Αντιμέτωπες με τον κίνδυνο της χρεοκοπίας βρίσκονται φέτος τον χειμώνα οι αεροπορικές εταιρείες της Ευρώπης καθώς ενεργειακή κρίση και πληθωρισμός αναγκάζουν τις κυβερνήσεις να κατευθύνουν τα μέτρα στήριξης προς πολίτες και επιχειρήσεις.
Σύμφωνα με αναλυτές της Sanford C. Bernstein, οι πιο αδύναμες αεροπορικές εταιρείες της Γηραιάς Ηπείρου αντιμετωπίζουν αυξημένο κίνδυνο οικονομική κατάρρευσης αυτόν τον χειμώνα, καθώς τα κράτη που διέσωσαν τους αερομεταφορείς κατά τη διάρκεια της πανδημικής κρίσης, πλέον εστιάζονται στη στήριξη άλλων κλάδων αλλά και των νοικοκυριών που πλήττονται από τον καλπάζοντα πληθωρισμό.
Εν μέσω πανδημίας και περιορισμών στις μεταφορές, λίγες ήταν οι αεροπορικές εταιρείες που οδηγήθηκαν στην κατάρρευση καθώς επωφελήθηκαν από τα κρατικά μέτρα στήριξης. Τώρα όμως το σκηνικό φαίνεται να αλλάζει καθώς όχι μόνο αναθεωρούνται οι κυβερνητικές προτεραιότητες αλλά και οι ίδιες οι εταιρείες πιέζονται από το διαρκώς αυξανόμενο κόστος σε καύσιμα και αμοιβές. Στα παραπάνω έρχεται να προστεθεί και εποχιακή μείωση των ταξιδιών, ανέφερε η επενδυτική εταιρεία σε σημείωμά της τη Δευτέρα. Αυτά συμβαίνουν ακριβώς τη στιγμή που οι κυβερνήσεις αγωνίζονται προκειμένου να ανακουφίσουν τους πολίτες από τους φουσκωμένους λογαριασμούς.
Οι μικρότεροι αερομεταφορείς στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη θα είναι πιο ευάλωτοι, ανέφερε οι αναλυτές της Sanford C. Bernstein, επικαλούμενοι ένα νέο μοντέλο για την αξιολόγηση του κινδύνου χρεοκοπίας ανάλογα με τα επίπεδα ανταγωνισμού και χωρητικότητας, τα δίκτυα δρομολογίων και το πιθανό κόστος από τη μίσθωση και την αντικατάσταση αεροπλάνων.
Οι έξι κορυφαίες αεροπορικές εταιρείες της Ευρώπης αντιμετωπίζουν αμελητέο κίνδυνο, ανέφεραν οι αναλυτές, με τους εταιρείες χαμηλού κόστους Ryanair Holdings, EasyJet και Wizz Air Holdings να διατηρούν την πιστοληπτική τους ικανότητα και τους ομίλους όπως οι Air France-KLM, IAG και Deutsche Lufthansa να μπορούν να βασιστούν στην κρατική βοήθεια εφόσον χρειαστεί.
Στις πιο εκτεθειμένες αεροπορικές εταιρείες συγκαταλέγεται μία από την Κύπρο και δύο από την Αλβανία, καθώς και εταιρείες με έδρα τη Λευκορωσία, τη Βουλγαρία, την Τσεχία, τη Γεωργία, τη Μολδαβία και τη Ρουμανία.
Αυτό θα ευνοήσει τους ισχυρότερους παίκτες στην Ανατολική Ευρώπη, κυρίως τη Wizz και τη Ryanair με έδρα τη Βουδαπέστη, καταλήγει η Bernstein, οι οποίες έχουν τη δυνατότητα να εξαπλωθούν σε αγορές που θα μείνουν «ορφανές».
Διαβάστε ακόμα:
Τέλη κυκλοφορίας 2023: Όλα μαζί ή για όσους μήνες κινείται το ΙΧ
Kαύσιμα: «Τρύπες» στο σύστημα εισροών-εκροών κλείνει η ΑΑΔΕ
Νίκος Καραμούζης στο newmoney: Στα τρόφιμα το επόμενο «χτύπημα»