O ιδρυτής της Under Armour Inc. Kevin Plank αποσύρεται ως επικεφαλής της εταιρείας που ξεκίνησε στο υπόγειο της γιαγιάς του, βάζοντας στην θέση του το στέλεχος που έφερε πριν από δύο χρόνια κατά τη διάρκεια μιας επώδυνης αναδιάρθρωσης της εταιρείας ενδυμάτων.
Ο Patrik Frisk, πρόεδρος της Under Armour από το 2017, θα γίνει διευθύνων σύμβουλος την 1η Ιανουαρίου, ανέφερε η εταιρεία την Τρίτη. Ο Plank, 47 ετών, θα παραμείνει επικεφαλής του διοικητικού συμβουλίου, παίρνοντας τον τίτλο του εκτελεστικού προέδρου.
Η μετοχή της Under Armour ενισχύθηκε έως και 4,5% στις προ-συνεδριακές συναλλαγές. Η μετοχή έχει κερδίσει κατά 14% φέτος – σε σύγκριση με το κέρδος 20% του συνολικού δείκτη S&P 500.
Η αλλαγή του CEO έρχεται σε λογική στιγμή. Ο Plank οδήγησε την Under Armour μέσα από μια πολυετή αναδιάρθρωση, την οποία ο ίδιος έχει ονομάσει μία από τις πιο δύσκολες περιόδους για την εταιρεία. Ο Frisk, βετεράνος της βιομηχανίας ειδών ένδυσης, ήρθε στην εταιρεία τον Ιούνιο του 2017 για να ανανεώσει την στρατηγική διανομής Under Armour και να αναπτύξει το μακροπρόθεσμο σχέδιο ανάπτυξής της.
Με την Under Armour έτοιμη να μεταβεί «στην επίθεση» από «την άμυνα» – εν μέσω παρατεινόμενων αμφιβολιών σχετικά με την κατεύθυνσή της – ο Plank αποφάσισε να αποσυρθεί.
«Ως συνεργάτης μου στο πιο δύσκολο κεφάλαιο της ιστορίας μας, έχει μια εξαιρετική ικανότητα να μεταφράσει το όραμα του brand μας σε υλοποίηση παγκόσμιας κλάσης», δήλωσε ο Plank για τον Frisk.
«Η ευκαιρία που βρίσκεται μπροστά μας είναι απίστευτη», δήλωσε ο Frisk. «Καθώς ολόκληρη η παγκόσμια ομάδα μας συνεχίζει να στηρίζεται στη μετατροπή μας, είναι τιμή μου να ηγηθώ αυτού του μεγάλου brand προς την υλοποίηση των πλήρων δυνατοτήτων της».
Ο Plank ξεκίνησε την Under Armour το 1995 ενώ υπηρετούσε ως αρχηγός της ποδοσφαιρικής ομάδας του Πανεπιστημίου του Maryland. Απογοητευμένος με την απόδοση της φανέλας του, ο Plank θέλησε να κάνει ένα ρούχο που να είναι ελαφρύτερο και να παραμένει στεγνό.
Ο Plank είναι πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος από το 1996. Υπηρέτησε επίσης δύο θητείες ως πρόεδρος του ΔΣ της εταιρείας, από το 1996 έως το 2008 και πάλι από το 2010 έως το 2017. Είδε τη μετάβαση της εταιρείας στη Βαλτιμόρη – από ένα σπίτι στην Ουάσιγκτον που ανήκε στη γιαγιά του – και την επέκτασή της σε μια επιχείρηση πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων. Η Under Armour μπήκε στο χρηματιστήριο το 2005 και γνώρισε ταχεία ανάπτυξη, καθώς οι πωλήσεις αυξήθηκαν στα 5 δισεκατομμύρια δολάρια το 2017, από 1,1 δισ. δολάρια το 2010.
Όμως, η εταιρία έχει δυσκολευτεί τα τελευταία χρόνια. Ο αυξημένος ανταγωνισμός στο εσωτερικό οδήγησε στην πτώση των εγχώριων πωλήσεων – και μικρή αύξηση κατά τα τελευταία 2μιση χρόνια. Για να το αντιμετωπίσει, η εταιρεία κατέγραψε το απόθεμα, επανεξέτασε την αλυσίδα εφοδιασμού της και εξάλειψε περίπου το 40% των προϊόντων της για να επικεντρωθεί στα προϊόντα με τις κορυφαίες πωλήσεις.
Η μετοχή υποχώρησε συνολικά κατά 65% το 2016 και το 2017.
Η επαναφορά ήταν αργή. Ενώ οι ανταγωνιστές «αγκάλιαζαν» τους casual καταναλωτές και την ταχεία ανάπτυξη των ενδυμάτων “athleisure”, η Under Armour παρέμεινε αφιερωμένη στον αρχικό στόχο του Plank να αυτοπροσδιορίζεται ως brand απόδοσης.
Πέρυσι, η εταιρεία «έκοψε» το 3% του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού της, ή περίπου 400 θέσεις εργασίας. Επίσης μείωσε τις δαπάνες για χορηγίες μεγάλων αγώνων, όπως η 10ετής συμφωνία με την Major League Baseball, την οποία η εταιρεία στήριζε από πολύ πιο πριν.