Έχει περάσει περισσότερο από μία εβδομάδα από τότε που η Boeing διέκοψε τις συνομιλίες για τη σύναψη σύμβασης με το συνδικάτο που εκπροσωπεί 33.000 απεργούς εργαζόμενους. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι όλες οι προσπάθειες για τον τερματισμό του πολύμηνου εργασιακού αδιεξόδου έχουν σταματήσει.
Οι ομοσπονδιακοί διαμεσολαβητές επικοινωνούν συχνά με τους αξιωματούχους οι οποίοι ψάχνουν για λύσεις που θα άξιζαν να καλέσουν τις ομάδες της Boeing και της Διεθνούς Ένωσης Μηχανικών και Εργαζομένων στην Αεροδιαστημική για περισσότερες διαπραγματεύσεις, ελπίζοντας ότι ο επόμενος γύρος θα μπορούσε τελικά να φέρει την πολυπόθητη συμφωνία.
«Είμαστε σε συνεχή επαφή και με τα δύο μέρη», δήλωσε η Μπεθ Σίντλερ, περιφερειακή διευθύντρια της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Διαμεσολάβησης και Συνδιαλλαγής, μιας ανεξάρτητης κυβερνητικής υπηρεσίας που παρέχει υπηρεσίες διαμεσολάβησης και διαιτησίας για να προσπαθήσει να τερματίσει τις εργασιακές διαφορές. «Είμαστε πολύ δραστήριοι παρασκηνιακά, ακόμη και όταν δεν βρίσκονται στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων. Αν υπάρχει δυναμική που συμβαίνει, θέλουμε να την αξιοποιήσουμε».
Η Σίντλερ, γεννημένη στο Σιάτλ, είναι μια από τους τρεις βετεράνους διαμεσολαβητές που εργάζονται για τον τερματισμό της πρώτης μεγάλης απεργίας της Boeing εδώ και 16 χρόνια. Η εργατική διαμάχη έχει κλείσει την παραγωγή της εταιρείας σε όλο τον βορειοδυτικό Ειρηνικό και έχει συμπιέσει τα ήδη εύθραυστα οικονομικά της, αποτελώντας μια κρίσιμη πρώτη δοκιμασία για τον Κέλι Όρτμπεργκ, τον νέο διευθύνοντα σύμβουλο της Boeing.
Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης, η Σίντλερ περιέγραψε τη διαδικασία που χρησιμοποιούν η ίδια και οι συνάδελφοί της για να ωθήσουν σταδιακά τις δύο πλευρές προς μια λύση.
Επιφανειακά, δεν φαίνεται να έχει σημειωθεί μεγάλη πρόοδος από τότε που οι μηχανικοί της Boeing αποχώρησαν από τη δουλειά στις 13 Σεπτεμβρίου μετά από σχεδόν ομόφωνη ψήφο για απεργία. Οι διαπραγματευτές της Boeing και της περιφέρειας 751 του IAM έχουν πραγματοποιήσει μόνο πέντε ημέρες συνομιλιών κατά τη διάρκεια της απεργίας που διαρκεί σχεδόν πέντε εβδομάδες. Κάθε πλευρά διακήρυξε την προθυμία της να καταλήξει σε συμφωνία και κατηγόρησε την άλλη ότι είναι παράλογη, όπως μεταδίδει το Bloomberg.
Από την άλλη πλευρά, η περιφέρεια του IAM έχει ιστορικό μακρών απεργιών στην Boeing – ο μέσος όρος είναι 58 ημέρες, σύμφωνα με τον Ρόμπερτ Σπίνγκαρμ της Melius Research LLC. Και τα συνδικαλιστικά στελέχη προετοιμάζουν τους εργαζόμενους εδώ και χρόνια για μια μακρά απεργία.
«Αυτό δεν είναι απαραίτητα ασυνήθιστο και ειδικά για αυτά τα μέρη, αν ανατρέξουμε ιστορικά», δήλωσε η Σίντλερ, η οποία εργάζεται στην FMCS από το 1996 στο Σιάτλ, βοηθώντας σε προηγούμενες απεργίες της Boeing. «Δεν έχω καμία αμφιβολία ότι εργάζονται παρασκηνιακά, έστω και ανεξάρτητα, για να βρουν ποια είναι τα επόμενα βήματά τους».
Η Boeing προκάλεσε εντάσεις παρακάμπτοντας τη διαδικασία των συλλογικών διαπραγματεύσεων και πηγαίνοντας μια πρόταση απευθείας στα μέλη. Πιο πρόσφατα, η κατασκευάστρια εταιρεία αεροπλάνων προκάλεσε πονοκέφαλο στους εργαζόμενους ανακοινώνοντας μείωση του εργατικού δυναμικού κατά 10%.
Η Μάιλα Χάιτ, με 40 χρόνια εμπειρίας στα εργατικά και στη διοίκηση, είναι η κύρια διαμεσολαβήτρια και άρχισε να οικοδομεί μια σχέση με τις δύο πλευρές, ακόμη και πριν γίνει εμφανές ότι οι εργαζόμενοι της Boeing θα απεργούσαν. Συμμετέχει επίσης ο Χαβιέ Ραμίρεζ αναπληρωτής διευθυντής του FMCS.
«Ψάχνουμε για πέτρες για να τις γυρίσουμε για να δούμε αν υπάρχει κάτι από κάτω», δήλωσε η Σίντλερ.
Διαβάστε ακόμη
Πληθωρισμός: 3,1% στην Ελλάδα τον Σεπτέμβριο – Aναθεωρήθηκε προς τα κάτω, στο 1,7% στην Ευρωζώνη
Στα 36,86 δισ. ευρώ τα υπό διαχείριση κεφάλαια στην ελληνική αγορά
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα