να περικόψει τα επίπεδα προσφοράς. Τα μέτρα φαίνεται πως αποδίδουν καρπούς σε επίπεδο τιμών, όμως παραμένει η ανησυχία πως η αναπλήρωση και ενίσχυση των αποθεμάτων μπορεί και πάλι να δοκιμάσουν εκ νέου τα περιθώρια ανάκαμψης των τιμών.
Σύμφωνα με το Bloomberg, οι πρόσφατες πωλήσεις της Alrosa αφορούσαν κυρίως αγοραστές από την Ινδία. Μεγάλο μέρος του κλάδου, εξάλλου, απορρίπτει πλέον τις προμήθειες πολύτιμων λίθων από τη Ρωσία μετά την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία και των κυρώσεων που δρομολογούνται από τη Δύση. Πριν από τον πόλεμο, η Alrosa είχε πάνω από 50 μεγάλους αγοραστές κάθε μήνα.
Η De Beers από την πλευρά της, αν και επανέλαβε τις πωλήσεις, διατήρησε το δικαίωμα των αγοραστών να αρνηθούν την εκτέλεση των συμβολαίων, ήτοι να αγοράσουν τα διαμάντια που είχαν συμφωνήσει.
Η βιομηχανία διαμαντιών της Ινδίας ανακοίνωσε επίσης, στις αρχές του μηνός, ότι άρει το εθελοντικό μπλόκο που είχε εφαρμόσει προσωρινά στις εισαγωγές του πολύτιμου λίθου, θεωρώντας ότι οι τιμές σταθεροποιούνται και η ζήτηση ανακάμπτει.
Αναλυτές του κλάδου επισημαίνουν ότι η πορεία ανάκαμψης του κλάδου θα εξαρτηθεί και από τις πωλήσεις κοσμημάτων την κρίσιμη εορταστική περίοδο, η οποία συνολικά ξεκινά από το αμερικανικό Thanksgiving και φτάνει έως την κινεζική πρωτοχρονιά, που «πέφτει» στις 10 Φεβρουαρίου 2024.
Διαβάστε ακόμη
Η μεγάλη επιστροφή της ελληνικής μεταποίησης – Αποκαλυπτική μελέτη
Google: Αυτό είναι το εργαλείο που μπλοκάρει cookies τρίτων
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ