Μπορεί ο κορωνοϊός να έχει καταστρέψει την εμπορική αεροπορία, αλλά η εταιρεία εμπορικών πτήσεων του Αλεξέι Ισακιν κάνει χρυσές δουλειές.
Η Volga-Dnepr Group έχει μεταφέρει φέτος περισσότερα από 3.000 γουρούνια αναπαραγωγής από την Γαλλία στην Κίνα. Τα ζώα – που μεταφέρθηκαν 6.450 μίλια (10.400 χιλιόμετρα) σε ξύλινα κιβώτια με Boeing 747 – προορίζονται για την αποκατάσταση του του τοπικού ζωικού κεφαλαίου σε μια προσπάθεια να μετριαστούν οι ελλείψεις στημ Κίνα τη μεγαλύτερη αγορά χοιρινού κρέατος στον κόσμο μετά την επιδημία αφρικανικής πανώλης των χοίρων που αποδεκάτισε τα κοπάδια γουρουνιών της χώρας.
Τα μέτρα για τον περιορισμό της εξάπλωσης του κορωνοϊού ενίσχυσαν τις ελλείψεις σε χοιρινό κρέας στην Κίνα και επιτάχυναν τις προσπάθειες ενίσχυσης του πληθυσμού των οικιακών αγελών. Η Κίνα εισήγαγε συνολικά 254.533 τόνους χοιρινού κρέατος τους πρώτους τέσσερις μήνες του έτους από τις ΗΠΑ, οι οποίες κατέλαβαν την πρώτη θέση στους προμηθευτές χοιρινού κρέατος της Κίνας ξεπρνώντας την Ευρώπη. Οι εισαγωγές του πρώτου τετραμήνου ξεπέρασαν ήδη τη συνολική ποσότητα χοιρινού κρέατος που είχε εισάγει η Κίνα το προηγούμενο έτος και ανέρχονταν στους 245.000 τόνους.
Η μεταφορά των χοίρων είναι ενδεικτική της μεταβαλλόμενης ζήτησης που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες μεταφορών καθώς η πανδημία αναδιαμορφώνει τον κλάδο.
Η εταιρεία του Ισακιν μεταφέρει τα πάντα μέχρι και δορυφόρους ενώ μετέφερε μάσκες, στολές προστασίας, ιατρικό εξοπλισμό, ακόμη και οχήματα απολύμανσης για τους δρόμους σε χώρες όπως η Ρωσία, η Γαλλία και η Γερμανία. Οι πωλήσεις της Volga-Dnepr αυξήθηκαν κατά 32% στα 630 εκατ δολάρια φέτος έως τον Απρίλιο σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2019.
«Η παγκόσμια αεροπορία περνά την πιο δύσκολη στιγμή της ιστορικά, αλλά για τους μεταφορείς φορτίων όπως εμείς είναι μια ευκαιρία», δήλωσε ο Ισακιν σε συνέντευξη μέσω Zoom από τη Μόσχα. «Προηγουμένως, πάνω από το μισό των αεροπορικών φορτίων μεταφέρονταν στους χώρους αποσκευών των επιβατικών αεροπλάνων. Καθώς αυτή η δυνατότητα έπαψε να υφίσταται, η ζήτηση για αεροπορικές μεταφορές φορτίων αυξήθηκε και οι τιμές υπερδιπλασιάστηκαν».
Ενώ η ζήτηση για αεροπορικές ναυλώσεις μειώθηκε κατά 28% τον Απρίλιο σε σύγκριση με ένα χρόνο νωρίτερα, η χωρητικότητα μειώθηκε κατά 42%, σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών. Τα έσοδα της ρωσικής εταιρείας Volga-Dnepr αναμένεται να αυξηθούν κατά ένα τρίτο φέτος, στα 2 δισ. δολάρια, σύμφωνα με τον Ισακιν.
Η συνολική αύξηση των πωλήσεων σημειώνεται και παρά τον περιορισμό ορισμένων παραδοσιακών ροών εσόδων. Οι μεταφορές για την αεροδιαστημική βιομηχανία μειώθηκαν κατά περίπου ένα τρίτο σε σύγκριση με πέρυσι, δήλωσε ο Ισακίν. Πλέον οι μεταφορές ιατρικών είδη αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το μισό των παγκόσμιων αεροπορικών εμπορευματικών μεταφορών, ενώ μία άλλη εξίσου αναπτυσσόμενη κατηγορία είναι εκείνη των μεταφορών προϊόντων ηλεκτρονικού εμπορίου για εταιρείες όπως η Amazon και η Alibaba.
«Η γεωγραφία των αποστολών μας επεκτείνεται, μετά την εξάπλωση του κορωναϊού», δήλωσε ο Ισακιν. «Αρχίσαμε να στέλνουμε κινεζικά ιατρικά προϊόντα στην Αφρική και λαμβάνουμε τις πρώτες ερωτήσεις από τη Λατινική Αμερική. Νομίζω ότι η Ινδία θα είναι η επόμενη».
Ένα ποσοστό αυτής της νέας ζήτησης μπορεί να αποδειχθεί βραχύβιο. Οι τιμές των ναυλώσεων έχουν αρχίσει να υποχωρούν και η αγορά για τη μεταφορά φορτίων σχετιζόμενων με την υγεία ενδέχεται να μειωθεί το δεύτερο εξάμηνο του έτους, δήλωσε ο Ισακιν. Ωστόσο, αναμένει ότι οι όγκοι και οι τιμές θα παραμείνουν πάνω από τα επίπεδα της προ-κορωνοϊού εποχής, καθώς αναμένεται να πετούν λιγότερα επιβατικά αεροπλάνα.
Οι νέες δραστηριότητες ενδεχομένως να αποτελούν ένδειξη αλλαγών με διαρκεία στην παγκόσμια οικονομία. Ενώ η εταιρεία του μεταφέρει γουρούνια στην Κίνα, μεταφέρει επίσης και περιουσιακά στοιχεία στην αντίθετη κατεύθυνση. Η εταιρεία μετέφερε πρόσφατα μια γραμμή παραγωγής μασκών από την Κίνα την περιοχή Ταρταστάν της Ρωσίας.
“Μια ενδιαφέρουσα τάση κερδίζει πλέον έδαφος – το ονομάζουμε η μεσαιωνική περίοδος του 21ου αιώνα – καθώς μεταφέρονται στρατηγικά σημαντικές εγκαταστάσεις παραγωγής προκειμένου να μειωθεί η εξάρτηση από την Κίνα“, δήλωσε ο Ισακιν. “Εκτιμώ ότι αυτή η τάση θα επιταχυνθεί προς το τέλος του έτους.”