Το πρόγραμμα εμβολιασμού των ΗΠΑ έχει αυξήσει την αισιοδοξία των αμερικανικών αεροπορικών για ένα καλοκαιρινό ριμπάουντ στα ταξίδια. Παρόλα αυτά, η αισιοδοξία αυτή περιορίζεται μετά από τα νέα κύματα της πανδημίας σε χώρες του εξωτερικού , όπως στην Ινδία και τη Βραζιλία.
Αυτή την εβδομάδα το αμερικανικό State Department ανακοίνωσε πως το 80% των χωρών του πλανήτη αποτελούν σημεία στα οποία απαγορεύονται οι πτήσεις. Αυτό προφανώς και δυσκολεύει τις προσπάθειες των αεροπορικών να “ρεφάρουν” τις τεράστιες ζημιές που προκάλεσε ο κορωνοϊός στη βιομηχανία τους.
Οι American Airlines Group και Delta Air Lines είναι δύο από τις εταιρείες που έχουν αυξήσει -πρόσφατα- τη χωρητικότητά τους, συμφωνα με ανάλυση δεδομένων της OAG.
Η Αmerican σκοπεύει να “γεμίσει” το 90% της εγχώριας χωρητικότητάς της και το 80% της διεθνούς το φετινό καλοκαίρι. Η Delta αναφέρει πως «οι ταξιδιώτες ξεκινούν να ανακτούν τον τρόπο ζωής τους».
Με την ανάκαμψη να περιορίζεται σε εγχώριες πτήσεις ή σε πτήσεις προς κοντινούς προορισμούς όπως το Μεξικό, οι φθηνότερες αεροπορικές όπως η Spirit Airlines και η Frontier Group Holdings είναι έτοιμες να βγουν κερδισμένες, σε σχέση με τις μεγαλύτερες και ακριβότερες.
Χρησιμοποιώντας εβδομαδιαία δεδομένα της OAG, το Bloomberg έχει συνθέσει ένα δείκτη ο οποίος παρακολουθεί την ανάκαμψη των αεροπορικών ταξιδίων. Η πιο πρόσφατη ενημέρωση δείχνει μια μερική ανάπτυξη στη χωρητικότητα των αμερικανικών αεροπορικών μετά από την πρόσφατη ανάκαμψη κατά τη διάρκεια του Πάσχα των Καθολικών και του “spring break”. Σε σχέση με τα δεδομένα του 2019 οι ΗΠΑ υστερούν σε σχέση με την Ινδία και την Κίνα, αλλά προηγούνται της Ευρώπης.
Το μεγάλο ερώτημα τώρα έγκειται στο τί θα γίνει το καλοκαίρι. Ακόμη και τη στιγμή που οι αεροπορικές διαφημίζουν τα καλοκαιρινά τους πλάνα, οι επενδυτές φαίνεται πως δεν είναι και τόσο αισιόδοξοι για μια ανάκαμψη. Ο δείκτης S&P των πέντε μεγαλύτερων αμερικανικών αεροπορικών βρίσκεται εν μέσω μιας πτωτικής πορείας 10 ημερών, η μεγαλύτερη από το 1989.
H εικόνα αυτή την εβδομάδα
Ενα άλλο πρόβλημα φαίνεται πως ξεμυτά. Οι τιμές των εγχώριων πτήσεων βρίσκονται μειωμένες κατά ⅓ σε σχέση με το 2019, σύμφωνα με στοιχεία του Bloomberg. Παρόλα αυτά «οι μέσες τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων στις ΗΠΑ φαίνεται πως πια κυμαίνονται στα ίδια επίπεδα με το 2019», σύμφωνα με τον Ματ Μπράντφορντ της Skyscanner.
Οι προορισμοί των Αμερικανών
Οι απαγορεύσεις πτήσεων λόγω του κορωνοϊού έχουν μειώσει τις επιλογές πτήσεων, με τις διεθνείς πτήσεις να αποτελούν, πια, μόλις το 9% της αεροπορικής χωρητικότητας, σύμφωνα με την OAG. Οι Αμερικανοί αποζητούν κοντινούς προορισμούς όπως το Μεξικό, και άλλους προορισμούς στην Καραϊβική και τη Λατινική Αμερική. Οι μεγάλες χώρες όπως ο Καναδάς, η Βρετανία, η Ιαπωνία και η Γερμανία βιώνουν μείωση των πτήσεων κατά 90% από τις ΗΠΑ, με την Virgin Atlantic Airways να αναφέρει πως δεν αναμένει επιστροφή στην πλήρη χωρητικότητα μέχρι τον Οκτώβριο ή το Νοέμβριο.
Η μείωση των πτήσεων πάνω από τον Ατλαντικό και τον Ειρηνικό υποδεικνύει και το “τέλος” των επιχειρηματικών ταξιδίων. Τα εισιτήρια για επιχειρηματικά ταξίδια έχουν μειωθεί κατά 78% σε σχέση με τα επίπεδα του 2019, σε σχέση με το 47% της γενικότερης μείωσης, σύμφωνα με την Αirlines Reporting Corp.
Αντιθέτως, τα ταξίδια για σκι κατά τη διάρκεια του spring break βοήθησαν τις μικρές, ορεινές κοινότητες της Μοντάνα και του Γουαϊόμινγκ να επιστρέψουν κοντά στα προ-πανδημίας επίπεδα. Οι ταξιδιώτες προς την Καλιφόρνια μειώθηκαν κατά 63% τον Μάρτιο, με ανάλογη μείωση σε Νέα Υόρκη και Νιου Τζέρσι κατά 66% και 53% αντίστοιχα.
Η κίνηση σε πολυπληθείς πολιτείες όπως το Τέξας, η Φλόριντα, το Ιλινόις και η Τζόρτζια κυμάνθηκε ενδιάμεσα. Τώρα πια, οι αεροπορικές προσπαθούν να προσελκύσουν εγχώριους πελάτες που ταξιδεύουν για τουρισμό, παρά τους επιχειρηματίες που πετούν πάνω από ολόκληρους ωκεανούς.
Διαβάστε ακόμη:
Costamare: «Άνεμος» Wall Street στο ελληνικό Χρηματιστήριο με το πρώτο ναυτιλιακό ομόλογο
Έλεγχος εξαετίας για τις υψηλές εκπτώσεις στα δημόσια έργα
Στέλεχος της Goldman Sachs έγινε εκατομμυριούχος από τα crypto – Τώρα παραιτείται