Η Citigroup ανέφερε σήμερα ότι η τεχνητή νοημοσύνη είναι πιθανό να εκτοπίσει περισσότερες θέσεις εργασίας σε ολόκληρο τον τραπεζικό κλάδο από ό,τι σε οποιονδήποτε άλλο τομέα, καθώς η τεχνολογία είναι έτοιμη να ανατρέψει την αγορά καταναλωτικής πίστης και να καταστήσει τους εργαζόμενους πιο παραγωγικούς.

Περίπου το 54% των θέσεων εργασίας σε όλο τον τραπεζικό τομέα έχουν μεγάλη πιθανότητα να αυτοματοποιηθούν, ανέφερε η τράπεζα την Τετάρτη σε νέα έκθεση για την τεχνητή νοημοσύνη. Ένα επιπλέον 12% των ρόλων σε ολόκληρο τον κλάδο θα μπορούσε να ενισχυθεί με την τεχνολογία, διαπίστωσε η Citigroup.

Οι μεγαλύτερες τράπεζες του κόσμου έχουν αρχίσει σιγά-σιγά να πειραματίζονται περισσότερο με την τεχνητή νοημοσύνη τον τελευταίο χρόνο, ωθούμενες από την υπόσχεση ότι θα τις βοηθήσει να αυξήσουν την παραγωγικότητα των υπαλλήλων και να μειώσουν το κόστος.

Στη Citigroup, για παράδειγμα, η εταιρεία ανέφερε ότι θα ενισχύσει τους 40.000 προγραμματιστές της με τη δυνατότητα να πειραματιστούν με διαφορετικές τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης, και η εταιρεία δήλωσε ότι χρησιμοποίησε τη δημιουργική τεχνητή νοημοσύνη, η οποία μπορεί να παράγει προτάσεις, δοκίμια ή ποίηση με βάση τις απλές ερωτήσεις ή εντολές ενός χρήστη, για να «χτενίσει» γρήγορα εκατοντάδες σελίδες κανονιστικών προτάσεων, όπως μεταδίδει το Bloomberg.

Η JPMorgan «στρατολογεί» ταλέντα και ο διευθύνων σύμβουλος Τζέιμι Ντίμον δήλωσε πως πιστεύει ότι η τεχνολογία θα επιτρέψει στους εργοδότες να συρρικνώσουν την εβδομάδα εργασίας σε μόλις 3,5 ημέρες. Η Deutsche Bank χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη για τη σάρωση χαρτοφυλακίων πλούσιων πελατών. Και η ING Groep ελέγχει για πιθανούς κακοπληρωτές.

Η γεννητική τεχνητή νοημοσύνη «έχει τη δυνατότητα να φέρει επανάσταση στον τραπεζικό κλάδο και να βελτιώσει την κερδοφορία», δήλωσε ο David Griffiths, επικεφαλής τεχνολογίας της Citigroup, σε δήλωση που συνοδεύει τη νέα έκθεση. «Στη Citi, επικεντρωνόμαστε στην εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης με ασφαλή και υπεύθυνο τρόπο για να ενισχύσουμε τη δύναμη της Citi και των ανθρώπων μας».

Ακόμη και αν η AI αντικαταστήσει ορισμένους ρόλους σε ολόκληρο τον κλάδο, δήλωσε η Citigroup, η τεχνολογία ενδέχεται να μην οδηγήσει σε μείωση του προσωπικού. Οι χρηματοπιστωτικές εταιρείες θα χρειαστεί πιθανότατα να προσλάβουν μια πληθώρα ειδικών AI για να τις βοηθήσουν να διασφαλιστεί ουν ότι η χρήση της τεχνολογίας είναι σύμφωνη με τους κανονισμούς.

Επιπλέον, οι νέες τεχνολογίες δεν οδηγούσαν πάντα σε περικοπές θέσεων εργασίας. Σε ένα παράδειγμα που προσέφερε η Citigroup, ο αριθμός των ταμειακών υπαλλήλων αυξήθηκε κατακόρυφα μεταξύ της δεκαετίας του 1970 και των μέσων της δεκαετίας του 2000, ακόμη και μετά την εισαγωγή των ATM.

Διαβάστε ακόμη

Goldman Sachs: Τα τρία σενάρια για τις εκλογές στη Γαλλία (γράφημα)

Κρατική αρωγή: Επιχειρήσεις και αγρότες έλαβαν προκαταβολή του 50% για τις πλημμύρες

Δήμας: Οριστική διευθέτηση των εκκρεμοτήτων στη ΛΑΡΚΟ – Να σταματήσει η οικονομική αιμορραγία

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ