search icon

Bloomberg

Άρχισε ο «πόλεμος» των αυτοκινητοδρόμων μεταξύ Benetton – Κόντε

Η εταιρεία της οικογένειας Atlantia εναντιώνεται στο μεταρρυθμιστικό σχέδιο της κυβέρνησης για το οδικό δίκτυο της χώρας

Σε θέση μάχης έναντι της εταιρείας που διαχειρίζεται το μεγαλύτερο μέρος του γερασμένου οδικού δικτύου της χώρας, μπαίνει η ιταλική κυβέρνηση.

Μετά την έγκριση των όρων για την ανάκληση των όρων παραχώρησης αυτοκινητοδρόμων από την κυβέρνηση Κόντε, η εταιρεία διαχείρισης Autostrade per L’Italia της οικογένειας Benetton ανακοίνωσε αργά τη νύχτα της Κυριακής ότι οι όροι φαίνονται αντισυνταγματικοί και αντίθετοι με τους ευρωπαϊκούς κανόνες κι ότι θα οδηγήσουν σε «νομικό αδιέξοδο» τη σύμβαση παραχώρησης.

Η εταιρεία που αποτελεί μονάδα του ομίλου Atlantia, απειλεί τώρα να επιστρέψει τις παραχωρήσεις της στην εθνική οδό αν επιβεβαιωθούν οι μεταρρυθμίσεις της κυβέρνησης. Το υπουργικό συμβούλιο συνεδριάζει εκ νέου σήμερα για να συζητήσει το θέμα, αναφέρει η Corriere della Sera.

Αν δεν υπάρξει αλλαγή στη νομοθεσία, ο τερματισμός της παραχώρησης μπορεί να οδηγήσει στην αποπληρωμή της Autostrade ύψους 20 δισ. ευρώ, ενώ τα νέα μέτρα μπορούν να μειώσουν κατά 50% την αποζημίωση που οφείλεται στην Atlantia αν ανακληθεί η παραχώρηση, σύμφωνα με την Corriere della Sera.

Η μετοχή της Atlantia υποχώρησε κατά 3,3% στο Μιλάνο, με την αποτίμηση της εταιρείας να διαμορφώνεται στα 17,64 δισ. ευρώ.

Η οικογένεια Benetton προσπαθεί να αποκρούσει τις προσπάθειες της κυβέρνησης να μπει στα χωράφια μιας επικερδούς επιχείρησης, εδώ και 16 μήνες – από τότε δηλαδή που συνέβη η τραγωδία με την κατάρρευση του αυτοκινητοδρόμου της Autostrade στη Γένοβα που στοίχισε τη ζωή σε 43 ανθρώπους τουλάχιστον.

Τον περασμένο μήνα κατέρρευσε κι άλλη μια γέφυρα που διαχειριζόταν μια άλλη εταιρεία, αν και για διαφορετικούς λόγους, βοήθησε ωστόσο να ανάψει ο δημόσιος διάλογος.

Σημειώνεται ότι το διάταγμα, το οποίο εγκρίθηκε προσωρινά το Σάββατο ύστερα από συνεδρίαση επτά ημερών του υπουργικού συμβουλίου και το οποίο απαιτεί τελική συμφωνία, θα διευκολύνει και θα κάνει λιγότερο δαπανηρό για την κυβέρνηση να καταγγέλλει συμβάσεις με φορείς εκμετάλλευσης οδικών αρτηριών. Επίσης θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί αν το υπουργικό συμβούλιο αποφασίσει να προχωρήσει στην ανάκληση της παραχώρησης του Autostrade.

Η ένωση φορέων εκμετάλλευσης διοδίων, AISCAT, που εκπροσωπεί και την Autostrade, αντιτίθεται σθεναρά στον νέο κανονισμό λέγοντας ότι μπορεί να είναι κατά του ιταλικού συντάγματος. Τα μέτρα μπορεί να προκαλέσουν σοβαρά προβλήματα στις πιστωτικές γραμμές των επιχειρήσεων, αναφέρει η ένωση σε ανακοίνωση, προσθέτοντας ότι η επιβίωση των εταιρειών μπορεί να τεθεί σε κίνδυνο.

Exit mobile version