Η Boeing Co. επανασχεδιάζει το εξάρτημα της ατράκτου που αποκολλήθηκε από ένα σχεδόν νέο αεροσκάφος 737 Max 9 κατά τη διάρκεια πτήσης της Alaskan Airlines τον Ιανουάριο, καθώς η εταιρεία προσπαθεί να αντλήσει διδάγματα από το ατύχημα που δημιούργησε την τρέχουσα κρίση.
Η εταιρεία αποκάλυψε το σχέδιο κατά τη διάρκεια μιας ολοήμερης ακρόασης ενώπιον του Εθνικού Συμβουλίου Ασφαλείας Μεταφορών των ΗΠΑ (NTSB), το οποίο διερεύνησε στελέχη της Boeing και της Spirit AeroSystems Inc. σχετικά με την ασφάλεια και την κατασκευαστική τους κουλτούρα.
Η Boeing ανέφερε ότι οι μηχανικοί της προετοιμάζουν σχεδιαστικές αλλαγές που θα εμποδίζουν το πώμα της πόρτας να κλείσει αν υπάρχει πρόβλημα, αφού το NTSB διαπίστωσε ότι ο μηχανισμός αυτός δεν είχε επανατοποθετηθεί σωστά και ότι έλειπαν οι βίδες που τον συγκρατούσαν.
Σύμφωνα με το Bloomberg, η Boeing έχει υποβληθεί σε συνολική αναδιαμόρφωση της εταιρείας μετά το ατύχημα της 5ης Ιανουαρίου, αντικαθιστώντας ανώτερα στελέχη, ανακοινώνοντας την επαναγορά της Spirit και επιβραδύνοντας την παραγωγή για να βελτιώσει την ποιότητα κατασκευής.
Η πρόεδρος του NTSB, Τζένιφερ Χόμεντι, δήλωσε ότι οι ελλείψεις που συνέβαλαν στο ατύχημα με την αποκόλληση του πάνελ ήταν γνωστές εδώ και χρόνια στη Boeing. Σε κάποιο σημείο της ακρόασης, η Χόμεντι επέπληξε τα διευθυντικά στελέχη για αυτό που υποστήριξε ότι ακούστηκε σαν προσπάθεια να μετατραπεί η συνεδρίαση σε «εκστρατεία δημοσίων σχέσεων».
«Γιατί χρειάζεται μια σοβαρή τραγωδία, η οποία θα μπορούσε να είναι πολύ πιο σοβαρή, για να υπάρξει κάποια αλλαγή;», διερωτήθηκε η ίδια, προσθέτοντας ότι η Boeing έχει «πολύ δρόμο να διανύσει όσον αφορά την κουλτούρα ασφαλείας της».
Το NTSB έδωσε στη δημοσιότητα χιλιάδες σελίδες πληροφοριών κατά την έναρξη της ακρόασης σχετικά με το ατύχημα, στο οποίο ενεπλάκη το αεροσκάφος της Alaska Airlines. Οι συνεντεύξεις με υπαλλήλους της Boeing υποδεικνύουν ένα κατά καιρούς υπερφορτωμένο εργατικό δυναμικό που γνώριζε πολύ καλά τα ελαττώματα των ατράκτων των 737 Max που παρέδιδε η Spirit AeroSystems.
Η Boeing εξακολουθεί να προσπαθεί να ξεπεράσει το σκάνδαλο. Ανακοίνωσε νέο διευθύνοντα σύμβουλο την περασμένη εβδομάδα και η εταιρεία μόλις τώρα αρχίζει να αυξάνει και πάλι τον ρυθμό παραγωγής αεροσκαφών, ο οποίος είχε μειωθεί κατακόρυφα μετά το ατύχημα, σύμφωνα με την Ελίζαμπεθ Λουντ, ανώτατο στέλεχος της Boeing η οποία κατέθεσε στην ακρόαση.
Παρά την έλλειψη σοβαρών τραυματισμών ή ακόμα και θανάτων, το ατύχημα έχει προσελκύσει τεράστιο δημόσιο ενδιαφέρον. Το αποκολλημένο πάνελ βρέθηκε σε μια αυλή λίγο μετά το ατύχημα και οι ερευνητές γρήγορα διαπίστωσαν ότι του έλειπαν τα μπουλόνια που το κρατούσαν στη θέση του.
Μια προκαταρκτική έκθεση του NTSB ανακάλυψε στοιχεία που υποδηλώνουν ότι το πώμα της πόρτας είχε αφαιρεθεί πριν από την αναχώρηση για να επιδιορθωθεί και στη συνέχεια επανατοποθετήθηκε χωρίς να έχει συνδεθεί σωστά. Ενώ οι εργασίες επιδιόρθωσης καταχωρήθηκαν στο επίσημο σύστημα καταγραφής της Boeing, δεν υπήρχε καμία αναφορά όσον αφορά την αφαίρεση της πόρτας.
Η Boeing εντόπισε δύο εργαζόμενους που πιθανώς συμμετείχαν στην συναρμολόγηση της πόρτας και τους μετακίνησε «οριζόντια» στην εταιρεία, δήλωσε η Λουντ, προσθέτοντας ότι τώρα βρίσκονται σε άδεια με αποδοχές κατόπιν δικού τους αιτήματος.
Το NTSB δήλωσε ότι δεν είχε την ευκαιρία να πάρει συνέντευξη από τον υπεύθυνο του πληρώματος συναρμολόγησης της πόρτας, ο οποίος έχει πάρει αναρρωτική άδεια.
Η Χόμεντι εξέφρασε την ανησυχία της για τις γραπτές δηλώσεις που έχει λάβει το NTSB από υπαλλήλους της Boeing που μπορεί να έπαιξαν ρόλο στην απομάκρυνση του βύσματος της πόρτας, σημειώνοντας ότι όλες φαίνεται να καταλήγουν στο γεγονός ότι έχουν μηδενική γνώση για το τι πραγματικά συνέβη.
Μετά το ατύχημα, η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών έχει επανεκπαιδεύσει μηχανικούς και διευθυντές. Ενίσχυσε τις επιθεωρήσεις, μεταξύ άλλων και στην Spirit, σε μια προσπάθεια να αντιμετωπιστούν τα ελαττώματα αλλά και τα προβλήματα με εξαρτήματα που λείπουν και οδηγούν σε μια κατάσταση όπου οι συναρμολογήσεις είναι ελλιπείς ή προβληματικές.
Η Boeing ενθάρρυνε επίσης τους υπαλλήλους να υποβάλλουν τις ανησυχίες τους για την ασφάλεια μέσω ενός εσωτερικού προγράμματος που ονομάζεται «Speak Up».
Παρά ταύτα, ο εκπρόσωπος της Διεθνούς Ένωσης Μηχανικών και Εργαζομένων Αεροδιαστημικής, Λόιντ Κάτλιν, δήλωσε κατά την ακρόαση ότι το συνδικάτο -το οποίο εκπροσωπεί χιλιάδες εργαζόμενους της Boeing- δεν έχει ακόμη εμπιστοσύνη στο πρόγραμμα αυτό.
«Το πρόγραμμα βρίσκεται ακόμα στα γεννοφάσκια του. Χρειάζεται πολύ βοήθεια μέχρι να επιτύχει», συμπλήρωσε χαρακτηριστικά.
Διαβάστε ακόμη
Airbnb: Ξεκινούν σαρωτικές διασταυρώσεις με τις φορολογικές δηλώσεις
Γκάνα: Ανοίγει το πρώτο διυλιστήριο χρυσού με προμηθευτές τα μικρά ορυχεία και τους «galamsey»
Θεανώ Περδικάρη: Η ναυπηγός που σχεδίασε το πρώτο υβριδικό επιβατηγό-οχηματαγωγό
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ