Οι μετοχές των αμερικανικών κατασκευαστικών φαίνεται πως πλησιάζουν την μεγαλύτερη ετήσια άνοδό τους εδώ και μία δεκαετία, κάτι το αξιοσημείωτο εάν κανείς αναλογιστεί πως η νομισματική πολιτική της Fed έχει αυξήσει τα επιτόκια των ενυπόθηκων δανείων φέτος.
Τώρα που οι αποδόσεις των ομολόγων μειώνονται, η Wall Street αναμένει πως το ράλι αυτό θα συνεχιστεί και το 2024.
Όταν τα επιτόκια ανεβαίνουν, οι κατασκευαστές κατοικιών συνήθως δέχονται σημαντική πίεση. Η φετινή αναντιστοιχία αυτή μεταξύ της μειωμένης προσφοράς και της αυξημένης ζήτησης, όμως, αντιστάθμισε το υψηλό κόστος δανεισμού.
Ως αποτέλεσμα, οι μετοχές των εταιρειών του κλάδου κατέγραψαν άνοδο της τάξης του 79%, ξεπερνώντας κατά πολύ τον μέσο όρο του δείκτη S&P 500 του 24%.
Ανεξαρτήτως από το εάν η Fed θα καταφέρει να δημιουργήσει ευνοϊκές συνθήκες για μία ομαλή προσγείωση της οικονομίας, οι αναμενόμενες μειώσεις των επιτοκίων της έχουν προετοιμάσει τις κατασκευαστικές για νέο «πυρετό» ενδιαφέροντος, όπως ανέφερε ο αναλυτής της Seaport Research, Κένεθ Ζένερ.
Ο αναλυτής της JPMorgan, Μισέλ Ρεχό, είναι επίσης αισιόδοξος για την πορεία του κλάδου ενόψει του 2024, σημειώνοντας πως η πρόσφατη αναθεώρηση των εκτιμήσεων εταιρικών αποτελεσμάτων και η αύξηση των τιμών-στόχων μπορεί εν τέλει «να αποδειχθούν συντηρητικές».
Οι αναλυτές της BofA προβλέπουν βελτιωμένη δυναμική της εφοδιαστικής αλυσίδας το επόμενο έτος, με τα χαμηλότερα επιτόκια να αυξάνουν τις πωλήσεις και τα περιθώρια κερδοφορίας, καθώς οι κατασκευαστικές περιορίζουν τα κίνητρα αγορών.
Σύμφωνα με τον Άντονι Πετινάρι της Citigroup, μάλιστα, «παρά την ανοδική πορεία των μετοχών, η αγορά δεν έχει λάβει ακόμα υπόψη την αναμενόμενη μείωση των επιτοκίων για το 2024».
Ακόμα κι αν τα χαμηλότερα επιτόκια ενισχύσουν την προσφορά και μετατοπίσουν τις πωλήσεις από τα νέα στα δομημένα ακίνητα, οι κατασκευαστικές θα βγουν και πάλι κερδισμένες, όπως τονίζει ο Ζένερ.
Οι ιδιοκτήτες οι οποίοι θα αποφασίσουν να πουλήσουν τα ακίνητά τους θα αναζητήσουν νέο μέρος για να μετακομίσουν τροφοδοτώντας, κατ’ αυτόν τον τρόπο, τη ζήτηση περαιτέρω.
«Οι τόκοι των ενυπόθηκων έφτασαν στο 8% και η ζήτηση συνέχιζε σταθερή», δήλωσε σε πρόσφατη συνέντευξή του στο Bloomberg, ο αναλυτής της Oppenheimer & Co., Τάιλερ Μπάτορι, προσθέτοντας πως «εάν τα επιτόκια κυμανθούν στο 5% με 6% τότε πως θα είναι η ζήτηση; Πιθανότατα πολύ μεγαλύτερη».
Βάσει των εκτιμήσεων της Seaport, ο τομέας έχει καλύτερες επιδόσεις από τον S&P 500 όταν τα επιτόκια μειώνονται. Προς το παρόν, επίσης, η προσφορά δεν αναμένεται να ξεπεράσει τη ζήτηση.
Ωστόσο ο αναλυτής της BTIG, Κάρλ Ράιχαρτ, προειδοποιεί πως ο συγκεκριμένος κλάδος μπορεί να έχει ήδη επιτύχει το ανώτατο όριό του.
«Η πλειονότητα των μετοχών που καλύπτω είναι εύλογα αποτιμημένες», σημείωσε ο Ράιχαρτ, προσθέτοντας πως οι επενδυτές θα πρέπει, όμως, να εκτιμούν καλύτερη από την αναμενόμενη μακροπρόθεσμη αύξηση κερδοφορίας.
«Ο επόμενος καταλυτικός παράγοντας θα είναι η Άνοιξη, η οποία αποτελεί περίοδο αγοραπωλησιών», σημείωσε, προσθέτοντας πως «εάν τα επιτόκια μειωθούν και συνεχίσουν την καθοδική πορεία, οι εκτιμήσεις της Wall Street ενδέχεται να αποδειχθούν χαμηλές και οι κατασκευαστικές θα μπορούσαν να καταγράψουν υψηλότερα κέρδη».
Σημειωτέον πως οι μετοχές των κατασκευαστικών είναι «πρώιμου κύκλου», κάτι που σημαίνει ότι οι αρχικές πτωτικές οικονομικές ή ποσοστιαίες αναθεωρήσεις θα επηρεάσουν δυσανάλογα τον κλάδο.
Αυτό, όπως αναφέρει ο Ζένερ, αποτελεί έναν αναπόφευκτο κίνδυνο. Ως εκ τούτου, εάν αυξηθούν οι κίνδυνοι ύφεσης, προβλέπει μια σύντομη υποχώρηση δύο έως τριών μηνών πριν από ένα μεγάλο ράλι που θα θυμίζει το αντίστοιχο του 2023.
Διαβάστε ακόμη
Διαβάστε ακόμη
Πληθωρισμός: Ό,τι αφήνει η ενέργεια το… τραβάει η ακρίβεια στα τρόφιμα
Σεισμός στην Ιαπωνία: Τους 110 έφτασαν οι νεκροί – Πάνω από 200 είναι οι αγνοούμενοι
Γάμος ομοφύλων: Mε πρωτοβουλία Μητσοτάκη η εκκίνηση της συζήτησης – Ποιοι υπουργοί θα βγουν μπροστά
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ