Η μετοχή της Bombardier Inc. παρουσιάζει υποχώρηση μετά την αναθεώρηση προς τα κάτω των οικονομικών προβλέψεώντης για το 2019 λόγω νέων δαπανών που προέκυψαν στο ήδη προβληματικό τμήμα κατασκευής σιδηροδρομικού εξοπλισμού.
Επιπρόσθετες δαπάνες ύψους 300 εκατομμυρίων δολαρίων είναι απαραίτητες για την ολοκλήρωση κατασκευής αμαξοστοιχιών και την τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων παράδοσης. Αυτό δήλωσαν εκπρόσωποι της Bombardier κατά τη διάρκεια της ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων της την Πέμπτη. Η εταιρεία ακόμη προβλέπει ότι μπορεί να διαθέσει ελεύθερα κεφάλαια ύψους 500 εκατομμυρίων δολαρίων, ποσόν διπλάσιο σε σχέση με το χειρότερο σενάριο της προηγούμενης πρόβλεψης.
Η Bombardier αγωνίζεται να αποκαταστήσει τις σιδηροδρομικές της δραστηριότητες, γεγονός που ήδη οδήγησε την εταιρεία να μειώσει τις εκτιμήσεις της για την κερδοφορία του 2019 τον περασμένο Απρίλιο. Πρόκειται για μια προσπάθεια του CEO Alain Bellemare, να απεμπλέξει την εταιρεία από την κατασκευή μεγάλων, εμπορικών αεροσκαφών και να επικεντρωθεί στην κατασκευή ιδιωτικών τζετς και τρένων.
«Φαίνεται ότι η μετοχή δεν έχει ακόμη ηρεμήσει από τα σκαμπανεβάσματα των τριμήνων αποτελεσμάτων της εταιρείας» δήλωσε ο Stephen Trent, αναλυτής της Citigroup Inc., αναφέρομενος στα αποτελέσματα του δευτέρου τριμήνου της Bombardier, ενώ χαρακτήρισε ως απογοητευτική την επί τω χείρω αναθεώρηση των οικονομικών μεγεθών για το 2019.
Οι μετοχές κατέγραψαν μείωση κατά 19% στην τιμή των 1,84 δολαρίων Καναδά, στο Τορόντο μετά από βύθιση έως και 22%. Πρόκειται για την μεγαλύτερη ενδοσυνεδριακή πτώση σε τρεις μήνες.
Τα ομόλογα ύψους 2,7 δισ. Δολαρίων της Bombardier, με επιτόκιο 7,875%, λήξεως το 2027, διαπραγματεύθηκαν στα 97,5 σεντς, το χαμηλότερο ύψος τιμής από τις 4 Ιουνίου.
Πρόσθετος κίνδυνος
Η εταιρεία με έδρα το Μόντρεαλ δήλωσε ότι θα συγχωβνεύσει τις τρεις μονάδες της στον τομέα της κατασκευής αεροσκαφών σε μια μόνο που θα ονομάζεται Bombardier Aviation και θα επικεντρώνεται στην κατασκευή ιδιωτικών τζετς.
Η Bombardier δεν μπορεί να αποκλείσει το ενδεχόμενο ενός πρόσθετου κινδύνου για το χρονοδιάγραμμά της παράδοσης αμαξοστοιχιών, δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής John Di Bert σε τηλεδιάσκεψη με αναλυτές. Η εταιρεία έχει υποστεί σημαντικές ζημιές σε έργα διαμετακόμισης στη Νέα Υόρκη και το Τορόντο και από μια σύμβαση με τους Ελβετικούς σιδηροδρόμους.
Ο κατασκευαστής αμαξοστοιχιών και αεροσκαφών πώλησε πρόσφατα την μονάδα κατασκευής στροβιλοελικοφόρων (turboprop) αεροσκαφών στην De Havilland Aircraft of Canada Ltd, ενώ συμφώνησε να πουλήσει την επιχείρησή κατασκευής αεροσκαφών τύπου CRJ στην Mitsubishi Heavy Industries Ltd. Πέρυσι, έδωσε τον έλεγχο του προγράμματος αεροσκαφών της σειράς C στην Airbus SE, η οποία και το μετονόμασε σε Airbus A220.