search icon

Bloomberg

Άλλα ήθη… στις κρουαζιέρες για τους Κινέζους

Οι Κινέζοι κατακλύζουν στην κυριολεξία τα κρουαζιερόπλοια, καθώς μέχρι το 2020 αναμένεται να διπλασιαστούν στα 4,5 εκατομμύρια, ενώ, την ίδια ώρα, φτιάχνουν δικά τους κρουαζιερόπλοια για να εξυπηρετήσουν τα εσωτερικά δρομολόγια.

Οι Κινέζοι κατακλύζουν στην κυριολεξία τα κρουαζιερόπλοια, καθώς μέχρι το 2020 αναμένεται να διπλασιαστούν στα 4,5 εκατομμύρια, ενώ, την ίδια ώρα, φτιάχνουν δικά τους κρουαζιερόπλοια για να εξυπηρετήσουν τα εσωτερικά δρομολόγια.

Πρόκειται πάντως για ένα κοινό, οι συνήθειες και τα γούστα του οποίου διαφέρουν παρασάγγας από αυτά ενός μέσου Ευρωπαίου τουρίστα που επιλέγει να πάει κρουαζιέρα.

Η 57χρονη συνταξιούχος Liu Jing ξυπνά στις 7, ταΐζει της 84χρονη μητέρα της και μετά ασχολείται με τη φροντίδα του 2χρονου εγγονού της. Στη συνέχεια περνά τη μέρα της προσέχοντας τον μικρό που παίζει στην παιδική χαρά, τρώνε μεσημεριανό, κοιμάται λίγο για μεσημέρι και το απόγευμα βλέπει τηλεόραση. Καθόλου ασυνήθιστο πρόγραμμα για έναν Κινέζο συνταξιούχο που συνήθως παίζει κυρίαρχο ρόλο στο μεγάλωμα των εγγονιών. Η ίδια γυναίκα όταν αποφασίζει να πάει κρουαζιέρα με το Costa Atlantica, σχολιάζει ότι δεν θα έχει τον χρόνο να απολαύσει τις παροχές που δίνονται στους επιβάτες.

Ετσι, εταιρείες με υπερπολυτελή κρουαζιερόπλοια, όπως η Royal Caribbean Cruises, που σπεύδουν στην Κίνα για να κερδίσουν μερίδιο στην ταχύτερα αναπτυσσόμενη αγορά στον κόσμο, βρίσκονται αντιμέτωπες με πολλά προβλήματα.

Το 2016 ο αριθμός των Κινέζων επιβατών αυξήθηκε στα 2 εκατ. καθώς σε μια πενταετία δεκαπλασιάστηκαν. Η κυβέρνηση αναμένει ότι ο αριθμός αυτός θα αυξηθεί στα 4,5 εκατ. μέχρι το 2020.

Ωστόσο, οι εταιρείες κρουαζιέρας θα πρέπει να αναπροσαρμόσουν αρκετά αυτά που προσφέρουν:

Πρώτον στην κουζίνα, καθώς τα γούστα των Κινέζων είναι πολύ διαφορετικά, με έμφαση στο ρύζι, τα θαλασσινά και τους χυλούς με βάση πάλι το ρύζι.

Δεύτερον, στη διασκέδαση, προσκαλώντας ίσως και Κινέζους σταρ ή παίζοντας γνωστά κινεζικά hits. H SkySea μάλιστα προσκάλεσε υποψηφίους από το κινεζικό The Voice, όπως και την Κινέζα φιναλίστ για τον διαγωνισμό Μις Κόσμος.

Τρίτον, τα ψώνια. Οι Κινέζοι δίνουν μεγάλη έμφαση στο shopping και περνούν πολύ ρόνο στα μαγαζιά των κρουαζιερόπλοιων, αλλά και τα καταστήματα των λιμανιών που επισκέπτονται κατά τη διάρκεια της κρουαζιέρας.

Η μεγαλύτερη όμως διαφορά στην Κίνα είναι ότι οι κρουαζιέρες απευθύνονται σε μια μεγάλη γκάμα ηλικιών, αφού πολύ συχνά οι Κινέζοι παίρνουν μαζί όχι μόνο τα παιδιά , αλλά και τα εγγόνια τους. Πρόκειται για πολύ «οικογενειακές διακοπές», τους αρέσει να περνούν χρόνο όλοι μαζί, την ώρα που στη Βόρεια Αμερική μπορούν να βάλουν τα παιδιά τους στο ειδικό πρόγραμμα που απευθύνεται σε αυτά και να μην τα… δουν για τις επόμενες επτά ημέρες.

Η Liu εξομολογείται ότι κατά τη διάρκεια της κρουαζιέρας της δεν μπήκε σχεδόν καθόλου στην πισίνα, δεν είδε τα σόου, δεν πήγε ούτε μια φορά στο καζίνο, τα μπαρ ή το γυμναστήριο γιατί ο εγγονός της και η 84χρονη μητέρα της απαιτούσαν την αμέριστη προσοχή της…

Exit mobile version