Η Apple Inc. είναι γνωστή για τα καινοτόμα προϊόντα της, με κορυφαίο παράδειγμα το iPhone, το οποίο έχει εδραιωθεί στην παγκόσμια αγορά. Θεωρείται η ναυαρχίδα της εταιρείας και αποτελεί τη βασική πηγή εσόδων της, αγγίζοντας τα 200 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως.
Ωστόσο, η ερώτηση που συνεχίζει να απασχολεί αναλυτές, επενδυτές και καταναλωτές είναι: ποιο θα είναι το επόμενο «big thing» του τεχνολογικού κολοσσού;
Για χρόνια, η Apple προσπαθεί να επεκτείνει τη σειρά προϊόντων της, χωρίς ωστόσο να έχει δημιουργήσει κάτι αντίστοιχο με το iPhone. Η εταιρεία κυκλοφόρησε το iPad, το Apple Watch, τα AirPods και υπηρεσίες όπως το Apple TV+ και το Apple Music, που συμβάλλουν στην αύξηση των εσόδων, αλλά κανένα από αυτά τα προϊόντα δεν έχει καταφέρει να έχει την ίδια δυναμική με το iPhone.
Πιο συγκεκριμένα και σύμφωνα με το Bloomberg, το iPad αποφέρει πάνω από 25 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως, ενώ η κατηγορία που περιλαμβάνει wearables και προϊόντα για το σπίτι αποφέρει περίπου 40 δισεκατομμύρια δολάρια το χρόνο. Το Vision Pro, η συσκευή μικτής πραγματικότητας, μπορεί να είναι φιλόδοξη, αλλά αντιμετωπίζει δυσκολίες στην υιοθέτηση από τους καταναλωτές λόγω της υψηλής τιμής και του μεγάλου όγκου της συσκευής.
Στο μεταξύ, τα AirPods, που κυκλοφόρησαν το 2016, αποφέρουν επί του παρόντος περίπου 10 με 15 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως. Σε περίπτωση μάλιστα, που ενσωματώσουν πιο προηγμένες εκδόσεις με δυνατότητες υγείας και άλλες τεχνολογίες θα μπορούσαν να τα καταστήσουν μεγαλύτερη κατηγορία προϊόντος. Η Apple έχει ήδη επεκτείνει τα AirPods σε τέσσερα ξεχωριστά μοντέλα, με τιμές που φτάνουν τα 550 δολάρια.
«Έξυπνα σπίτια» και υγεία
Η Apple σχεδιάζει να λανσάρει μέσα στο 2025 μια νέα «έξυπνη οθόνη» και ένα υψηλής ποιότητας κέντρο οικιακής υποστήριξης με ρομποτικό βραχίονα, καθιστώντας την εταιρεία πιο ανταγωνιστική στον χώρο των «smart homes». Στον τομέα της υγείας, ο τεχνολογικός κολοσσός ενσωματώνει νέες λειτουργίες όπως η παρακολούθηση αρτηριακής πίεσης και γλυκόζης μέσω του Apple Watch, ενώ εξετάζει την προσφορά υγειονομικών υπηρεσιών ως συνδρομητική υπηρεσία, μια στρατηγική που θα μπορούσε να προσθέσει νέα σταθερά έσοδα.
Σε έναν πιο βραχυπρόθεσμο ορίζοντα, η Apple θα επικεντρωθεί σε σταδιακές βελτιώσεις των υπαρχόντων προϊόντων της. Αυτό περιλαμβάνει την κατασκευή πιο γρήγορων, λεπτών και με οθόνες αφής Mac. Τα iPad θα γίνουν πιο ευέλικτα, με μεγαλύτερες οθόνες και αναδιπλούμενα μοντέλα. Τα Apple Watch θα αποκτήσουν δυνατότητες παρακολούθησης πίεσης και γλυκόζης. Και η εταιρεία θα προσπαθήσει να κάνει τα iPhones ακόμα πιο απαραίτητα, με νέους σχεδιασμούς, κάμερες και χαρακτηριστικά τεχνητής νοημοσύνης.
Αυτές οι βελτιώσεις θα διατηρήσουν την επιχείρηση σταθερή για τα επόμενα χρόνια. Αλλά αν η Apple θέλει να προχωρήσει πραγματικά, θα χρειαστεί να μετατρέψει περισσότερες από τις καινοτομίες της σε πρακτικά νέα προϊόντα.
Προκλήσεις και εσωτερικές αλλαγές
Με την αναχώρηση του θρυλικού επικεφαλής σχεδιασμού της Apple, Τζόνι Ιβ, η εταιρεία βρέθηκε να αναζητά νέα ηγεσία στον σχεδιασμό. Πρόσφατα, η Μόλυ Άντερσον ανέλαβε τη θέση της αντιπροέδρου του τμήματος βιομηχανικού σχεδιασμού, σηματοδοτώντας μια νέα εποχή για την ομάδα σχεδιασμού της Apple. Παρά την προαγωγή της, υπάρχουν ανησυχίες ότι η ομάδα έχει χάσει μέρος της αυτονομίας της, καθώς οι αποφάσεις για τα προϊόντα επηρεάζονται περισσότερο από μηχανικούς και στελέχη επιχειρησιακής στρατηγικής παρά από σχεδιαστές.
Το μέλλον της Apple χωρίς ένα δεύτερο «iPhone»
Ίσως να μην υπάρξει ποτέ άλλο προϊόν της Apple που να φτάσει το επίπεδο του iPhone. Είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς κάτι που θα μπορούσε να αποφέρει τα μισά από τα έσοδα της εταιρείας. Η Apple ουσιαστικά είναι το iPhone και όλα τα υπόλοιπα προϊόντα της αποτελούν αξεσουάρ του. Ναι, ακόμα και το Mac.
Διαβάστε ακόμη
Η μάχη δισεκατομμυρίων για τη F1 του 2026 κορυφώνεται – Ποιες χώρες διεκδικούν τη φιλοξενία
Πώς η Ευρώπη μπορεί να αποφύγει ή να σταματήσει τους δασμούς του Τραμπ
Deal SoftBank – Nvidia για το ισχυρότερο supercomputer AI στην Ιαπωνία
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα