O Χάινζ Χέρμαν Τίλε έφτιαξε μια αυτοκρατορία ακινήτων και βιομηχανιών από το 1969, όταν μετέτρεψε την Knorr-Bremse AG σε παγκόσμιο ηγέτη στον κλάδο της, ως κορυφαίος κατασκευαστής συστημάτων πέδησης σιδηροδρομικών και επαγγελματικών οχημάτων.
Ο αιφνίδιος θάνατος του 79χρονου δισεκατομμυριούχου επενδυτή τώρα πια ρίχνει τα φώτα της δημοσιότητας στους κληρονόμους του.
Η κληρονομιά αυτή συμπεριλαμβάνει το πλειοψηφικό μερίδιο της Knorr-Bremse αξίας άνω των $10 δισ., περίπου το 50% των μετοχών της Vossloh AG και ένα μεγάλο μερίδιο στη Deutsche Lufthansa AG. Eκτός αυτών έχει και μια φάρμα στη Λατινική Αμερική αλλά και μια εταιρεία ακινήτων η οποία σκοπεύει να μεταμορφώσει μια περιοχή του Μονάχου.
Τα δύο παιδιά του αναμένεται να κληρονομήσουν αυτοκρατορία αξίας $20 δισ., σύμφωνα με στοιχεία του Bloomberg Billionaires Index. Ο Τίλε ήταν ο τέταρτος πλουσιότερος Γερμανός και ο 97ος πιο πλούσιος άνθρωπος στον πλανήτη.
Αφησε την τελευταία του πνοή περιβαλλόμενος από την οικογένειά του, σύμφωνα με ανακοίνωση της Knorr-Bremse, χωρίς να δημοσιευθεί αιτία θανάτου.
Σύμφωνα με συμβούλους, το πλάνο του Τίλε ήταν να παραδώσει τα ηνία της Knorr-Bremse στην κόρη του Τζούλια Τίλε-Σούρχοφ, η οποία ήταν μέλος του Δ.Σ. από το 2016 όταν ο αδερφός της Χένρικ αποχώρησε από την εταιρεία.
Η 49χρονη Τζούλια θα μετατραπεί εν μία νυκτί σε μία από τις 25 πλουσιότερες γυναίκες του κόσμου εάν κληρονομήσει ολόκληρη την Knorr-Bremse, σύμφωνα με στοιχεία του Bloomberg Wealth Index.
Δεν είναι, βέβαια, ακόμη ξεκάθαρο πως θα γίνει η “μοιρασιά” της κληρονομιάς του Τίλε. Η γερμανική νομοθεσία δίνει δικαιώματα σε κοντινούς συγγενείς όπως συζύγους και παιδιά για απαίτηση μεριδίου το οποίο, βέβαια, μπορούν να αρνηθούν. Ο φόρος κληρονομιάς φτάνει μέχρι και το 50% αλλά μερικοί νόμοι επιτρέπουν και εξαιρέσεις.
Η Τζούλια ήταν η δικηγόρος της Knorr-Bremse πριν επικεντρωθεί στην ενίσχυση της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης της επιχείρησης. Είχε ιδρύσει την μη κερδοσκοπική οργάνωση της εταιρείας το 2004 μετά από το σεισμό και το τσουνάμι στον Ινδικό Ωκεανό.
Ο 53χρονος Χένρικ, μετά την αποχώρησή του από την οικογενειακή επιχείρηση, ίδρυσε δική του εταιρεία που δραστηριοποιείται στις startups ενώ είναι managing director μιας εταιρείας του Μονάχου η οποία προσφέρει σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Ο Χάινζ Χέρμαν Τίλε, πάντως, είχε αρχίσει να απομακρύνεται από την επιχείρηση σταδιακά από το 2011. Πέρυσι είχε προχωρήσει σε πώληση μετοχών αξίας $1 δισ., προς υποστήριξη των λοιπών επενδύσεών του, που συμπεριλαμβάνουν και μια φάρμα στην Ουρουγουάη. Το ίδιο έτος είχε γίνει και επενδυτής-διασώστης της Deutsche Lufthansa, μετά από το “δράμα” που δημιουργήθηκε μεταξύ της εταιρείας και του σχεδίου διάσωσης της κυβέρνησης.
Διαβάστε ακόμη:
Τζιμ Γιαννόπουλος: Έτσι μπορεί η Ελλάδα να εξελιχθεί σε πραγματικό «κρίκο» του Χόλιγουντ
ΗΠΑ: Δασμοί σε εισαγόμενα φύλλα αλουμινίου από Ελλάδα και άλλες 17 χώρες
Προς νέα παράταση για τα ειδοποιητήρια στα αδήλωτα τετραγωνικά