Την… ανηφόρα έχουν πάρει οι τιμές στα πολυτελή ξενοδοχεία του Παρισιού, τα οποία σπεύδουν να αναπροσαρμόσουν τις τιμές τους, «αξιοποιώντας» αφενός τον πληθωρισμό, αφετέρου τις αυξημένες ροές των Αμερικανών τουριστών.
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του Bristol, ενός από τα κορυφαία ξενοδοχεία της γαλλικής πρωτεύουσας, όπου η τιμή διανυκτέρευσης στην πολυτελή σουίτα σημείωσε άνοδο κατά 5.000 ευρώ.
Το συγκεκριμένο «παλάτι», το οποίο απέχει μόλις τρία λεπτά με τα πόδια από το προεδρικό μέγαρο, αύξησε τις τιμές όλων των δωματίων και πλέον προσδοκά να καταγράψει την καλύτερη σεζόν της ιστορίας του σε επίπεδα κερδοφορίας.
Ας μην ξεχνάμε ότι προηγήθηκε μια καλοκαιρινή περίοδος, στην οποία η χωρητικότητα άγγιξε το 100%, με τη ζήτηση να εκτοξεύεται σε ιστορικά υψηλά.
Η προεδρική σουίτα του Bristol κοστίζει πλέον 30.000 ευρώ ανά διανυκτέρευση, ένα ποσό αυξημένο κατά 20% σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα. Όσον αφορά τα λιγότερο «ακριβά» δωμάτια, η τιμή τους αυξήθηκε κατά 300 ευρώ και πλέον ξεκινάει από 2.290 ευρώ.
«Το Παρίσι επωφελείται από την ισχυρή τουριστική ζήτηση. Έτσι, αξιοποιούμε αυτή τη συγκυρία, έπειτα από τα lockdowns, τις τρομοκρατικές επιθέσεις και τις διαδηλώσεις των προηγούμενων ετών» τονίζει η Catherine Hodoul-Baudry, εμπορική διευθύντρια του ξενοδοχείου.
Φυσικά, ρόλο στην επιλογή των ανατιμήσεων διαδραματίζει και ο υψηλός πληθωρισμός (5,8% τον Αύγουστο), καθώς το κόστος για τους μισθούς, τα τρόφιμα και την ενέργεια έχει αυξηθεί αισθητά.
Όσον αφορά την ευρύτερα τουριστική δυναμική του Παρισιού, σύμφωνα με τη Hodoul-Baudry, η σειρά του Netflix «Emily in Paris» έχει βοηθήσει αρκετά, καθώς ιδίως οι Αμερικανοί τηλεθεατές επιθυμούν (και πάλι) να επισκεφτούν τη γαλλική πρωτεύουσα.
Έτσι, οι αθρόες ροές τουριστών από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού αναπληρώνουν τη «χασούρα» από την απουσία Κινέζων και Ρώσων. Οι πρώτοι βρίσκονται εγκλωβισμένοι στην πατρίδα τους λόγω της πανδημίας, ενώ οι δεύτεροι δυσκολεύονται να εισέλθουν στην Ευρώπη ως απόρροια της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανίας.
Διαβάστε επίσης
Τα γκάλοπ, οι αλλαγές στα ΕΛΤΑ, τα νέα Αττικά κόλπα και η νέα επένδυση του Γερμανού
Σιάμισιης (ΕΛΠΕ): Γιατί θα πολεμήσουμε την έκτακτη φορολογία στα διυλιστήρια