search icon

Bloomberg

BMW: Πότε ξεκινά να πουλά αυτοκίνητα υδρογόνου – Η συνεργασία με την Toyota

«Είμαστε πεπεισμένοι ότι το υδρογόνο θα διαδραματίσει σημαντικότερο ρόλο στο μέλλον», δήλωσε ο Michael Rath, επικεφαλής του προγράμματος υδρογονοκίνητων οχημάτων της BMW

Η BMW σχεδιάζει να αρχίσει τις πωλήσεις οχημάτων που κινούνται με υδρογόνο σε τέσσερα χρόνια, σε μια προσπάθεια να καθιερώσει την τεχνολογία αυτή ως εναλλακτική λύση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρίες.

Η γερμανική εταιρεία κατασκευής πολυτελών αυτοκινήτων θα αναπτύξει μια νέα γενιά συστημάτων κίνησης με κυψέλες καυσίμου με εταίρο την Toyota Motor, όπως ανακοίνωσε την Πέμπτη. Η παραγωγή της σειράς θα ξεκινήσει το 2028, με μια παραλλαγή υδρογόνου ενός υπάρχοντος μοντέλου της BMW να είναι διαθέσιμη την ίδια χρονιά.

Ενώ η BMW προσπαθεί να εφαρμόσει εδώ και χρόνια την τεχνολογία αυτή, τη παραγωγή των εν λόγω οχημάτων έχει υψηλό κόστος ενώ τροχοπέδη αποτελεί και η έλλειψη υποδομών ανεφοδιασμού με καύσιμα. Υπάρχουν επίσης πολύ λίγες επιλογές, με το Mirai της Toyota και το Nexo της Hyundai  να συγκαταλέγονται μεταξύ των λίγων διαθέσιμων μοντέλων. Οι παγκόσμιες πωλήσεις αυτοκινήτων υδρογόνου περιορίστηκαν σε 9.000 μονάδες πέρυσι, σύμφωνα με το BloombergNEF.

Οι υποστηρικτές των κυψελών καυσίμου επισημαίνουν τη μεγάλη αυτονομία της οδήγσης και υποστηρίζουν ότι η τεχνολογία μπορεί να αποδειχθεί αποτελεσματική σε περιοχές όπου η υποδομή φόρτισης μπαταριών δεν είναι αρκετά ισχυρή για να υποστηρίξει τη μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Καίνε υδρογόνο για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και εκπέμπουν μόνο νερό. Η BMW και η Toyota σχεδιάζουν να κατασκευάσουν από κοινού συστήματα κίνησης υδρογόνου για χρήση σε μοντέλα και των δύο αυτοκινητοβιομηχανιών. Αναμένουν ότι η κοινή ανάπτυξη και η προμήθεια εξαρτημάτων θα βοηθήσει στη μείωση του κόστους και θα καταστήσει την τεχνολογία πιο ανταγωνιστική. Η BMW αρνήθηκε να κάνει κάποιο σχόλιο σχετικά τις τιμές των μελλοντικών της μοντέλων υδρογόνου.

Η BMW διαθέτει έναν μικρό δοκιμαστικό στόλο σπορ οχημάτων iX5 με κινητήρα υδρογόνου από το 2023. Ο διευθύνων σύμβουλος Oliver Zipse έχει δηλώσει στο παρελθόν ότι οι μονάδες υδρογόνου θα μπορούσαν να είναι μια επιλογή για τη σειρά ηλεκτρικών οχημάτων «Neue Klasse» της BMW που πρόκειται να κυκλοφορήσει το επόμενο έτος

«Είμαστε πεπεισμένοι ότι το υδρογόνο θα διαδραματίσει σημαντικότερο ρόλο στο μέλλον», δήλωσε ο Michael Rath, επικεφαλής του προγράμματος υδρογονοκίνητων οχημάτων της BMW, στους δημοσιογράφους κατά τη διάρκεια τηλεφωνικής κλήσης την Πέμπτη.

Διαβάστε ακόμη

Morgan Stanley: Αγοραστής στις ελληνικές τράπεζες (γραφήματα)

Servicers: Ρυθμίσεις χρεών €3 δισ. το α’ εξάμηνο

Χατζηδάκης: Το IRIS είναι πλέον κομμάτι της καθημερινότητας 3 εκατομμυρίων πολιτών

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version