search icon

Bloomberg

Amazon: Γιατί οι πωλητές της αγοράζουν διαφημίσεις στο Google

Οι έμποροι της Amazon χρησιμοποιούν εδώ και καιρό τη Google για να οδηγήσουν τους αγοραστές στις δικές τους ιστοσελίδες

Η Great Oral Health πωλεί οδοντιατρικά προϊόντα στην Amazon.com εδώ και σχεδόν μια δεκαετία, αγοράζοντας διαφημίσεις από τον γίγαντα του ηλεκτρονικού εμπορίου για να τη βοηθήσει να ξεχωρίσει στην αχανή αγορά. Αλλά τελευταία, η εταιρεία παρατήρησε ότι οι δαπάνες για τις διαφημίσεις της Amazon δεν βοηθούσαν ιδιαίτερα στην ανάπτυξη νέων επιχειρήσεων.
Έτσι στράφηκε σε μια άλλη γνωστή διαφημιστική εταιρεία: την Google της Alphabet.

Οι αγοραστές βρίσκουν τις διαφημίσεις της Great Oral Health στο Google όταν αναζητούν λύσεις για την κακή αναπνοή, τις ασθένειες των ούλων και άλλες ασθένειες. Τα αποτελέσματα τους κατευθύνουν στο στοματικό προβιοτικό της εταιρείας στην Amazon, η οποία στην πραγματικότητα πληρώνει τους εμπόρους για να προσελκύσουν πελάτες από άλλους ιστότοπους, επειδή προτιμά να κρατήσει την επιχείρηση από το να τη χάσει από την Walmart.com ή κάποιον άλλο ανταγωνιστή.

Οι έμποροι της Amazon χρησιμοποιούν εδώ και καιρό τη Google για να οδηγήσουν τους αγοραστές στις δικές τους ιστοσελίδες, με ανάμεικτα αποτελέσματα. Τώρα ένα νέο λογισμικό τρίτου μέρους τους βοηθά να κατευθύνουν τους αναζητητές της Google στο Amazon, όπου αυτοί αισθάνονται άνετα να ψωνίζουν. Οι πωλητές λένε ότι η τεχνική αυτή ενισχύει τις πωλήσεις και βελτιώνει τα κέρδη τους, επειδή οι διαφημίσεις της Google είναι συνήθως φθηνότερες από αυτές της Amazon. Η πίστωση που καταβάλλει η Amazon για την εξωτερική κίνηση – συνήθως 10% της τιμής του προϊόντος – γλυκαίνει τη συμφωνία.

«Η Amazon γνωρίζει ότι η Google είναι ένα τέρας και ότι όλοι οι αγοραστές περπατούν σε αυτούς τους διαδρόμους», δήλωσε ο Ράιαν Ντουμιναΐ, σύμβουλος της Bullseye Sellers που διαχειρίζεται τη διαφήμιση της Great Oral Health.

Η Amazon πουλάει διαφημίσεις για περισσότερο από μια δεκαετία, παρά τους αρχικούς φόβους ότι κάτι τέτοιο θα μπορούσε να χαλάσει την εμπειρία των αγορών. Σήμερα, η εταιρεία με έδρα το Σιάτλ είναι ένας σημαντικός παίκτης του κλάδου, αποκομίζοντας πέρυσι 47 δισεκατομμύρια δολάρια σε διαφημιστικά έσοδα. Αλλά έχει γίνει όλο και πιο δύσκολο να ξεχωρίσει κανείς στο ακατάστατο διαδικτυακό κατάστημα της Amazon, γεγονός που ωθεί τους πωλητές και τα εμπορικά σήματα να αναζητήσουν εναλλακτικές λύσεις μάρκετινγκ.

Η Google, η οποία αγωνίζεται εδώ και καιρό να γίνει προορισμός αγορών, είναι πολύ πρόθυμη να βοηθήσει. Σε μια προσπάθεια να προσελκύσει καταναλωτές που πλήττονται από τον πληθωρισμό, ο γίγαντας της αναζήτησης παρουσίασε ένα εργαλείο εύρεσης συμφωνιών το φθινόπωρο. Νωρίτερα αυτό το μήνα, η Google δήλωσε ότι δοκιμάζει σε βήτα στάδιο νέες λειτουργίες που επιτρέπουν στις μάρκες να ανεβάζουν σύντομα βίντεο για να εμφανίζονται στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google, όπως μεταδίδει το Bloomberg.

Αλλά αυτό που πραγματικά άλλαξε το παιχνίδι για τους πωλητές της Amazon είναι η εμφάνιση νεοσύστατων επιχειρήσεων όπως η Carbon6 με έδρα το Τορόντο και η Ampd με έδρα το Σιάτλ, οι οποίες ανέπτυξαν αλγόριθμους ικανότατους στην εξόρυξη ερωτημάτων Google για αγοραστές που επιθυμούν να αγοράσουν. Οι αναζητητές μπορούν να στοχευθούν με βάση την ηλικία, την οικογενειακή κατάσταση και το εισόδημα, μετρήσεις που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τον υπολογισμό της πιθανότητας να προβούν σε αγορά. Το λογισμικό φιλτράρει επίσης τους αναζητητές πληροφοριών, οι οποίοι μπορεί να μην είναι έτοιμοι να τραβήξουν τη σκανδάλη.

«Η πραγματικά μεγάλη ανακάλυψη είναι η στόχευση των πιθανών αγοραστών στο Google και η αποστολή τους στο Amazon», δήλωσε ο Τιμ Τζόρνταν, επικεφαλής της κοινότητας της Carbon6, το λογισμικό PixelMe της οποίας βοηθά τις εταιρείες να βελτιώσουν τις εκστρατείες μάρκετινγκ στο Google. «Αν στείλετε μεγάλη κίνηση από το Google στο Amazon και αυτοί οι άνθρωποι δεν αγοράζουν, αυτό είναι κακή κίνηση. Δεν βγάζετε χρήματα».

Περισσότερο από το 70% όλων των αγορών που πραγματοποιούνται στο Amazon από αγοραστές που κατευθύνονται εκεί από διαφημίσεις της Google πραγματοποιούν την πρώτη τους αγορά από τη συγκεκριμένη μάρκα, καθιστώντας το πολύτιμο αγωγό για νέους πελάτες, σύμφωνα με έκθεση της Jungle Scout. Περισσότερο από το ένα τρίτο των πωλητών της Amazon δήλωσαν ότι η αύξηση της επισκεψιμότητας των προϊόντων τους στην Amazon από εξωτερικούς ιστότοπους όπως η Google αποτελεί προτεραιότητα για φέτος, σύμφωνα με την έκθεση.

Η Amazon, σε δήλωση που έστειλε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, δήλωσε ότι βοηθά τους πωλητές να προσεγγίσουν τους καταναλωτές μέσω μιας ποικιλίας διαφημιστικών πρωτοβουλιών, οι οποίες συνεχίζουν να αυξάνονται όλες. «Μία από αυτές τις επιλογές είναι το πρόγραμμα Brand Referral Bonus, το οποίο βοηθά τα εμπορικά σήματα να βελτιώσουν την αποτελεσματικότητα των εκστρατειών μάρκετινγκ εκτός Amazon». Η Ampd, η οποία αναφέρει στην ιστοσελίδα της ότι το λογισμικό της έχει κατευθύνει 12 εκατομμύρια χρήστες της Google στην Amazon, αρνήθηκε να σχολιάσει.

Τα εργαλεία λογισμικού τείνουν να έχουν το μεγαλύτερο οικονομικό νόημα για είδη μεσαίας και υψηλής τιμής, καθώς το κόστος των λέξεων-κλειδιών δεν συνδέεται στενά με την τιμή του προϊόντος. Εάν ένας έμπορος που πουλάει ένα αντικείμενο αξίας 50 δολαρίων στην Amazon αγοράζει τον όρο αναζήτησης της Google για 5 δολάρια ή λιγότερο, πρόκειται ουσιαστικά για μια δωρεάν αγορά διαφήμισης, αφού η Amazon του πιστώνει 5 δολάρια για την παραπομπή της κίνησης.

Οι διαδικτυακοί πωλητές ανταποκρίνονται επίσης σε μια αποφασιστική αλλαγή στη συμπεριφορά των καταναλωτών. Μόλις το 2022, σχεδόν το 52% των αγορών στις ΗΠΑ ξεκινούσε από διαδικτυακές αγορές όπως η Amazon.com, σύμφωνα με ετήσια έρευνα της EMarketer. Πέρυσι, μόνο το 40% των ταξιδιών αγορών ξεκινούσε από εκεί. Σχεδόν το 30% των αγοραστών ξεκίνησαν τις αγορές τους από μηχανές αναζήτησης όπως η Google, από 25% το προηγούμενο έτος.

Ο αναλυτής της EMarketer Sky Canaves λέει ότι οι αγοραστές που κυνηγούν προσφορές κάνουν site-hopping αντί να περιορίζονται σε μία αγορά. Ο πολλαπλασιασμός των διαφημίσεων στο Amazon δυσκολεύει επίσης το να βρουν αυτό που θέλουν, είπε. «Οι καταναλωτές επιδιώκουν να εξοικονομήσουν και να τεντώσουν τα δολάριά τους όπου είναι δυνατόν», δήλωσε η Canaves. «Μπορεί να το βρίσκουν ευκολότερο να συγκρίνουν τιμές και να βρίσκουν προσφορές σε όλους τους λιανοπωλητές μέσω αναζήτησης σε σχέση με τις αγορές».

Με περισσότερους αγοραστές να χρησιμοποιούν μηχανές αναζήτησης για να βρουν προϊόντα, είναι λογικό για τους πωλητές της Amazon να διαφημιστούν εκεί.

Διαβάστε ακόμη

Στουρνάρας: Η ελληνική οικονομία προβλέπεται να καταγράψει υψηλότερη ανάπτυξη σε σύγκριση με την Ευρωζώνη

Ευρωεκλογές 2024: Ευρωπαίοι σταρ του αθλητισμού ενθαρρύνουν τους πολίτες να ψηφίσουν

REN21: Η Ελλάδα μεταξύ των χωρών που ενισχύσουν τη ζήτηση πράσινης ενέργειας

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version