Η De Beers εγκαταλείπει το αμφιλεγόμενο πείραμα για την πώληση κοσμημάτων με διαμάντια που φτιάχνονται στο εργαστήριο, τερματίζοντας ένα εξαετές πρόγραμμα που έσπασε ένα από τα παλαιότερα ταμπού της.
Ενώ η εταιρεία κατείχε επί μακρόν την τεχνολογία για την κατασκευή συνθετικών πολύτιμων λίθων, πάντα αρνιόταν να τα πουλήσει ως κοσμήματα, φοβούμενη ότι θα υπονόμευαν τη γοητεία των φυσικών λίθων. Ωστόσο, καθώς οι τεχνητοί λίθοι κέρδισαν έδαφος και άρχισαν να ανταγωνίζονται άμεσα τα φυσικά διαμάντια, η De Beers λάνσαρε τη δική της μάρκα κοσμημάτων το 2018.
Η εταιρεία εισήγαγε το Lightbox για να πωλεί τεχνητά διαμάντια με μεγάλη έκπτωση σε σχέση με τους ανταγωνιστές παραγωγούς, σε μια προσπάθεια να τραβήξει τις τιμές χαμηλότερα. Τώρα αποσύρει αυτή την προσφορά, καθώς ο διευθύνων σύμβουλος της De Beers Αλ Κουκ αναδιοργανώνει μια επιχείρηση που πρόκειται να απορριφθεί από την ιδιοκτήτρια Anglo American, σύμφωνα με το Bloomberg.
Στο πλαίσιο ενός σχεδίου εξυγίανσης για να αποκρούσει την προσέγγιση από τον όμιλο BHP, η Anglo δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι σχεδιάζει να πωλήσει ή να διαχωρίσει την De Beers, τερματίζοντας μια σχεδόν εκατονταετή σχέση με το πιο διάσημο όνομα της βιομηχανίας. Καθώς η De Beers – η οποία επινόησε το σλόγκαν «Τα διαμάντια είναι για πάντα – Diamonds are forever» – προετοιμάζεται για αυτόν τον διαχωρισμό, θα επικεντρωθεί εκ νέου στην προώθηση των φυσικών λίθων.
«Ξέρουμε πώς να το κάνουμε και επιστρέφουμε», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Κουκ σε συνέντευξή του.
Οι τιμές των τεχνητών διαμαντιών έχουν πλέον καταρρεύσει, αν και το πόσο από αυτό οφείλεται στην De Beers και πόσο οφείλεται αύξηση της προσφοράς είναι συζητήσιμο. Αυτό υπονομεύει τη λογική για το εγχείρημα της De Beers, με τις τιμές χονδρικής των διαμαντιών εργαστηριακής καλλιέργειας να είναι τώρα χαμηλότερες από εκείνες του Lightbox, οι οποίες ήταν πολύ χαμηλότερες από την τρέχουσα τιμή από όταν πρωτοεμφανίστηκαν.
Παρόλα αυτά, ενώ οι τιμές των συνθετικών διαμαντιών έχουν καταρρεύσει, έχουν προκαλέσει σημαντικές παράπλευρες απώλειες. Οι φυσικοί λίθοι που χρησιμοποιούνται σε φθηνότερα δαχτυλίδια γάμου 1 έως 2 καρατίων έχουν καταρρεύσει κάτω από την πίεση των συνθετικών και μέχρι στιγμής έχουν δείξει ελάχιστα σημάδια ανάκαμψης.
Η De Beers δεν θα σταματήσει αμέσως την πώληση των λίθων Lightbox. Θα εξαντλήσει τα υπάρχοντα αποθέματά της – κάτι που θα διαρκέσει περίπου ένα χρόνο – και στη συνέχεια θα αποφασίσει τι θα κάνει με την επιχείρηση.
Διαβάστε ακόμη
Προϋπολογισμός: 2,19 δισ. πάνω από τον στόχο τα φορολογικά έσοδα την περίοδο Ιανουαρίου – Ιουλίου
Η Intralot επεκτείνει τα συμβόλαιά της σε Ολλανδία και Ιρλανδία
Navios: Παρέλαβε το 6ο νεότευκτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (pics)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ