Οι συνομιλίες μεταξύ της Boeing Co. και του μεγαλύτερου συνδικάτου της για τον τερματισμό μιας σχεδόν πολύμηνης απεργίας κατέρρευσαν για τρίτη φορά, παρατείνοντας την παύση λειτουργίας της βασικής εμπορικής παραγωγικής βάσης της αεροναυπηγικής εταιρείας στη δυτική ακτή των ΗΠΑ.
Τόσο η ταλαιπωρημένη βιομηχανία αεροσκαφών, όσο και η Διεθνής Ένωση Μηχανικών και Εργαζομένων Αεροδιαστημικής κατηγόρησαν η μία την άλλη για το αδιέξοδο, μετά από δύο ημέρες διαπραγματεύσεων αναφορικά με μια πρόταση που είχε ήδη αποκαλυφθεί και η οποία θα αύξανε τους μισθούς κατά 30% και θα ενίσχυε τις συνταξιοδοτικές παροχές. Η Boeing δήλωσε ότι απέσυρε την προσφορά, λέγοντας ότι περαιτέρω συνομιλίες δεν έχουν νόημα αυτή τη στιγμή.
Η Boeing και οι ηγέτες της περιφέρειας 751 του IAM βρίσκονται σε αδιέξοδο για τους μισθούς και τις συντάξεις από τότε που τα 33.000 μέλη του συνδικάτου αποχώρησαν από την εργασία τους λίγο μετά τα μεσάνυχτα της 13ης Σεπτεμβρίου.
«Δυστυχώς, το συνδικάτο δεν εξέτασε σοβαρά τις προτάσεις μας», ανέφερε η Στέφανι Πόουπ, η οποία διευθύνει τη μονάδα εμπορικών αεροσκαφών της Boeing, σε υπόμνημα που κοινοποιήθηκε από την εταιρεία. «Αντ’ αυτού, το συνδικάτο έθεσε αδιαπραγμάτευτες απαιτήσεις που υπερβαίνουν κατά πολύ αυτά που μπορούν να γίνουν αποδεκτά αν θέλουμε να παραμείνουμε ανταγωνιστικοί ως επιχείρηση».
Η πρώτη μεγάλη απεργία της εταιρείας εδώ και 16 χρόνια έχει επιβαρύνει τα οικονομικά της, κοστίζοντας στην Boeing 100 εκατομμύρια δολάρια ημερησίως σε απώλεια εσόδων, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της TD Cowen. Με τα ταμειακά διαθέσιμα να μειώνονται ραγδαία, ενώ το χρέος της διογκώνεται, η Boeing εξετάζει το ενδεχόμενο να πουλήσει νέες μετοχές αξίας τουλάχιστον 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων μόλις μάθει την πλήρη έκταση της οικονομικής ζημίας από την επίσχεση εργασίας.
Καθώς η απεργία παρατείνεται, η Boeing φλερτάρει επίσης με την υποβάθμιση της πιστοληπτικής της ικανότητας. Η S&P Global Ratings δήλωσε νωρίτερα τη Δευτέρα ότι εξετάζει την υποβάθμιση της πιστοληπτικής ικανότητας της Boeing σε «σκουπίδια», επικαλούμενη τις αυξανόμενες ανάγκες της εταιρείας σε μετρητά. Η Moody’s δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι επανεξετάζει την επενδυτική πιστοληπτική αξιολόγηση της Boeing.
Η ηγεσία του τοπικού συνδικάτου IAM ενέκρινε την αρχική προσφορά της εταιρείας για αύξηση των μισθών κατά 25% για τέσσερα χρόνια, πολύ χαμηλότερη από αυτή που ανέμεναν πολλά μέλη ως αποζημίωση για τις επανειλημμένες ετήσιες αυξήσεις των μισθών κάτω του πληθωρισμού. Η προσφορά καταργούσε επίσης το ετήσιο μπόνους.
Τα μέλη του IAM απέρριψαν με συντριπτική πλειοψηφία την προσφορά και ψήφισαν υπέρ της απεργίας.
Αργότερα η Boeing εκτίμησε λανθασμένα την αποφασιστικότητα του συνδικάτου, παρακάμπτοντας τους αρχισυνδικαλιστές και παρουσιάζοντας μια προσφορά απευθείας στους εργαζόμενους μέσω των μέσων ενημέρωσης με τελεσίγραφο να την εγκρίνουν εντός ημερών. Οι όροι περιελάμβαναν αύξηση μισθών κατά 30% σε τέσσερα χρόνια, επαναφορά του μπόνους και αύξηση της συνεισφοράς της εταιρείας στα συνταξιοδοτικά προγράμματα 401K των εργαζομένων.
Η κίνηση αυτή γύρισε μπούμερανγκ παγιώνοντας την υποστήριξη προς τους τοπικούς επικεφαλής συνδικαλιστές και ενθαρρύνοντας τα μέλη να επιμείνουν στο αίτημά τους για περισσότερους μισθούς και καλύτερες συνταξιοδοτικές παροχές.
Σε ανακοίνωσή της μετά την κατάρρευση των τελευταίων συνομιλιών, η IAM δήλωσε ότι η Boeing ήταν «αποφασισμένη να παραμείνει στη μη διαπραγματεύσιμη προσφορά» που στάλθηκε απευθείας στους εργαζόμενους τον περασμένο μήνα. Η εταιρεία αρνήθηκε να προτείνει περαιτέρω μισθολογικές αυξήσεις ή να επαναφέρει τη σύνταξη καθορισμένων παροχών, ανέφερε το συνδικάτο.
«Αρνούμενη να διαπραγματευτεί την προσφορά, η εταιρεία δυσκόλεψε την επίτευξη συμφωνίας», δήλωσε το συνδικάτο. «Η διαπραγματευτική σας επιτροπή προσπάθησε να αντιμετωπίσει πολλαπλές προτεραιότητες που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε μια προσφορά που θα μπορούσαμε να φέρουμε σε ψηφοφορία, αλλά η εταιρεία δεν ήταν πρόθυμη να κινηθεί προς την κατεύθυνσή μας».
Διαβάστε ακόμη
Επενδυτική έκρηξη 50 δισ. ευρώ ως το τέλος του 2026 (πίνακας)
Το bitcoin αναζητά νέους καταλύτες για να ενισχύσει τη δυναμική του
Αττική Οδός: Θέλουν και άλλοι μερίδιο στον πιο κερδοφόρο άξονα της χώρας
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα