Η Toyota Motor Corp. και η Idemitsu Kosan Co. αναπτύσσουν από κοινού την τεχνολογία και τις εγκαταστάσεις παραγωγής που απαιτούνται για τη μαζική παραγωγή μπαταριών στερεάς κατάστασης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Η σύμπραξη θα επικεντρωθεί στην προώθηση ηλεκτρολυτών στερεών θειούχων που θα μπορούσαν να αυξήσουν την παραγωγή μπαταριών και στη δημιουργία μιας αλυσίδας εφοδιασμού για μαζική παραγωγή, ανέφεραν οι εταιρείες σε ανακοίνωσή τους την Πέμπτη.
Οι μπαταρίες θα χρησιμοποιηθούν αρχικά σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζει η Toyota. Ούτε ο Sato ούτε ο διευθύνων σύμβουλος της Idemitsu Shunichi Kito απέκλεισαν το ενδεχόμενο να προμηθεύσουν και άλλες εταιρείες στη συνέχεια.
Μια πιλοτική εγκατάσταση λειτουργεί από τον Νοέμβριο του 2021 σε ένα από τα διυλιστήρια της Idemitsu στη νομαρχία Τσίμπα, δήλωσε ο Kito. Όταν έρθει η ώρα να κατασκευαστεί ένα εργοστάσιο παραγωγής, ο στόχος είναι να τοποθετηθεί κοντά στα κεντρικά γραφεία της Toyota στη νομαρχία Αϊτσι, δήλωσε ο Keiji Kaita, πρόεδρος του κέντρου ανάπτυξης μηχανικής ουδέτερου άνθρακα της Toyota.
Σύμφωνα με το Bloomberg, οι μετοχές της Idemitsu σημείωσαν άλμα μετά την ανακοίνωση, σημειώνοντας άνοδο έως και 8,5% στις απογευματινές συναλλαγές στο Τόκιο, τη μεγαλύτερη άνοδο από τον Δεκέμβριο του 2018. Η Toyota σημείωσε άνοδο 2,8%.
Περισσότερο, γρηγορότερα
Η Toyota, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, ανακοίνωσε τον Ιούνιο τον στόχο της να εμπορευματοποιήσει μπαταρίες στερεάς κατάστασης μέχρι το 2027 ή το 2028, στο πλαίσιο μιας προσπάθειας να δείξει ότι προχωράει με τα σχέδια για την ηλεκτροκίνηση και την αυτοματοποίηση της γκάμας της. Εάν επιτύχει, οι μπαταρίες αυτές θα έχουν μεγαλύτερη εμβέλεια και θα φορτίζουν ταχύτερα.
«Για την Toyota, αυτή η ανακοίνωση στέλνει ένα μήνυμα ότι ο στόχος της να αναπτύξει μπαταρίες στερεάς κατάστασης για ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία προχωράει όπως έχει προγραμματιστεί», δήλωσε ο αναλυτής του Bloomberg Intelligence, Tatsuo Yoshida. «Η συμφωνία θα προσελκύσει ευρέως τους ενδιαφερόμενους και θα εξορθολογήσει τη συνεργασία εσωτερικά και για τις δύο εταιρείες».
Η Idemitsu ερευνά στερεούς ηλεκτρολύτες με βάση τα σουλφίδια από το 2001, ενώ η Toyota ερευνά μπαταρίες στερεάς κατάστασης από το 2006. Ξεκίνησαν κοινή έρευνα το 2013 και κατασκεύασαν ένα λειτουργικό πρωτότυπο όχημα το 2020.
Η Idemitsu, μια εταιρεία διύλισης πετρελαίου και πετροχημικών, και η Toyota συγκρότησαν μια ομάδα εργασίας για την ανάπτυξη στερεών ηλεκτρολυτών σουλφιδίων για την παραγωγή μπαταριών μεγάλης κλίμακας, εγκαίρως ώστε η Toyota να διαθέσει τα ηλεκτροκίνητα οχήματα επόμενης γενιάς που βασίζονται σε μπαταρίες ήδη από το 2027.
Η Toyota έχει δεσμευτεί να πωλεί 1,5 εκατομμύρια BEV ετησίως έως το 2026 και 3,5 εκατομμύρια έως το 2030.
Τον Σεπτέμβριο, η Toyota προσκάλεσε τον Τύπο σε ξενάγηση στις εγκαταστάσεις παραγωγής της στη νομαρχία Αϊτσι, όπου παρουσίασε την πρόοδο που σημειώνει στην ανάπτυξη της τεχνολογίας που χρειάζεται για την κλιμάκωση της παραγωγής EV.
Διαβάστε ακόμη
Ενεργειακός «πυρετός»: «Φωτιά» οι τιμές σε φυσικό αέριο και ρεύμα (διάγραμμα)
Πάνος Λασκαρίδης: Η Laskaridis Shipping στηρίζει την ελληνική ναυπηγική βιομηχανία
Επίδομα θέρμανσης: Πώς να προετοιμαστείτε από σήμερα για να μπείτε στη λίστα των δικαιούχων
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ