Οι έντονες πιέσεις που δέχονται οι αεροπορικές εταιρείες από την καθήλωση των αεροσκαφών στο έδαφος εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού, έχει διαγράψει από την αρχή του έτους περί των 14 δισ. δολαρίων από την κεφαλαιοποίηση 10 μεγάλων εισηγμένων αεροπορικών εταιρειών οι οποίες συνδέονται με δισεκατομμυριούχους που παρακολουθούνται από τον δείκτη Bloomberg Billionaires Index.
Οι ίδιοι οι μεγαλομέτοχοι αναγκάζονται να συνεισφέρουν από τα δικά τους κεφάλαια για τη διάσωση των εταιρειών, με πιο πρόσφατο παράδειγμα αυτό του Ρίτσαρντ Μπράνσον, ο οποίος ενίσχυσε με 250 εκατ. δολάρια την Virgin Atlantic, την αεροπορική εταιρεία που έχει ιδρύσει ο ίδιος.
Ο φόβος κατάρρευσης άλλωστε των εταιρειών ήταν και ο λόγος για τον οποίο ο μεγαλομέτοχος Γουόρεν Μπάφετ ρευστοποίησε όλες τις μετοχές 4 αεροπορικών εταιρειών που διακρατούσε η Berkshire Hathaway, στο αποκορύφωμα της κρίσης του κορωνοϊού.
Η κρίση εξάλλου ανάγκασε τους αερομεταφορείς να προχωρήσουν σε αναδιάρθρωση του επιχειρηματικού τους μοντέλου, όπως στην περίπτωση της EasyJet, με τον μεγαλομέτοχο Στέλιο Χατζηιωάννου να ανακοινώνει πρόσφατα ότι η εταιρεία του ακύρωσε την παραγγελία για νέα αεροσκάφη από την Airbus.
Πρόσφατα ο Μπγιορν Κος εκ των συν-ιδρυτών της εταιρείας χαμηλού κόστους Norwegian Air, δήλωσε ότι θα χρειασθεί να αντληθούν κεφάλαια για την εύρυθμη λειτουργία της εταιρείας, ενώ από την άλλη η Latam Airlines η μεγαλύτερη αεροπορική στη Λατινική Αμερική στην οποία εκ των μετόχων είναι η οικογένεια Κουέτο, έχει αιτηθεί σε δικαστήριο της Νέας Υόρκης να υπαχθεί σε καθεστώς προστασίας από τους πιστωτές.