Toν Ιανουάριο ο ισχυρός άνδρας της Ιαπωνίας, Κάρλος Γκον δήλωνε αθώος και αποφασισμένος να αποκαταστήσει την τιμή του. Ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της Renault-Nissan σε συνέντευξη τύπου στη Βηρυτό, ενώπιον περίπου 150 δημοσιογράφων απαντούσε σε ερωτήσεις λίγες ημέρες μετά την θεαματική απόδρασή του από την Ιαπωνία όπουκατηγορείται για οικονομικά εγκλήματα.
Τώρα υπάρχουν κάποια στοιχεία που να υποστηρίζουν τον ισχυρισμό του. Σύμφωνα με εσωτερική εταιρική αλληλογραφία που αποκαλύφθηκε, η εκστρατεία κορυφαίων στελεχών της Nissan Motor Co. για να εκθρονίσουν ένα από τα πιο διάσημα και επιτυχημένα στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας σε όλο τον κόσμο, ξεκίνησε σχεδόν ένα χρόνο πριν από τη σύλληψη του Γκον στα τέλη του 2018 για οικονομικές ατασθαλείες.
Η προσπάθεια υποκινήθηκε, όπως αποκαλύπτεται, από στελέχη που ήταν αντίθετα στις προσπάθειες του Γκον για μεγαλύτερη ολοκλήρωση μεταξύ της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας και της Renault SA.
Τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που χρονολογούνται από τον Φεβρουάριο του 2018 κατά πάσα πιθανότητα βγάζουν στη… φόρα μεγαλοστελέχη της Nissan που προσπαθούσαν να εκθρονίσουν τον ισχυρό άνδρα της Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance για να σταματήσουν τη συγχώνευση της Nissan με τον όμιλο. Σύμφωνα με την έκθεση, τα emails δείχνουν ανώτερα στελέχη της Nissan να σχεδιάζουν την απομάκρυνση του Γκον γεγονός που επιβεβαιώθηκε από εκείνους που γνωρίζουν στοιχεία της υπόθεσης.
Ο Κάρλος Γκον συνελήφθη από τις ιαπωνικές αρχές τον Νοέμβριο του 2018, κατηγορούμενος για παραβίαση της νομοθεσίας και απόκρυψη εισοδήματος. Σε μια συνέντευξη τύπου εκείνη την εποχή, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Nissan Hiroto Saikawa ισχυρίστηκε ότι το παράπτωμα του Γκον αποτέλεσε αντικείμενο εσωτερικής έρευνας από πληροφορίες αλλά αρνήθηκε ότι η κίνηση ήταν «πραξικόπημα» εναντίον του ισχυρού άνδρα της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Τον Απρίλιο του 2019, ο Γκον σε βίντεο χαρακτήριζε τη σύλληψή του προϊόν συνωμοσίας. Στα τέλη Δεκεμβρίου 2019, ο Γκον διέφυγε στον Λίβανο. Τον Φεβρουάριο του 2020, η Nissan κατέθεσε αγωγή εναντίον του Γκον για 10 δισεκατομμύρια γιεν επικαλούμενη οικονομική ζημία που υπέστη ο ιαπωνικός κατασκευαστής αυτοκινήτων. Το πρακτορείο ειδήσεων Reuters ανέφερε τον Μάιο του 2020 ότι η Renault, η Nissan και η Mitsubishi δεν θα προχωρήσουν σε συγχώνευση, αλλά θα συνεχίσουν τη συνεργασία τους.