search icon

Bloomberg

Δεν πέρασαν τον πήχη οι πωλήσεις της Swatch – Στα $9,1 δισ. τα έσοδα το 2023

Οι μετοχές της Swatch υποχώρησαν έως και 3,5% κατά την έναρξη των συναλλαγών στη Ζυρίχη - Καταλύτης το ισχυρό φράγκο

Δεν κατάφερε να επιτύχει το ρεκόρ πωλήσεων είχε προέβλεψε ο CEO η Swatch Group, καθώς η ζήτηση από την Κίνα ήταν απογοητευτική και το ισχυρό ελβετικό φράγκο επιβάρυνε τα αποτελέσματα.

Η εταιρεία με έδρα το Μπιλ της Ελβετίας ανακοίνωσε έσοδα 7,9 δισ. ελβετικών φράγκων (9,1 δισ. δολάρια) για το 2023, κάτω από την εκτίμηση των αναλυτών για 8 δισ. φράγκα.

Οι μετοχές της Swatch υποχώρησαν έως και 3,5% κατά την έναρξη των συναλλαγών στη Ζυρίχη, φτάνοντας στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων τριών και πλέον ετών

Ο διευθύνων σύμβουλος Νίκ Χάγιεκ δήλωσε πριν από ένα χρόνο ότι οι πωλήσεις του 2023 θα μπορούσαν να φθάσουν στο υψηλότερο επίπεδο όλων των εποχών, έως και τα 9 δισεκατομμύρια φράγκα, καθώς οι Κινέζοι αγοραστές επέστρεψαν στα φυσικά καταστήματα μετά το τέλος των lockdown. Η Κίνα είναι παραδοσιακά η μεγαλύτερη αγορά της εταιρείας, αντιπροσωπεύοντας έως και το 40% των πωλήσεων.

«Στην Κίνα η κατάσταση παρουσιάζει μεικτή εικόνα, οι άνθρωποι είναι προβληματισμένοι, ειδικά οι νεότεροι. Αυτή δεν είναι η καλύτερη πορεία που ελπίζαμε», δήλωσε ο Χάγιεκ σε συνέντευξή του την Τρίτη.

Άνοδος του φράγκου

Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι η εκτίναξη της αξίας του ελβετικού φράγκου έναντι άλλων νομισμάτων έριξε τις πωλήσεις κατά 554 εκατομμύρια φράγκα, ακόμη και όταν αύξησε επιθετικά τις τιμές των ρολογιών σε ορισμένες αγορές.

«Η ταχεία υποχώρηση των κυριότερων νομισμάτων έναντι του ελβετικού φράγκου δεν μπόρεσε να αντισταθμιστεί από τις συνεχείς προσαρμογές των τιμών», ανέφερε η εταιρεία σε ανακοίνωσή της.

Ενώ οι ελβετικές εξαγωγές ρολογιών αναμένεται να σημειώσουν ρεκόρ το 2023, οι ανταγωνιστές ωρολογοποιοί, συμπεριλαμβανομένης της Richemont, ανέφεραν επιβράδυνση της ζήτησης τους τελευταίους μήνες μετά από μια έκρηξη της εποχής του Covid.

Μετά την επιτυχία της συνεργασίας μεταξύ του entry level brand Swatch και της high-end μάρκας Omega που πούλησε περισσότερα από 1 εκατομμύριο MoonSwatches το 2022, η εταιρεία προχώρησε σε μία νέα «εκστρατεία» με μια Swatch έκδοση του Blancpain Fifty Fathoms τον Σεπτέμβριο.

Ο Χάγιεκ δήλωσε ότι οι πωλήσεις στα ίδια καταστήματα της Blancpain αυξήθηκαν κατά περισσότερο από 25% μετά τη συνεργασία με τη Swatch.

«Ένα πρόβλημα είναι ότι δεν μπορούσαν να συμβαδίσουν με τη ζήτηση», για ορισμένα μοντέλα Blancpain, δήλωσε ο Χάγιεκ.

Η Swatch ανακοίνωσε ότι τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν κατά 8,1% σε 890 εκατομμύρια ελβετικά φράγκα. Οι αναλυτές ανέμεναν 979 εκατομμύρια φράγκα, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις που συγκέντρωσε το Bloomberg.

«Φαίνεται ότι η αύξηση των πωλήσεων έλαβε ώθηση από τις χαμηλότερες τιμές», ανέφεραν σε σημείωμά τους οι αναλυτές της Jefferies, συμπεριλαμβανομένου του Frederick Wild. Τα χαμηλότερα του αναμενόμενου περιθώρια κέρδους και οι επιφυλακτικές προοπτικές της εταιρείας για τα νομίσματα το 2024, «πιθανότατα θα τροφοδοτήσουν ευρύτερους φόβους για τη βιομηχανία», ανέφεραν. Η Swatch εκτίμησε ότι η μάρκα κοσμημάτων της Harry Winston θα φτάσει σε πωλήσεις άνω του 1 δισ. φράγκων φέτος.

«Μπορώ να στοιχηματίσω σε αυτό γιατί σχεδόν το πέτυχαν φέτος», δήλωσε ο Χάγιεκ αναφορικά με τη Harry Winston.

Η Swatch αναμένει επίσης ότι η ζήτηση στην Κίνα θα βελτιωθεί, ακόμη και αν οι νομισματικές μεταβολές επιβαρύνουν τα αποτελέσματα.

«Οι μεταβολές των συναλλαγματικών ισοτιμιών θα συνεχίσουν να επηρεάζουν τα αποτελέσματα του ομίλου λόγω της ισχυρής βιομηχανικής του βάσης στην Ελβετία», ανέφερε η εταιρεία.

Διαβάστε ακόμη

«Overbooked» στο συνέδριο της JP – Τα ραντεβού που έχουν κλειστεί με την ελίτ των επενδυτικών κεφαλαίων

JP Morgan: To ράλι στις τιμές του χρυσού θα συνεχιστεί και το 2024 (γράφημα)

Οι εργαζόμενοι ψήφισαν: Αυτοί είναι οι 10 top εργοδότες στην Ελλάδα – Έρευνα Poudouleveis.gr

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version