Στα ύψη εκτινάχθηκε το πρωινό στη Βρετανία, καθώς το κόστος αυξήθηκε στο υψηλότερο επίπεδο που έχει καταγραφεί ποτέ, ακόμη και όταν οι ευρύτερες μετρήσεις του πληθωρισμού μειώνονται, δείγμα του πόσο δύσκολο είναι για τους Βρετανούς καταναλωτές να απαλλαγούν από την άνοδο των τιμών των τροφίμων.
Το συνολικό κόστος όλων των συστατικών ενός fry-up αυξήθηκε κατά 57 πένες στις 36,15 λίρες (44,81 δολάρια) τον Αύγουστο. Ο μηνιαίος δείκτης Breakfast Index του Bloomberg χρησιμοποιεί μεγέθη προϊόντων που παρέχονται από την Εθνική Στατιστική Υπηρεσία για να αναλύσει τις τιμές των λουκάνικων, του μπέικον, των αυγών, του ψωμιού, του βουτύρου, της ντομάτας, των μανιταριών, του γάλακτος, του τσαγιού και του καφέ.
«Οι αγοραστές εξακολουθούν να βλέπουν τις τιμές των σούπερ μάρκετ να αυξάνονται με ανησυχητικό ρυθμό, με τις αυξήσεις σε ορισμένα τρόφιμα να ξεπερνούν κατά πολύ τις άλλες», δήλωσε η Σου Ντέιβις, επικεφαλής της πολιτικής τροφίμων στο καταναλωτικό περιοδικό Which.
Η αύξηση του Αυγούστου έρχεται μετά από μειώσεις τον Μάιο και τον Ιούλιο, δείχνοντας ότι οι προσπάθειες για τον περιορισμό του πληθωρισμού έχουν συναντήσει μόνο σποραδική επιτυχία όταν πρόκειται για τα συστατικά του αγγλικού πρωινού, όπως μεταδίδει το Bloomberg.
Οι αυξήσεις των τιμών των τροφίμων υποχώρησαν τον Αύγουστο στο 13,6% από σχεδόν 15% τον προηγούμενο μήνα, σύμφωνα με τον Δείκτη Τιμών Καταναλωτή του ONS. Αυτό συμβαίνει παράλληλα με την επιβράδυνση του γενικότερου πληθωρισμού στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων 18 μηνών, γεγονός που αποτελεί ανακούφιση, καθώς το Ηνωμένο Βασίλειο αντιμετώπιζε επί μήνες το χειρότερο πρόβλημα πληθωρισμού μεταξύ των χωρών της Ομάδας των Επτά.
Η εταιρεία ερευνών αγοράς Kantar κατέγραψε επίσης επιβράδυνση του πληθωρισμού των τιμών των τροφίμων για έκτο συνεχόμενο μήνα τον Αύγουστο, αν και η εταιρεία προειδοποίησε ότι δεν είναι αριθμός για να πανηγυρίσει κανείς. Πολλοί αγοραστές εξακολουθούν να ανησυχούν για τις πιέσεις των τιμών και σχεδόν το ένα τέταρτο του πληθυσμού δηλώνει ότι αγωνίζεται οικονομικά.
Κάθε συστατικό του αγγλικού πρωινού κόστισε περισσότερο τον Αύγουστο από ό,τι ένα χρόνο νωρίτερα. Το μέσο κόστος των συστατικών του τηγανητού αυξήθηκε κατά σχεδόν 12% κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου. Οι τιμές των αυγών είναι πάνω από 20% υψηλότερες από ό,τι πριν από ένα χρόνο, ενώ τα λουκάνικα και το ψωμί κοστίζουν 17% περισσότερο.
Όσοι θαμώνες επιθυμούν Bloody Mary με το πρωινό τους θα πρέπει να πληρώσουν περισσότερα και γι’ αυτό. Ο πληθωρισμός του αλκοόλ έχει κάνει άλμα, κυρίως λόγω της αύξησης του φόρου κατανάλωσης αλκοόλ νωρίτερα φέτος.
Τα σούπερ μάρκετ λένε ότι μειώνουν τις τιμές στα βασικά αγαθά όπου είναι δυνατόν. Το οικονομικό σούπερ μάρκετ Iceland Foods έγινε το τελευταίο, διευρύνοντας τις μειώσεις τιμών αυτή την εβδομάδα για να συμπεριλάβει 1.000 είδη, από το βούτυρο Lurpak μέχρι τα φιλέτα μπακαλιάρου.
«Η κρίση του κόστους ζωής εξακολουθεί να έχει σε μεγάλο βαθμό τις οικογένειες στα χέρια της», δήλωσε ο Ρίτσαρντ Γουόκερ, εκτελεστικός πρόεδρος της Iceland.
Νωρίτερα αυτό το μήνα, η Waitrose μείωσε τις τιμές για τρίτη φορά φέτος, στο πλαίσιο του σχεδίου της να δαπανήσει 100 εκατομμύρια λίρες για να μειώσει το κόστος για τους αγοραστές. Το πολυτελές παντοπωλείο που ανήκει στην John Lewis Partnership Plc μείωσε 250 βασικά προϊόντα, συμπεριλαμβανομένων των ζυμαρικών, των πατατών και των μήλων, κατά 10% κατά μέσο όρο.
Το British Retail Consortium υπογράμμισε τη “σκληρή δουλειά” των λιανοπωλητών για τη μείωση του κόστους.
«Ο σκληρός ανταγωνισμός μεταξύ των σούπερ μάρκετ βοήθησε να μειωθούν οι τιμές για πολλά βασικά αγαθά, όπως το ψωμί, το βούτυρο, το γάλα και τα ψάρια», δήλωσε η Έλεν Ντίκινσον, διευθύνουσα σύμβουλος της BRC. Παρόλα αυτά, υπάρχει ακόμη αρκετός δρόμος μέχρι να γίνουν τα εβδομαδιαία ψώνια σημαντικά φθηνότερα για τους καταναλωτές. Οι περισσότερες κατηγορίες του Δείκτη Πρωινού αυξήθηκαν σε τιμές τον Αύγουστο σε σχέση με έναν μήνα νωρίτερα, με εξαίρεση τα αυγά, το ψωμί και το γάλα. Η μέση τιμή των συστατικών αυξήθηκε κατά 1,3% από τον Ιούλιο, έναντι μείωσης 1,2% τον προηγούμενο μήνα.
Διαβάστε ακόμη
Π. Γεωργιόπουλος: Πώς η ΝΟVA έγινε ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος πάροχος σε κινητή και τηλεόραση
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ