Λίγες ώρες μετά τη μείωση των επιτοκίων για πρώτη φορά μετά από τέσσερα χρόνια, ο Άντριου Μπέιλι, 65 ετών, έκανε το ντεμπούτο του στο TikTok.

Ήταν μια προσεκτική εμφάνιση του διοικητή της Τράπεζας της Αγγλίας σε μια πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης που είναι γνωστή για τις χορευτικές μάχες και το lip-syncing. Αντί να επιχειρήσει τέτοιου είδους σωματικά κατορθώματα, ο Μπέιλι βγήκε από την comfort zone του, κάθισε μαζί με μια influencer των προσωπικών οικονομικών για να εξηγήσει τη νομισματική πολιτική σε μια νεότερη γενιά που γίνεται όλο και πιο καχύποπτη απέναντι στην κεντρική τραπεζική. Έβγαλε ακόμη και το σακάκι και τη γραβάτα του για να προβάλλει μια πιο χαλαρή, προσιτή στάση.

«Διαβάζω όλα αυτά τα άρθρα σχετικά με την επίδραση της Τέιλορ Σουίφτ και λέω: «Ναι, είναι ενδιαφέρον, αλλά δεν είναι η μεγάλη ιστορία»», είπε ο Μπέιλι στη συνεντευξιαζόμενή του, Αμπιγκέιλ Φόστερ, ρίχνοντας ένα όνομα που σίγουρα θα είχε απήχηση στα παιδιά, ενώ συζητούσε για τον αγώνα της BOE να συγκρατήσει την άνοδο των τιμών. (Οι σπάταλοι Swifties μπορεί να έκαναν αυτή τη δουλειά πιο δύσκολη όταν το Eras Tour πέρασε από τη Βρετανία αυτό το καλοκαίρι).

Η συνέντευξη αποτελεί μέρος της εξέλιξης του τρόπου με τον οποίο η 330 ετών κεντρική τράπεζα -που ιδρύθηκε για να χρηματοδοτεί τους πολέμους του Γουλιέλμου Γ’ στη Γαλλία- προσπαθεί να επικοινωνήσει με την Gen Ζ, η οποία διαβάζει λίγες εφημερίδες και οικονομικά ειδησεογραφικά δίκτυα. Αν και δύσκολα θα μπορούσε να γίνει viral hit, το βίντεο του Μπέιλι είχε πάνω από 42.000 προβολές στο TikTok και σχεδόν 3.000 likes στο Instagram.

Τους τελευταίους μήνες, η Old Lady of Threadneedle Street έχει επιστρατεύσει influencers για να διευρύνει το κοινό της, συγκεντρώνοντας περισσότερους followers στο Instagram από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Η BOE χρησιμοποίησε ομοίως τους αστέρες του χορευτικού σόου Curtis και AJ Pritchard σε ένα βίντεο για την παρουσίαση των νέων χαρτονομισμάτων King Charles νωρίτερα φέτος.

«Η κρίση του κόστους ζωής αύξησε σημαντικά το ενδιαφέρον των νέων», δήλωσε η Φόστερ, η οποία πήρε συνέντευξη από τον Μπέιλι. Οι νεότεροι άνθρωποι μπορεί να «αισθάνονται αρκετά αποκομμένοι από τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα», είπε, επισημαίνοντας την ευρέως διαδεδομένη παραπληροφόρηση στο διαδίκτυο σχετικά με τα προσωπικά οικονομικά.

Εκτός από την τακτική ανάρτηση βίντεο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που εξηγούν τα φοιτητικά δάνεια, τα συνταξιοδοτικά προγράμματα και τους επενδυτικούς αποταμιευτικούς λογαριασμούς, η Φόστερ ίδρυσε και διευθύνει επίσης την Elent, η οποία διδάσκει εργαστήρια χρηματοοικονομικών σε σχολεία και γραφεία.

Συνολικά, η εμπιστοσύνη του κοινού στην τράπεζα έπεσε καθώς οι τιμές εκτινάχθηκαν στα ύψη, με τις νεότερες ηλικιακές ομάδες να είναι οι πιο δυσαρεστημένες με τις επιδόσεις της Τράπεζας της Αγγλίας, σύμφωνα με την πιο πρόσφατη έρευνα για τις αντιπληθωριστικές στάσεις της. Ταυτόχρονα, πολιτικές προσωπικότητες, όπως η πρώην πρωθυπουργός Λιζ Τρας, έχουν γίνει πιο έντονες στο να κατηγορούν την BOE για τα δεινά της Βρετανίας, όπως μεταδίδει το Bloomberg.

Στο διαδίκτυο κυκλοφορούν θεωρίες σχετικά με το πώς οι πολιτικές των κεντρικών τραπεζιτών επιδεινώνουν την ανισότητα ή ότι τα ψηφιακά νομίσματα που σχεδιάζουν έχουν ως στόχο να ελέγχουν τη συμπεριφορά των ανθρώπων. Η BOE κινδυνεύει να χάσει την επαφή με ένα μεγάλο κομμάτι καταναλωτών, τη στιγμή που οι αποφάσεις για τα επιτόκια φτάνουν βαθιά στη ζωή των Βρετανών.

«Πιστεύουμε ότι είναι σημαντικό για την τράπεζα να εξηγήσει τι κάνουμε και γιατί σε όσο το δυνατόν ευρύτερο κοινό», δήλωσε εκπρόσωπος της BOE σε δήλωσή του. «Γι’ αυτό το λόγο αυξάνουμε τις προσπάθειές μας για να προσεγγίσουμε τους ανθρώπους από εκεί που παίρνουν τα νέα και τις πληροφορίες τους».

Η BOE έχει αργήσει κάπως στο πάρτι. Το φόρουμ νεολαίας του BOE – ένα πάνελ 24 νέων που συζητούν πώς η πολιτική τους επηρεάζει – προειδοποίησε τους αξιωματούχους το 2022 ότι πρέπει να δημοσιεύσουν το δικό τους περιεχόμενο για να αντιμετωπίσουν την παραπληροφόρηση. Η τελευταία ετήσια έκθεση της τράπεζας επισήμανε επίσης τις τάσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως «αναδυόμενο κίνδυνο» για τις επικοινωνίες της.

Εκτός από τη συνέντευξη του Μπέιλι που κυκλοφορεί σε ιστοσελίδες όπως το TikTok, η BOE ανεβάζει τακτικά αναρτήσεις και ιστορίες σε ένα προφίλ στο Instagram που ξεκίνησε τον Μάρτιο. Διαθέτει επίσης το δικό της προφίλ στο TikTok, αν και δεν έχει αναρτήσει ακόμη τίποτα στην πλατφόρμα.
«Του δίνει τη δυνατότητα να είναι αρκετά διαφανής σχετικά με το τι συμβαίνει στα παρασκήνια της Τράπεζας της Αγγλίας», δήλωσε η Φόστερ. «Μπορούν πολύ γρήγορα να φτάσουν σε ένα ευρύ κοινό σχεδόν αμέσως».

Θα είναι δύσκολο για την BOE να αποφύγει να πνιγεί από τον χείμαρρο του περιεχομένου που ανταγωνίζεται για τα μάτια των νεότερων Βρετανών στο διαδίκτυο, όπου οι φάρσες και τα κωμικά σκετς είναι πιο πιθανό να γίνουν viral. Η BOE ενίσχυσε τη διαδικτυακή της παρουσία την άνοιξη, αλλά οι influencers εξηγούν τις πολιτικές της τράπεζας σε εκατοντάδες χιλιάδες θεατές εδώ και χρόνια.

Κατά την αναζήτηση ενός επεξηγηματικού κειμένου για το ψηφιακό νόμισμα του Ηνωμένου Βασιλείου, ένα βίντεο του TikTok που εμφανίζεται σε περίοπτη θέση και έχει προβληθεί από περισσότερους από μισό εκατομμύριο ανθρώπους διαδίδει μια θεωρία συνωμοσίας ότι η BOE θα έχει πλήρη έλεγχο των χρημάτων των ανθρώπων και θα εισβάλλει στην ιδιωτική ζωή των χρηστών.

Μια άλλη αφήγηση που έχει κερδίσει έδαφος στο διαδίκτυο κατά τη διάρκεια της κρίσης του κόστους ζωής είναι ότι οι πολιτικές της BOE επιδείνωσαν την έξαρση του πληθωρισμού και συνέβαλαν στη διεύρυνση των ανισοτήτων, σε αντίθεση με τα μηνύματα της κεντρικής τράπεζας για τα θέματα αυτά.

Ορισμένες επιχειρήσεις έχουν βρει επιτυχία στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, όπως η EY και η Deloitte, σύμφωνα με την Άννα Φισλοκ, επικεφαλής του ψηφιακού τμήματος της εταιρείας συμβούλων Advisors Maitland.

Ορισμένες κεντρικές τράπεζες έχουν ήδη συνειδητοποιήσει το πρόβλημα της προσέγγισης του νεανικού κοινού. Η Ομοσπονδιακή Τράπεζα των ΗΠΑ εγκαινίασε το προφίλ της στο Instagram τον περασμένο Οκτώβριο με πάνω από 200.000 οπαδούς. Ενώ η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα δημοσιεύει στην πλατφόρμα από το 2018, έχει μόλις πάνω από 80.000 ακόλουθους, λιγότερους από τους 92.000 της BOE.

Διαβάστε ακόμη

ΣΥΡΙΖΑ – Τρολάρισμα από Κασσελάκη: Κατέθεσε υποψηφιότητα με… 87 υπογραφές της Κεντρικής Επιτροπής

Η κινεζική αγορά ακινήτων χρειάζεται περισσότερη τόνωση σύμφωνα με τους ειδικούς (πίνακες)

Γιατί οι νέοι εγκαταλείπουν τις εφαρμογές online dating (tweet)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα