search icon

Bloomberg

Apple: Πώς έχασε το στοίχημα της μεγάλης ανάπτυξης στην αγορά smartphones το 2024

Ο όγκος του iPhone πιθανότατα θα διαμορφωθεί μόλις 0,4% υψηλότερα, σύμφωνα με την εταιρεία παρακολούθησης της αγοράς IDC

Οι παγκόσμιες πωλήσεις smartphones ανέκαμψαν το 2024 μετά από δύο διαδοχικά έτη πτώσης, αλλά η Apple μόλις και μετά βίας πέτυχε αύξηση, όπως έδειξε ανεξάρτητη μελέτη, υπογραμμίζοντας την ταχύτητα με την οποία οι ανταγωνιστές που βασίζονται στο Android κερδίζουν έδαφος στην Κίνα και τις αναδυόμενες αγορές.

Η Apple και οι αντίπαλοί της θα αποστείλουν 6,2% περισσότερα τηλέφωνα ή περίπου 1,24 δισεκατομμύρια μονάδες το 2024, σύμφωνα με την εταιρεία παρακολούθησης της αγοράς IDC. Αλλά ο όγκος του iPhone πιθανότατα θα διαμορφωθεί μόλις 0,4% υψηλότερα. Παρόλα αυτά, η Apple παραμένει μακράν ο ηγέτης των κερδών με μέση τιμή πώλησης που ξεπερνά τα 1.000 δολάρια, ενώ οι αντίπαλοι του Android έφτασαν συνολικά περίπου στα 295 δολάρια, εκτιμά η IDC.

Η τελευταία μελέτη υπογραμμίζει την άνιση ανάκαμψη της αγοράς των smartphones, η οποία κατέρρευσε στη μετά-Covid εποχή, παρά την έλευση της τεχνητής νοημοσύνης. Μεγάλο μέρος αυτής της ανάπτυξης του 2024 προήλθε από την ανεκπλήρωτη ζήτηση και τις περιοχές με χαμηλότερη διείσδυση των smartphone, δήλωσε η IDC. Οι πιο προσιτές συσκευές από τους προμηθευτές Android βοήθησαν τις κινεζικές μάρκες να εκμεταλλευτούν καλύτερα αυτή την ευκαιρία, ενώ η Apple προβλέπεται να τα πάει καλύτερα το επόμενο έτος.

Η προσθήκη βελτιώσεων τεχνητής νοημοσύνης, ένα μεγάλο θέμα ανάμεσα σε εταιρείες όπως η Samsung Electronics, η Apple και η Google της Alphabet δεν κατάφερε να ενθουσιάσει τους καταναλωτές, σύμφωνα με το Bloomberg.

«Ενώ το GenAI συνεχίζει να είναι ένα καυτό θέμα και κορυφαία προτεραιότητα για πολλούς προμηθευτές, δεν έχει ακόμη επηρεάσει σημαντικά τη ζήτηση και δεν έχει οδηγήσει σε πρώιμες αναβαθμίσεις», δήλωσε η Ναμπίλα Ποπάλ, διευθύντρια ερευνών στην IDC. «Χρειάζονται περισσότερες επενδύσεις για να αυξηθεί η ευαισθητοποίηση των καταναλωτών και να εισαχθεί ένα «must have» χαρακτηριστικό που θα σπεύσει τους καταναλωτές στο κατάστημα και θα δημιουργήσει αυτόν τον σούπερ κύκλο που όλοι περιμένουν».

Μάρκες όπως η Xiaomi και η Huawei Technologies επενδύουν στο υλικό και σχεδιάζουν τους δικούς τους επεξεργαστές – σε μια προσπάθεια να μετριάσουν την απειλή ή τις επιπτώσεις των αμερικανικών κυρώσεων, προσαρμόζοντας παράλληλα τα σχέδιά τους για περιπτώσεις χρήσης AI. Η Huawei παρουσίασε την Τρίτη το τελευταίο της smartphone που τροφοδοτείται από τα made in China τσιπ της, ενώ η Xiaomi ετοιμάζει έναν εσωτερικό ημιαγωγό για συσκευές του 2025.

Στην άκρως ανταγωνιστική αγορά της Κίνας, όπου μια σειρά από εταιρείες ανταλλάσσουν την πρώτη θέση κάθε τρίμηνο, οι μεγάλες και παρατεταμένες εκπτώσεις τόνωσαν τις πωλήσεις. Αυτές είχαν μεγαλύτερη επίδραση από ό,τι το προηγούμενο έτος, αν και η ανησυχία για την προβληματική οικονομία της χώρας είναι πιθανό να συνεχιστεί.

Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι αποστολές δεν έχουν ακόμη επιστρέψει στα προ της πανδημίας επίπεδα και η IDC δεν αναμένει κάτι περισσότερο από χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό αύξησης για τα επόμενα χρόνια. Η επιμήκυνση των χρόνων μεταξύ των αναβαθμίσεων, ο κορεσμός της αγοράς στις ανεπτυγμένες οικονομίες και η ραγδαία αύξηση του εμπορίου μεταχειρισμένων smartphones θεωρούνται οι κύριοι παράγοντες που συμβάλλουν στη στασιμότητα.

Διαβάστε ακόμη 

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε τη νέα Ευρωπαϊκή Επιτροπή

Οικογένεια Καρδασιλάρη: «Μοσχοπουλήθηκε» η βίλα της στη Βούλα που βγήκε σήμερα στο σφυρί (pics)

Ποιος είναι ο κανόνας του «3+30+300» και γιατί έχει σημασία για την υγεία

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version